Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Biała maź po korkiem oleju i świecąca kontrolka OIL


Rami-R1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak jak w temacie,

1.(Ważne) w zime od jakiegos czasu pod korkiem oleju zbiera sie biały płyn/maź, dodam auto jest ostatnimi czasy odpalane i używane na kilka/kilkanaście minut, czasem na dłużej 30-60km.

- co jest/może być tego powodem?

2.(Ważne) często po odpaleniu i nawet dłużej trzęsie autem, na benzynie i gazie, czasem jakby przydusza przy ruszaniu na niskich obrotach, przy ok.1000-1500obr.

3.(Ważne) inny problem to migający tekst OIL w miejscu resetowanego licznika km. Miga przez ok 1min i nastepnie normalnie pokazuje mniejszy licznik.

- czy to ma coś wspólnego z czujnikiem ciśnienia oleju?

-czy wymiana oleju

4.(mniej ważne) ostatnio wymieniałem klocki i tylną prawą tarcze i nie przełożyłem ze starej tarczy na nową zapieczonego pierscienia ABS, od tego czasu po róznym czasie (np. po osiągnięciu 80km/h) odpala sie i miga czerwona kontrolka hamulców (P) dodam ze hamulce działają, oczywiscie przy wymianie klocków wciskałem i wkręcałem tłoczek, odpowietrzanie tez było. Od dawna tez po rozruchu odpala sie pomarańczowa kontrolka ABS.

- czy założenie pierscienia ABS rozwiąze problem

- czy zawsze po wciskaniu tłoczka hamulców trzeba je odpowietrzać?

ostatnie wymiany/naprawy:

ok rok temu filtr i olej wymieniany (na Lotos 15W40 mineralny) i na tym oleju juz jest ok. 12-15tys km.

w październiku wymieniałem 2 przednie przewody WN (na Sentech 8456), przewód od cewki i kopułkę rozdzielczą zapłonu (na Beru)

pare tyg. temu wymieniane swiece z NGK na DENSO (sprzedawca polecił takie do lpg)

proszę o rady i sugestię co może być nie tak i co w pierszej kolejnosci sprawdzic i ew. wymienić

i z góry dziękuję szybką odp i za każdą pomoc :) będę ogromnie wdzięczny :-)

Edytowane przez Rami-R1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa to wylej szambo zalane do silnika. Olej mineralny nadaje się do Ursusa. Tutaj minimum 10w40.

Napis oil trzeba skasować Vagiem, chyba że silnik poprzez medium jakim jest licznik w tym przypadku sugeruje Ci zmianę obecnego "oleju".

Biała maź pod korkiem jest skutkiem jazdy na krótkich odcinkach.

Edytowane przez Tommy Gun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozbywaj sie tego 15W40 - wiem że jest masa ludzi co mówi zalej to bo ma duży przebieg itp, ale co to za pacany za przeproszeniem !!!

Maź tak jak kolega wyżej wspomina to tylko i wyłącznie wina którkich przebiegów, i bez depania, że by sie tego pozbyć musiał byś rozgrząć dobrze silnik jaka trasa 500 km, bez odpoczynku i dac w rurę.

Szapranie jeśli nie ma podejżenia z układem zapłonowym, cewka jest ok przewody nie mają bicia ( niby nowe ) ale tez różnie bywa mogły mieć wade jakaś to sprawdz jak sie ma przepustnica m.in może być zawalona nagarem ( czyszczenie)

napis - nigdy nie świadczy o wymianie obecnego oleju :) - po prostu inspekcja czyli wymieniony olej ale zrobiony dystans i nie wykasowana isnpekcja

Wymieniłeś jedną tarcze hamulcową :facepalm: - a kontrolka czerwona może byc m.in od niskiego stanu płynu hamulcowego w układzie, ewentualnie coś nie łączy na czujniku przy dzwigni ręcznego.

A kontrolka oczywiście że będzie ci się zapalac ABS bo ABS nie działa, na tym kole gdzie nie ma pierścienia nie ma jak zczytac obrotów z koła i nie działa,. OJ OJ OJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za błyskawiczną odpowiedz:)

ws. oleju mineralnego to mi mechanik powiedział ze do starszych aut nie powinno lac syntetykow tylko mineralne i tak ostatnio zalałem, uzasadnione tym ze mineralny jest bardziej gesty, a jak wiadomo auto juz stare i nie jest za szczelny silnik.

a jaki jest ten lotos jakosciowo to pewnie wiadomo, jaki konkretniej byłby lepszy i niezbyt drogi?

