Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nawiew grzeje jak szalony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w mojej a4 nawiew przy 18 stopniach grzeje bardzo mocno ze się wysiedziec czasem nie da co to moze być? może ktoś miał podobne objawy? A i druga rzecz jest taka klimatronik ustawiony na dmucha góra środek i dół a w ogóle ze środkowych kratek nie dmucha ,,,, dopiero jak władze górę i dół to dopiero dmucha a jak znowu wrócimy do pierwszych ustawień dalej nie dmucha ,,,,,pomocy bo się usmaże ?

Opublikowano

Witam . a silniczki wszystkie masz sprawne ?

Opublikowano

Słychać ze niby się otwierają ale najgorsze jest to ze 18 stopni i grzeje ciepłym

Opublikowano

Najpierw podlacz pod komputer sprawdz czy nie ma zadnych bledow zwiazanych z silniczkami .Jezdzisz na trybie ekon czy na klimie caly rok?;)

Opublikowano

Komp był podłączany niby nic nie wykazało ..... mię włączam ekon tzn jeżdżę na kłamie ...

A i silniczki były zerwane przez kompa ustawiane były zerwane czy jakoś tak mi mechanik powiedział i nic to nie pomogło czy mógł byś mi powiedzieć jak po kole sprawdzać to wszystko czy działa ? Wiem z doświadczenia ze jak się schowek zdemontuje i po lewej bodajże widać 3 silniczki ... czy są jakieś inne jeszcze ? Co odpowiadają za to to u mnie dolega ??

Komp był podłączany niby nic nie wykazało ..... mię włączam ekon tzn jeżdżę na kłamie ... A i silniczki były zerwane przez kompa ustawiane były zerwane czy jakoś tak mi mechanik powiedział i nic to nie pomogło czy mógł byś mi powiedzieć jak po kole sprawdzać to wszystko czy działa ? Wiem z doświadczenia ze jak się schowek zdemontuje i po lewej bodajże widać 3 silniczki ... czy są jakieś inne jeszcze ? Co odpowiadają za to to u mnie dolega ??

Sprawdziłem silniczki wszystko się otwiera i dalej grzeje przy 18 stopniach co to moze byc wszystkie klapy się otwierają juz nie mam pomysłów co dalej?,,,,

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Rozwiązałeś problem ? bo ja dziś zauważyłem u siebie to samo zachowanie ... :P może mi się klima skończyła ?:D

Opublikowano

U nie też grzeje. Zastanawia mnie sprawa zakresu klimatronika. Przecież klimatronik można ustawić sobie do woli od tych naszych 18st.C do max czyli chyba do 30st.C.

Ja jak nie zapalę w domu u siebie po kilku dniach nieobecności, to mam te 18st.C na termometrze. Te 18st.C to zimno, że aż "gęsia skórka" na łokciu wychodzi. Tu w samochodzie przy ustawionych 18st.C grzeje. Pomimo, że mam ustawione "AUTO", to z wylotów wieje słabo ale gorące powietrze. Zastanawia mnie więc dlaczego wiej gorące. Czy są czujniki (termistory), które kontrolują temp. wylatującego powietrza. Są one zamieszczone gdzieś, żeby je oglądnąć. Może Vagiem jest możliwość (zapewne) podglądnięcia wszystkich tych czujników. Może wówczas można określić gdzie jest problem. Może nie koniecznie problem leży w potencjometrach silniczków. U mnie jest zero błędów. Wczoraj siedziałem pół godziny i grzebałem w ustawieniach. Zrobiłem TEST. Wykonałem adaptację czy kalibrację potencjometrów silniczków. Poregulowały sobie i ustawiły się na zero (0000). Następnie ponownie sprawdziłem błędy. Brak. Żaden się nie pojawił.

Żebym wtłoczył zimniejszego powietrza, to otwieram delikatnie okno albo klikam przyciskiem "-" aby klimatronik przeszedł na "LOW".

Dajcie chłopaki więc wsparcie. Co można podglądnąć i gdzie.

Opublikowano

Są czujniki temperatury, trzeba by tylko poszukać który kanał na vagu odpowiada za ich podgląd.

Czujnik temperatury zewnętrznej masz sprawny ?

Opublikowano

Są czujniki temperatury, trzeba by tylko poszukać który kanał na vagu odpowiada za ich podgląd.

Czujnik temperatury zewnętrznej masz sprawny ?

