Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 [BRE] Problem z pompowtryskami


skyli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam A4ke B7 z silnikiem 2.0 TDI BRE, samochód sporo mi pali od dłuższego czasu i ostatnio podpiąłem go pod kompa znajomego Delphi. I problem wygląda tak że dawki wtrysków na 4 pompce są cały czas na minusie, na biegu jałowym są to wartości od 0,6 do 1,2 podczas jazdy sięgają do 2,99. Reszta pompek widać że stara się to wszystko nadrobić a zwłaszcza pompka nr. 1

Czy przez taką pracę pompki możliwe jest dużo większe spalanie, często na trasie przy prędkości ok. 130-140km/h ciężko mi zejść poniżej 8;/100km. W mieście spalanie to tak minimum ok. 10 l no chyba że obiorę tryb jazdy emeryta to zejdę poniżej 10tki.

Czy opłaca się regenerować pompkę czy lepiej kupić regenerowana (znalazłem na śląsku nie daleko mnie za 450zł )

Do tego martwi mnie też sprawa oleju, w sumie przez 8,5tys km od wymiany dolałem już ok. 3 litrów oleju...

W maju wymieniałem intercooler ponieważ miał dziurę i był lekko zaolejony dołem.Turbina w maju była sprawdzana i była sucha w sensie nie zaolejona.

Co może być przyczyną?

Ogólnie samochód jest po programie u Lamików i zmianie wydechu na przelotowy.

Samochód na seryjnej mapie dmuchał 120KM. Aktualnie 172KM i 430 Nm.

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Edytowane przez skyli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To minusy nadrabiają (obcinają dawkę) ,więc co na plusie podaje więcej z różnych przyczyn.

Tyle oleju :mellow: ,sprawdź dobrze lepiej motorownie (ciśnienie na cylindrach) ,a pompki zostaw na później.

Edytowane przez ERW0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz pd simens to zadzwoń do aso z zapytaniem o akcje ppd bo ponoć tez w 140tkach zaczeli też wymieniać. Tak tu co niektórzy piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BRE masz Bosch'owskie pompki wiec nie kwalifikujesz się do akcji darmowej wymiany pompek.

Edytowane przez Tombik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd, źle napisałem odnośnie korekcji(już poprawiłem). Ogólnie 4 pompka cały czas jedzie na grubym plusie a 1 ma zbliżoną dawkę tylko że na minusie.

W tym tygodniu sprawdzę kompresję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, po pierwsze sprawdź kompresje, mój kolega kupił ostatnio audice w niemcowni i ma brak kompresji na jednym cylindrze :/ Wozi ze sobą olej i dolewa co chwile ://

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo tego oleju, ja na 15 tys dolewam może litr, szczególne bierze olej jak się jedzie szybko ponad 180 km/h po autostradzie. Jak to na serii pokazał 120 km, powinien trochę ponad 140 km? Sprawdź da pewności przewód od turbo do intercoolera bo ja wymieniałem 2 razy. Dużo Nm im wyszło, mi u Mastersa wyszło 176 km i 386 Nm ale mam serię bez DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, sprawdzę, myślę że do końca tygodnia wszystko sprawdzę w sensie kompresję i te przewody.

Jakie powinny być wartości kompresji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, po pierwsze sprawdź kompresje, mój kolega kupił ostatnio audice w niemcowni i ma brak kompresji na jednym cylindrze :/ Wozi ze sobą olej i dolewa co chwile ://

jak brak kompresji (motor normalnie pracuje?)

tzn. ile ma na tym cylindrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie moja A4ka, odpala bez problemu, jeśli chodzi prace silnika, nie wiem czy to przez ten pompowtrysk czy nie, ale czasami miewa lekkie jakby to nazwać szarpanie w okolicach 2k rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob logi podczas jazdy to wszystkiego sie dowiesz ale dziwie sie ze przy 120 km w serii auto zostalo zmodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...