a co moze byc przyczyna ze po odpaleniu trzęsie autem (przeważnie zanim sie rozgrzeje) na benzynie jak i na gazie ale jakby mniej, czesto mam wrażenie, ze przydusza przy ruszaniu na niskich obrotach, przy ok.1000-1500obr. gdzie moze byc problem? filtr paliwa wymieniany pompa paliwa ma bezpiecznik 15A zamiast 20A(wg. instrukcji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu Ci mówię zmień Mechanika skoro mówi takie bzdety i każ mu zalać u siebie 15W40 niech jeździ. Mechanik ( edzio , czy Heniek) :P z czasów komuny i PRL

Aż trzęsie jak tak mówią, stary nie szczelny to lac 15W !!! mam 12 letnią B6 z przebiegiem 300 tyś i mam 5w30 zalany i cieknący olej nie ma nic do tego !!! jeśli uszczelki i uszczelniacze poleciały to i jak nalejesz tawotu to pocieknie !!! :grin:

Nie wchodząc w koszta zalej sobie 10w już minimum, albo ogarniaj wyieki, i kwestia stau silnika robić płókankę i zalewac 5w40

Jak się trzęsie to tak jak wcześniej pisałem zerknij czy po zmianie przewodów itp jest na pewn ok, ( czasem nowe przewody też mogą być wadliwe) nawet tej najlepszej półki, być może cewka ma przebicie, może odma uszkodzona lapie lewe powietrze, od razu lecisz na LPG czy masz sekwencję ? jak od razu to zbyt zimny motor i na LPG tez może kuleć bo za zimny płyn jest. Tak więc małe szukanie,

Edytowane przez powaguspisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozbywaj sie tego 15W40 - wiem że jest masa ludzi co mówi zalej to bo ma duży przebieg itp, ale co to za pacany za przeproszeniem !!!

Maź tak jak kolega wyżej wspomina to tylko i wyłącznie wina którkich przebiegów, i bez depania, że by sie tego pozbyć musiał byś rozgrząć dobrze silnik jaka trasa 500 km, bez odpoczynku i dac w rurę.

Szapranie jeśli nie ma podejżenia z układem zapłonowym, cewka jest ok przewody nie mają bicia ( niby nowe ) ale tez różnie bywa mogły mieć wade jakaś to sprawdz jak sie ma przepustnica m.in może być zawalona nagarem ( czyszczenie)

napis - nigdy nie świadczy o wymianie obecnego oleju :) - po prostu inspekcja czyli wymieniony olej ale zrobiony dystans i nie wykasowana isnpekcja

Wymieniłeś jedną tarcze hamulcową :facepalm: - a kontrolka czerwona może byc m.in od niskiego stanu płynu hamulcowego w układzie, ewentualnie coś nie łączy na czujniku przy dzwigni ręcznego.

A kontrolka oczywiście że będzie ci się zapalac ABS bo ABS nie działa, na tym kole gdzie nie ma pierścienia nie ma jak zczytac obrotów z koła i nie działa,. OJ OJ OJ

- to jaki olej w zamian tego?

-przepustnice sprawdze, a jakies czujniki?

-narazie jedna tarcze bo czasu nie mialem, mam druga i bede wymianiał niedługo:)

kontrolka po jakim czasie jazdy sie zapala(miga) i piszczy pierwsze 3razy, później tylko miga.

mam też problem z ręcznym, raczej działa (może słabo), ale bloblem, ze nie trzyma (jakby zębatki nie bylo), nie słychać takze jak sie zaciąga ręczny nie wciskając guzika. co moge sprawdzic?

dzięki za odp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie ręcznego to sprawdź czy odbija. Może linka się zacina lub sprężyna niedomaga. Wymień olej na jakiś 5W a jaki to już twój wybór. Byle nie Castrol. Przed wymianą zrób płukankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu Ci mówię zmień Mechanika skoro mówi takie bzdety i każ mu zalać u siebie 15W40 niech jeździ. Mechanik ( edzio , czy Heniek) :P z czasów komuny i PRL

Aż trzęsie jak tak mówią, stary nie szczelny to lac 15W !!! mam 12 letnią B6 z przebiegiem 300 tyś i mam 5w30 zalany i cieknący olej nie ma nic do tego !!! jeśli uszczelki i uszczelniacze poleciały to i jak nalejesz tawotu to pocieknie !!! :grin:

Nie wchodząc w koszta zalej sobie 10w już minimum, albo ogarniaj wyieki, i kwestia stau silnika robić płókankę i zalewac 5w40