Nie wiem co masz na myśli pisząc czujnik temp. zewnętrzny.

Na wyświetlaczu, tzn. na FIS'ie, pokazuje mi temp. zewnętrzną raczej prawidłowo. Czujnik ten jak się nie mylę, to znajduje się zaraz przed chłodnicą, a za zderzakiem przednim. Jestem w stanie go ręką dostać po otwarciu maski.

Nie wiem jednak, czy o ten właśnie czujnik temp. chodzi, o którym Ty wspominasz. Może jest jeszcze gdzieś jeszcze jeden czujnik temp.

Posiadam Vag'a i w każdej chwili mogę wsiąść do maszyny i sprawdzić, prześledzić poszczególne komórki. Vag pokazuje mi dodatkowo informacje po najechaniu na daną wartość (komórkę). Oczywiście nie wszystko się wyświetla jako pomoc. Są komórki, które się nie podświetlają.

Ostatnio wszedłem w taką część klimatyzacji, gdzie pokazywały się mi przeróżne dane. Należało zaznaczyć dany kwadracik w celu pojawienia się "ptaszka". Wówczas pojawiała się wartość po prawej stronie. Klikałem tak prawie każdą daną z kilkudziesięciu. Znalazłem dziwne wskazanie temp. zewnętrznej (Temp. Ambient - czyli temp. otoczenia). Wartość ta nijak się nie pokrywała z temperaturą wyświetlaną na FIS'ie.

Nie wiem czy jest to dobry trop.

Chętnie bym z kimś z Was porozmawiał na temat ANALIZY działania klimatronika.

Sprawdzałem przed momentem błędy archiwalne, które magazynuję w swoim archiwum. Robię bowiem raz na jakiś czas skanowanie sterowników pod względem występowania/pojawiania się błędów (kiedyś kilka razy w tygodniu). Znalazłem taki oto łąd:

00716 - Silnik nastawczy klapy obiegu zamknietego powietrza (V113)

41-10 - Zablokowany lub bez napiecia - Sporadyczny

Wydaje się mi, że ten błąd związany był z parującymi szybami.

Opublikowano

Tak chodziło mi o ten czujnik przed chłodnicą ale jeżeli fos dobrze pokazuje ten trop odpada, możesz jeszcze wymontować schowek i sprawdzić czy mechanizmy od siłowników klap faktycznie pracują poprawnie

Schemat klimatronika

Bez_tytu_u.jpg



00716 - Silnik nastawczy klapy obiegu zamknietego powietrza (V113)
41-10 - Zablokowany lub bez napiecia - Sporadyczny

Wydaje się mi, że ten błąd związany był z parującymi szybami.

Raczej tak bo na obiegu zamkniętym szyby zaparują

Opublikowano

Podsumowałem swoje archiwa błędów. Oto błędy:

2015.02.09
00716 - Silnik nastawczy klapy obiegu zamknietego powietrza (V113)
41-10 - Zablokowany lub bez napiecia - Sporadyczny
2014.12.23
00716 - Silnik nastawczy klapy obiegu zamknietego powietrza (V113)
41-10 - Zablokowany lub bez napiecia - Sporadyczny
2014.10.04_przed weselem
00716 - Silnik nastawczy klapy obiegu zamknietego powietrza (V113)
41-10 - Zablokowany lub bez napiecia - Sporadyczny
2014.08.01
00716 - Silnik nastawczy klapy obiegu zamknietego powietrza (V113)
41-10 - Zablokowany lub bez napiecia - Sporadyczny
2013.11.01
1 Fault Found:
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
2012.11.14
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
2012.10.28
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-00 - Open or Short to B+
2012.09.26 - tutaj miałem chyba robiony termostat i mechanik mi kablami ruszał
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
2012.09.09
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
2012.03.27
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
2012.03.22
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 604 025C Potencjometr w V71 (G113)
30-00 - Open or Short to B+

Grzebałem kiedyś przy potencjometrach za schowkiem pasażera. Stąd brak występowania błędu G113 (do listopada 2013). Pojawia się jednak ostatnimi czasy V113 (od sierpnia 2014).

Będę więc analizował ten V113.

Opublikowano

Rozwiązałeś problem ? bo ja dziś zauważyłem u siebie to samo zachowanie ... :P może mi się klima skończyła ?:D

Niestety nie rozwiązałem problemu wymieniłem jeden silniczek bo był zacięty i podłączyłem kompa i dalej lipa ......

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...