Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu hamulcowego w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zwykły tloczek Fi57

Opublikowano (edytowane)

Zwykły tloczek Fi57

Taki też mam ale wkładając do niego oryginalny klocek przez źle dopasowany frez odstaje on od tłoka a tak nie może być musi dolegać idealnie do tłoka bo inaczej będzie klocek tarł cały czas o tarczę

Klocek z zamiennikiem

t2.JPG

Klocek z oryginałem

t3.JPG

Edytowane przez nethome1
Opublikowano

Czy można raz na jakiś czas robić test elementów wykonawczych bloku ABS VAGiem ?

Tak aby to "rozruszać" ?

Opublikowano

Zawsze przed wymianą plynu

Zwykły tloczek Fi57

Taki też mam ale wkładając do niego oryginalny klocek przez źle dopasowany frez odstaje on od tłoka a tak nie może być musi dolegać idealnie do tłoka bo inaczej będzie klocek tarł cały czas o tarczę

Klocek z zamiennikiem

t2.JPG

Klocek z oryginałem

t3.JPG

Trzeba dac tokarzowi zeby roztoczyl

co sie stalo ze starym tloczkiem ?

Opublikowano

Zawsze przed wymianą plynu

Zwykły tloczek Fi57

Taki też mam ale wkładając do niego oryginalny klocek przez źle dopasowany frez odstaje on od tłoka a tak nie może być musi dolegać idealnie do tłoka bo inaczej będzie klocek tarł cały czas o tarczę

Klocek z zamiennikiem

Klocek z oryginałem

Trzeba dac tokarzowi zeby roztoczyl

co sie stalo ze starym tloczkiem ?

Też tak pomyślałem o tokarzu tylko musi to jakoś sprytnie zamontować żeby nie uszkodził powierzchni zewnętrznej :-)

Spadła osłonka dostał się brud porobiły się zarysowania i zatrzymał się w miejscu a tarcza grzała się razem z felgą

Opublikowano

wypoleruj go i zakładaj, nic mu nie bedzie

Opublikowano (edytowane)

wypoleruj go i zakładaj, nic mu nie bedzie

Polerowałem i ma wżery :/

zamówiłem cały zacisk na all.... za 80zł podobno tłoczek jest w bdb stanie :-) swoją drogą dodam też że samo zakładanie uszczelki (zakupione w ASO 55zł ) na zacisk jest w A4 strasznie kiepskim rozwiązaniem chyba używają do tego jakiegoś przyrządu bo gumową uszczelkę z zalanym metalowym oringiem trzeba tak jakby nabić na ten zacisk porażka !!! :-) nie ma żadnego frezu itp. dlatego pewnie jak klocek ścierał się i już miał ostanie swoje dni to guma się naciągnęła i spadło to z zacisku :/

gumkaa4.jpg

Edytowane przez nethome1
Opublikowano

taki zacisk składam w 10 sekund :grin:

Opublikowano

taki zacisk składam w 10 sekund :grin:

no jak robi się to n-ty raz to czemu nie ja z tym rozwiązaniem spotkałem się niedawno :-) ale mam już patent na to może nie 10s a 10min ale samo rozwiązanie technologiczne jest beznadziejne

Opublikowano

a w czym masz problem ?

zakłądasz osłonkę na tłoczek i sciagasz ja do dołu

doł osłonki wkładasz w rowek w zacisku i wciskasz tłoczek

zadna filozofia

Opublikowano (edytowane)

a w czym masz problem ?

zakłądasz osłonkę na tłoczek i sciagasz ja do dołu

doł osłonki wkładasz w rowek w zacisku i wciskasz tłoczek

zadna filozofia

teraz już nie ma problemu ale na początku jedna osłonka poszła do śmieci wygiął się oring i zrobiła się dziura :-) a chodzi o to że jak nasunęła się dolna część to przy wciskaniu dół odskakiwał i szlag mnie trafiał :P

a w czym masz problem ?

zakłądasz osłonkę na tłoczek i sciagasz ja do dołu

doł osłonki wkładasz w rowek w zacisku i wciskasz tłoczek

zadna filozofia

W zacisku nie ma żadnego rowka (rowek jest na tłoczku) w gumowej uszczelce jest zalany metalowy oring który trzeba tak jakby nabić na zacisk i w tym nabijaniu jest zonk bo trzeba to zrobić tak by nie uszkodzić gumowej osłonki. Mi zanim to się udało zniszczyłem 2 szt (55zł w ASO nigdzie indziej tego nie można dostać).

Edytowane przez nethome1
Opublikowano

Aaaa... bo Ty masz te gow...ne 314-tki.

Trzeba byc niezłą parówą zeby je zniszczyc.

juz nawet nie chce myslec co zrobisz z tylnym zaciskiem jak przyjdzie Ci wymienic uszczelniacze :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

Aaaa... bo Ty masz te gow...ne 314-tki.

Trzeba byc niezłą parówą zeby je zniszczyc.

juz nawet nie chce myslec co zrobisz z tylnym zaciskiem jak przyjdzie Ci wymienic uszczelniacze :polew: :polew: :polew:

sam jesteś parówa trochę kultury !! :banan:

Opublikowano

jaki płyn najlepiej zalać??


Co więcej wyciągnąłem sobie właśnie procedurę wymiany płynu z ESISu (ElsaWin) i tam nie ma nawet żadnego ostrzeżenia na temat ABS - jest tylko kolejność odkręcania zaworków hamulców/sprzęgła oraz inf. że należy używać specjalnej pompy VAS:) także nadal nie wiem co myśleć o tym...


Gdzie znajduje się zawór do odpowietrzania układu sprzęgłowego? jaki jest dostęp do niego??
Opublikowano (edytowane)

Na skrzyni biegow od strony kierowcy.

ciezko sie dostac.

musisz uwazac na odpowietrznik aby go nie urwac

najlepiej uzyc nasadki 6-katnej

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)

Na skrzyni biegow od strony kierowcy.

ciezko sie dostac.

dzięki za podpowiedź. Dostęp do odpowietrznika jest dość dobry.

Pompka sprzęgła wymieniona, układ odpowietrzony. :wink:

Edytowane przez kotu
Opublikowano (edytowane)

Witam podpinam się pod post. Kupiłem dopiero co rodzicom w Niemczech A4 B8 2.0TDI. Chce wymienić płyn hamulcowy. Na jaki można wymienić? Stary należy spuścić? Coś jeszcze trzeba zrobić. Pozdr

Edytowane przez Bartek2032
Opublikowano

Ate Typ200 1litr

Opisu poszukaj na forum

Opublikowano

Trzeba Vag podpinac i robic ta procedure o ktorej pisali koledzy wyzej czy mozna smialo robic bez tego? A poda ktos dokladnie w jakiej kolejnosi  robic? zaczac od najblizszego kola, czy od kola ktore jest najdalej czyli prawy tyl...

 

Opublikowano

Od koła które jest najdalej było w autach bez ABS.

Z tymi z ABS jest odwrotnie, zaczynasz od koła które jest najbliżej pompy ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...