Ksiadz Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 (edytowane) Witam.Pany, kupiłem 2.0 tdi BRE, widać że ktoś coś grzebal przy nim wcześniej.Wymieniona przepustnica, turbo, zrobiony rozrząd, oleje.Po podłączeniu cienkiej rurki do pokrywy słychać syczenie od strony turbo. Wcześniej ta rurka była zaslepiona.W logach przy egr pokazuje 320 a nie 280.Możecie coś pomóc, gdzie i czego szukać?Dziekuje i pozdrawiam. Edytowane 10 Marca 2015 przez Ksiadz
SotoM Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 wiecej o silniku - 8/16V ? chodzi ci o podciśnienie? syczec bedzie - jak ustami dmuchniesz w rurke to tez bedzie dmuchało na biegu jałowym elektrozaworek jest otwarty jak dodajesz gazu to poinien sie zamykac... cos z autem sie dziej ze dłubiesz...? mało mocy z dołu...?
Pawelkiwi Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Po podłączeniu cienkiej rurki do pokrywy słychać syczenie od strony turbo. Wcześniej ta rurka była zaslepiona. Albo opisz dokładnie która rurka, skąd dokąd idzie albo zrób zdjęcie.
Ksiadz Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 To już tłumacze bo faktycznie wczoraj na szzybko to z d*py napisałem, ciężko zgadywać o co mi chodzi. Zwróciłem uwagę bo wcześniej w innych dieslach tego nie słyszałem. Zdjęcie poglądowe, bo nie ma mnie póki co przy aucie: Na czerwono rurka która była zaślepiona jak kupiłem auto, jakimś metalowym bolcem. Po odetkaniu i wsadzeniu we właściwe miejsce dobiega syczenie od strony lewej, gdzie zaznaczyłem na niebiesko. Do tego przy podpieciu jej geometria sie zamyka na boosta. Zgłaszał mi błąd przepustnicy, po kasowaniu błędu sekundowa cisza syczenia i znowu. Więc zajrzałem do przepustnicy. Okazało się że tryby się wysypały więc założyłem nową. Teraz błędów nie ma. Na blokach pomiarowych gdzie można zobacyć pracę EGR, wartości wskazują jeśli dobrze pamiętam 320 nominalna i 320 aktualna. A jeśli się nie mylę to powinna być jakieś 280. Poza tym auto lekko jeszcze puszcza dymka. I to chyba tyle
SotoM Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) A ma to dpf czy to jakaś 16tka bez dpfu? Ok jeśli ma dpf i bąka dyma to pochylił bym się nad egrem-jeśli jest dpf to nie ma prawa zakopcić. Zaślepiania nie polecam bo widziałem uszkodzony egr i odłamek tuleji poleciał w cylinder- lepiej zdjąć pokrywke i wyjąś pośrednią zębatkę aby nie było napedu z silniczka na ośkę. Edytowane 31 Stycznia 2015 przez SotoM
Ksiadz Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Nie no co Ty, to 2005 rok, chyba BRE jeśli się nie mylę. Edytowane 10 Marca 2015 przez Ksiadz
SotoM Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 A to ja nie wiem co ty kupiłeś... Zagladnij w egr i w tą klapę. Spr ruch klapy pod wzgledem jej szybkości ruchu zamknij/otwórz-ma być szybki i płynny. Egr- luz poprzeczny ośki-nie ma prawa być duzego luzu w tych motorach to głównie-ppd,klapa i egr...
Ksiadz Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Oki, dzięki wielkie, sprawdzę to. Tylko mnie zastanawia czy egr by powodował takie syczenie, bo spotkałem sie juz z uszkodzonym przy tym motorze i nie było tego syku. A to właśnie przykulo moja uwagę od razu.
SotoM Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Po podłączeniu podciśnienia zaczeło syczeć-wiec maby ten elektro zaworek jest padniety-otwarty-są na dole 2 takie same ten tylny jest od regulatora klap kolektora ssącego.
Ksiadz Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Możesz mnie nakierować który dokładnie, please
SotoM Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Ogolnie oba są zmostkowane podcisnieniem i tak jak pisałem ten od strony skrzyni steruje kolektorem ssącym a ten prźedni termostatem w chłodniczce egru i po wyżej ciut masz z biala główką n75 od turbo.
Ksiadz Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) oki dok, będę sprawdzał w poniedziałek i dam znać oczywiście co i jak. Dzięki jeszcze raz Chyba turbo przepuszcza, bo po wyciągnięciu ramienia z gruszki jest cisza, po założeniu od razu syczy. Gruszka jest ma ruchy. Czy może być coś innego? Edytowane 31 Stycznia 2015 przez Ksiadz
SotoM Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 czyli syczy jak VNT w turbo sa zamkniete... układ wydechowy w okolicy silnika jest szczelny - np złącze elast.za katalizatorem lub kołnierze połaczeniowe,lub układ EGRu
Ksiadz Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Opublikowano 11 Marca 2015 Witam ponownie. Pany, gdzie może się budować duże ciśnienie, coś zablokowane ze wywala olej od strony wydechowej. Raz ze syczy a dwa przepuszcza olej. A już drugi wkład w turbo zmieniony wiec to raczej nie on winny. Podpinam drugą gruszkę bez turbiny i jest cisza, gruszka ma ruch. W momencie zapięcia przewodu na gruszkę z turbo, geometria się rusza i zaczyna syczeć.
grami121 Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 Może masz dziurawą membranę w gruszce turbo i syczy podciśnienie, lub gdzieś nieszczelne wężyki podciśnienia. Ja przerabiałem u siebie taki temat i u mnie była uszkodzona gruszka od klap w kolektorze ssącym. Załóż kawałęk wężyka na gruchę turbo i zassaj ustami, zobaczysz czy nie syczy i czy unosi się sztanga turba. Jak to będzie ok. to w podobny sposób sprawdzaj dalej.
Ksiadz Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Opublikowano 11 Marca 2015 U mnie gruszka od turbo jest ok, bo sprawdzałem z inną i jest dokładnie to samo. Ja wiem skąd dochodzi syczenie, dokładnie z turbiny na łączeniu od strony wydechowej. Tylko mnie zastanawia co jest tego powodem, czy coś jest zatkane i powoduje za duże ciśnienie ze wywala powietrze na turbo oraz przepuszczanie oleju, czy po prostu drugi wkład turbo jest uwalony.
Ksiadz Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Opublikowano 11 Marca 2015 Też tak myślałem. Rura za turbo odpieta, tak by zobaczyć czy olej leci. Dalej to samo wiec raczej nie kat
SotoM Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) sypie olejem bo jest nieszczelnosc - jesli nie turbo to uszczelniacze zaworowe - to proste i logiczne skoro syczy z układu wedechowego przy turbo tzn ze nie ma przelotu spalin i cisnienie spiepsza mozliwymi szczelinami... moze ktos naoogladał się gliniarz z beverly hills i bananów ci w wydech napchali.... Edytowane 11 Marca 2015 przez SotoM
Ksiadz Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 Chodzi mi o to że to już drugi wkład turbo i ciężko mi uwierzyć że znowu on winny i turbo puszcza olej na łożysku, ale nie wykluczam tej możliwości. Syczy przy samym turbo, jak jest wkład od strony wydechowej, w momencie podpięcia vacuum do gruszki. I wtedy też zaczyna walić olejem. Wiec nie wiem czy sam kartridż jest znowu wadliwy czy gdzieś indziej jest problem. Czyli bez pomysłów? Jakby zaworek był uwalony to chyba by nie działa geometria? Bo pozostaje mi wywalić znowu turbo i odesłać w cholere :-/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się