Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[PB] Opis grup i kolumn logów dla częstych usterek


lukaszooo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie, od dłuższego czasu bawie sie vagiem i silniki 1.9Tdi mam rozgryzione prawie pod każdym względem . Ostatnio zdarzyło mi sie robić b5 z silnikiem 1.8 benzynka i nie wiedziałem zbytnio co od czego. Dział diagnostyki głownie jest poświęcony TDI o PB jest bardzo mało info, dodatkowo B5 to juz stare auto i główni rezacze i fachowcy dawno o nich zapomnieli. Chciał bym abyśmy wspólnie dla potomnych rozgryźli i opisali poszczególne grupy a następnie poszczególne kolumny do diagnozowania najczęstszych usterek.

Jedyny wartościowy temat jaki znalazłem lecz jest tam straszny natłok info wiec mało czytelne.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/285275-allcharakterystyka-poszczegolnych-blokow-pomiarowych-w-programie-vag-com/

PS. Bede modyfikował tego posta jesli dostarczycie jakieś mądre info, prosze tez o nakierowanie które grupy trzeba logować przy danej usterce.


Narazie prosze o info które grupy należy logować dokonując diagnozy.

Przepływomierz

w TDI główne parametry z przepływki podane są w grupie 03,08 a jak w PB ??

Sonda Lambda

Sonda ma napiecie 1v oporność która zależy od temp spalin i wynosi 0,1-0,5

grupa 07 kolumna 2 czyli 1V który pod wpływem oporu daje wynik ok 0,4V

grupa 08 ??

grupa 09 to samo co 07 ??

Dynamicznie trzeba cos logować ???

Sądy są dwie, w kolektorze i za katalizatorem która grupa jest do której i jaka jest zależność działania ???

Przepustnica

Wiem ze położenie pedału gazu jest w 00 a położenie przepustnicy czyli silniczka krokowego ??

Kąt wtrysku

06 poszczegolne korekty wyprzedzenia zapłonu 2 kolumna korekta od temp cieczy, 3 kolumna od sondy lambda

17 mamy czas zapłonu , stabilizacja bezczynności, wyprzedzenie zapłonu Co to jest stabilizacja bezczynności ????

19 kąt właściwy zapłonu, wyprzedzenie kąta zapłonu

Czujnik Halla i Czujnik wału korbowego

Jesli mamy przestawiony rozrząd to czujnik wału i halla beda podawały sprzeczne info i bedzie wyrzucało bład, które grupy dotyczą tych czujników.

Od czego jest grupa 13,15,16

Które grupy są jeszcze istotne ????

Jakie są jeszcze typowe usterki tych silników ??

Dla podglądu grupy 00-30 dla 1.6

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda w B5 jest 1Voltowa poza jednym lub dwoma przypadkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev wiem ze masz to wszystko w jednym palcu mozesz mi troszke rozjasnic kilka podstw, zacznijmy od tego które grupy logujemy do danych usterek i pomóż mi rozkminić te sądy.

Na stronie ross tech jest prawie tyle samo info co w vagu.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki lecz wartości mierzone dotyczą silnika np 2.6 ABC i jego diagnostyka jest opisana tutaj http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=117264

Do silników które chce ogarnąć czyli 1.6 i 1.8 w B5 nic to nie wnosi.

Czy jakiś tuner mógł by powiedzieć jaki soft jest w 1.6, 1.8 a jaki np w 2.6 ABC ?????

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy silnik będzie miał nieco inaczej to rozrzucone.. niemniej jednak w poliftowych TB się to pokrywa.

Wolnossący silnik nie ma tyle osprzętu i niebardzo jest po co tam logi robić.. a sondę, przepływkę, czy zapłon nie trudno rozpoznać w vcdsie.

Najprościej jest zająć się tym co wyrzuca błędy, zagłębianie się w logi może sopwodować, że zawsze coś nam nie będzie w pracy silnika pasować choć będzie ok :naughty:

P.S.

A to chodzi Ci tylko o 1.6? To co podałem uwzględnia poliftowe 1.8 i 1.8T, a to już coś.

Wiem, że najlepiej by było do każdego silnika mieć taką rozpiskę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głownie interesują mnie przedlifty 1.6 1.8 i takie chciał bym rozgryść, same logi są małe istotne. Intersuje mnie rozgryzienie np gdzie jest pokazane połozenie przepustnicy czyli silniczka krokowego, gdzie jest wartość wymagana masy powietrza a gdzie jest wynik z przepływki, która grupa jest do sondy w kolektorze a która do tej w wydechu. Sprawa wydawała sie prosta ale taka nie jest.

Nurtujące mnie dzis pytanie to jaki soft sterownika jest w poszczególnych modelach a4. Czy soft i rodzaj wyswietlania info w vagu to np EDC 15 czy to zupełnie cos innego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...