Jak się trzęsie to tak jak wcześniej pisałem zerknij czy po zmianie przewodów itp jest na pewn ok, ( czasem nowe przewody też mogą być wadliwe) nawet tej najlepszej półki, być może cewka ma przebicie, może odma uszkodzona lapie lewe powietrze, od razu lecisz na LPG czy masz sekwencję ? jak od razu to zbyt zimny motor i na LPG tez może kuleć bo za zimny płyn jest. Tak więc małe szukanie,

a mając zalany 15W40 można teraz przejść na 10W40?

czym można zrobic taką płukankę?

wymieniłem tylko 2przewody uszkodzone, bo strasznie cieżko fajki schodzą ze swiec, szczypcami nawet ciezko:/ (dlatego zostawilem 2 stare w lepszym) zaznaczam, ze stare przewody miały 5K Ω a te Sentech mają 1K Ω, wiec może w tym problem?

co moge zrobic zeby nowe fajki tak łatwo wskaiwały i schodziły tak jak stare?

-jak/czym sprawdzic cewke?

odma napewno nieszczelna i układ dolotowy powietrza

grzeje na benzynie i dopiero jak jest min 60-90st C wtedy na lpg. Instalacja LPG zapewne I.generacji

dzieki za odp:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie oleju to z 15 nawet trzeba przejść na 10, choć proponuję olej 5w. Płukankę kupujesz tam gdzie i olej firmy np.Lm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi

po wymianie:

- świec na Denso

- 2 pozostałych przewodów WN na Sentech 8456 1kΩ (stare miały 5kΩ)

- przeczyszczeniu odmy z tzw. masła

teraz silnik równo pracuje na benzynie i gazie, nie dusi sie na benzynie (przez przewody WN?) i nie strzela na gazie (przez nowe swiece?) :D

jeszcze mam takie pytania:

- migający tekst OIL w miejscu resetowanego licznika km. mając kabel VAG, VAG-iem wykasuje? w błędach silnika to kasowac? czy gdzie?

- czy zawsze po wciskaniu tłoczka hamulców trzeba je odpowietrzać? (można wciskać bez odpowietrzania?)

z góry dzięki za pomoc :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te czynności kasujesz na liczniku

Audi A4 1995-99

Inspekcja oleju - OIL

1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
2. Włączyć zapłon,
3. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "Service OIL",
4. Zwolnić przycisk X,
5. Wyciągnąć przycisk Y i przytrzymać aż na wyświetlaczu pojawi się "Service - - - ".

Inspekcja serwisowa - INSP

1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
2. Włączyć zapłon,
3. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "Service OIL",
4. Zwolnić przycisk X,
5. Wcisnąć i zwolnić przycisk X,
6. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "Service INSP",
7. Wyciągnąć przycisk Y i przytrzymać aż na wyświetlaczu pojawi się "Service - - - ".

gdzie Y jest po lewej stronie (ustawienie godziny) X po prawej (zerowanie licznika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te czynności kasujesz na liczniku

Audi A4 1995-99

Inspekcja oleju - OIL

1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,

2. Włączyć zapłon,

3. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "Service OIL",

4. Zwolnić przycisk X,

5. Wyciągnąć przycisk Y i przytrzymać aż na wyświetlaczu pojawi się "Service - - - ".

Inspekcja serwisowa - INSP

1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,

2. Włączyć zapłon,

3. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "Service OIL",

4. Zwolnić przycisk X,

5. Wcisnąć i zwolnić przycisk X,

6. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "Service INSP",

7. Wyciągnąć przycisk Y i przytrzymać aż na wyświetlaczu pojawi się "Service - - - ".

gdzie Y jest po lewej stronie (ustawienie godziny) X po prawej (zerowanie licznika)

dzięki wielkie :) sprawdze i skasuje jak wróce na wknd, co ile wyskakuje Service "OIL" i "INSP"?

a wiesz jak to jest z układem hamulcowym? czy po wymianie klocków, tarczy i wciskaniu tłoczka, trzeba odpowietrzac tą część układu lub cały układ hamulcowy?

ponieważ mi sie nie zdarzyło, ale innym użytkownikom auta kiedy musieli mocniej hamowac to czasem nie hamował (jakby wciskać bez oporu), a to jest dość ważna sprawa, bezpieczeństwo.

pozrawiam, Rami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wyskoczyła taka informacja po wymianie oleju i przy każdym uruchomieniu migała przez jakiś czas

a ja jak wymieniam to cały komplet hamulców więc też każde koło odpowietrzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...