Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

A4 B5 1Z 1.9 90KM - automat dziwnie zmienia biegi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

no właśnie - automat od początku dziwnie zmienia biega, mianowicie 1-2 dobrze, 2 wlecze i koło 50-60 jakby odcina moc na 1-2 sekundy. Potem dalej wlecze i przy 60 wrzuca 3. Na 3 ledwo osiąga 70 i już mam 4.

Oczywiście wyprzedzanie takim autem graniczy z cudem.

Dodam że robiona kalibracja pedału gazu. Brak błędów na VAG. Olej wymieniany 10tys temu.

A teraz najlepsze. Raz na jakiś czas (ale nie wiem od czego) jest dobrze - czyli wlecze na każdym biegu normalnie, biegi zmienia z 3-4 koło 80. I zasadniczo jest git. Zgaszę zapłon - d**a.

Co zauważyłem - pedał hamulca "trzeszczy" jak kończę hamowanie - jakby ABS działał. Gdzieś znalazłem, że skrzynia pyta ABSów o prędkość auta i jeśli któryś czujnik jest dead - to nie potrafi określić prędkości i zmienia biegi byle jak. Niestety nie wiadomo który to czujnik, bo komp nie podaje ... a zestaw kosztuje :( a już trochę szukałem ... bez skutku.

Ktoś coś miał podobnego w automacie ?

Opublikowano (edytowane)

Podepnij vaga i sprawdź błędy w ECU.

Problem występuje od zawsze? tzw. od kiedy?

Przekoduj sterownik skrzyni na 00001 wg. tego:

1)

Kodowanie - wymuszenie trybu:

-sportowego
-ekonomicznego
-DSP on/off ("uczenie" się sterownika do stylu jazdy)

Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie:

Coding

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
000x?: Transmission Mode (tryby skrzyni):
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)

Common Settings (ustawienia wspólne, przykłady):
00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode
00012 = Sport Mode

2)

Po zakodowaniu skrzyni wejdź w Adaptację.

Na kanale 00 klikasz "Test", a następnie Save (przywracanie ustawień fabrycznych sterownika skrzyni)

3)

Adaptacja pedału gazu:

Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu.

[select]
[02 - Auto Trans]
[basic Settings - 04]
Grupa kompletu do "000"
[Go!]
Pedał gazu do podłogi.
[Done, Go Back]
Puść pedał gazu.

(zauważ że dopiero po wyjściu z adaptacji puszczasz pedał gazu)

U mnie skrzynia wrzuca 2 bieg przy prędkości ok. 18km/h, 3bieg przy 40km/h, a 4 przy 60 km/h oczywiście podczas spokojnej jazdy.

U Ciebie wrzuca dziwnie wysoko... może ktoś przekodował sterownik na tryb sport?

Ps. jeśli któryś z czujników przy skrzyni byłby uszkodzony to miałbyś błąd w sterowniku skrzyni.

np. błąd czujnika obrotów powoduje że skrzynia nie wrzuci 4 biegu.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Błędów na ECU i na skrzyni brak.

... no zrobiłem przestawkę soft, u mnie było 00011 na 00001 i zrobiłem reset i kalibrację gazu ... efekt jest taki że:

- 1,2 chodzą podobne, na dwójce zostało to 1-2 sekundowe "przeciąganie" przed zmianą na 3. Zauważyłem za to że kiedy zwalniam i jest zmiana z 3 na 2 to ponowny powrót na 3 odbywa się bez tego spowolnienia ... :kox:

- 3 wydłużyła się i jest proporcjonalna do reszty. 4 wbija zależnie od gazu - ale w oczekiwanym momencie. Po mieście cruzing 1500 obr na 4 wychodzi.

- co zauważyłem to że silnik pracuje jakby stabilniej, ale to może efekt "wydajemisię", kiedy mam wbity D i stoję na stopie. Wcześniej kierownica mocniej drżała i jakby silnik był bardziej obciążony.

- biegi przerzucają się znacznie spokojniej i płynniej. wcześniej potrafiło "wbijać" z szarpnięciem

- zakładam, że powinno mi się zmniejszyć spalanie ... bo to już był horror - 10l/100km chociaż nie zawsze. Jak przejadę zbiornik napiszę co wyszło.

Dzięki za poradę Hezen :)

BTW czy ten błąd czujnika obrotów jest stały ? bo takie efekty też miałem. Ale jak teraz sprawdzałem brak błędów ... Brak 4 powstawał kiedy chciałem wyprzedzić i np. pedał gazu w dół (ale nie do podłogi, skrzynia redukcja, 3,5-4 tys obr, silnik ryczy ale nie ciągnie. Dopiero jak odpuszczę gaz to zmiana biegu na wyższy i ciągnie. Więc jak ktoś inny chciał wyprzedzać moim autem to miał nie lada tarapaty, chociaż uprzedzałem co i jak. :facepalm:

Opublikowano (edytowane)

Skrzynia przedtem szarpała? Jeśli tak to na jakich biegach... z 2 na 3?

A teraz masz przeciąganie/uślizg przed zmianą na tych biegach?

Co do czujnika to jeśli raz wystąpi jakiś problem ze strony czujnika to błąd zostaje zapisany w sterowniku aż do jego usunięcia przez program.

To się tyczy każdego czujnika w całym aucie.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Skrzynia przedtem szarpała? Jeśli tak to na jakich biegach... z 2 na 3?

A teraz masz przeciąganie/uślizg przed zmianą na tych biegach?

Jutro postaram się wystawić filmik z jazdy - słowami ciężko określić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...