Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadl przewod paliwowy na powrocie/pryska z zaworu zwrotnego/wysokie cisnienie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czesc,

Opisze problem od początku do końca:

Wczoraj wieczorem poczulem zapach paliwa, nastepnie zauwazylem, ze wskazowka poziomu paliwa szybko spada. Otworzylem maske i okazalo sie, ze paliwo sie leje. Zdjalem obudowe i zobaczylem, ze przewod oznaczony na zdjeciu zielonym kwadratem spadl z króćca (nie bylo na nim zadnej objemy - czy to normalne?). Dzisiaj rano nałożyłem przewód na swoje miejsce, zacisnąłem go tymczasowa obejma i ruszyłem do pracy. Zatrzymałem się dwa razy kontrolnie po drodze, żeby zobaczyć czy ubytku nie ma - ale nic takiego nie zauważyłem. Poziom paliwa natomiast dalej opadał (w pół godziny ubyło 1/4 baku). Zmartwiło mnie to, ale moja teoria była taka, że ubytek był wczoraj, ale urządzenie pomiarowe wolno reaguje. Pod pracą chciałem wykonać jeszcze jeden test - zostawić silnik na 5min i zobaczyć czy nie będzie plamy pod spodem. Na zapalonym silnikiu poruszyłem delikatnie przewód oznaczony zielonym kwadratem i jego delikatne przesuniecie poskutkowało tym, że z zaworu zwrotnego (oznaczony strzałką na zdjęciu) pare cm dalej zaczęło być rozpylane paliwo. Puściłem przewód na swoje miejsce i spokój, znowu go delikatnie ruszyłem i ponownie z zaworu poleciał spray. Taka trochę gęstsza mgięłka na ok 10cm.

Koledzy, czy moglibyście podpowiedzieć co może być grane? Od razu zastanowiło mnie co się mogło stać, że przewód sobie spadł. Czy nie ma tu za wysokiego ciśnienia?

CcQ0j0O.jpg

Edytowane przez United
Opublikowano

U mnie w miejscu oznaczonym zielonym kwadracikiem rowniez nie ma zadnej dodatkowej obejmy. Natomiast jesli cieknie Ci z zaworu zwrotnego to raczej bedziesz musial wymienic caly ten przewod.

Opublikowano (edytowane)

U mnie w miejscu oznaczonym zielonym kwadracikiem rowniez nie ma zadnej dodatkowej obejmy. Natomiast jesli cieknie Ci z zaworu zwrotnego to raczej bedziesz musial wymienic caly ten przewod.

Zastanawiam się jeszcze, czy to co opisuje to przyczyna problemu, czy może tylko skutek?. Np. przewód wypadł, bo może powrót jest gdzieś zatkany w stronę baku? Podniosło się ciśnienie i się zsunął. Nałożyłem go i zacisnąłem, to ciśnienie znajduje sobie ujście przy zaworze zwrotnym. Czy jeśli dmuchnę w króciec od powrotu w stronę baku to może być jakiś opór? Ciśnienie jest tam dość wysokie, skoro przy poruszaniu tym przewodem pryska na dobre 10-15cm. Nie mam natomiast pojęcia jakie powinno być standardowo. Byćmoże jest tak jak piszesz, że przewód należy wymienić, ale wydaje mi się to zbyt piękne, żeby było prawdziwe.

Dzięki

Ok, z tego co wyczytałem za wtryskiwaczami na powrocie powinno być ciśnienie 10bar (dla ich prawidłowego funkcjonowania). Podejrzewam zatem, że ten zaworek to nie zawór zwrotny (no może przy okazji), ale przede wszystkim zawór regulujący ciśnienie do tych 10 bar właśnie. Kluczowe pytanie jest - jakie powinno być ciśnienie za tym zaworkiem? Może to on właśnie uległ uszkodzeniu i puscza za wys. ciśnienie. Będę wdzięczny za wskazówki.

Edytowane przez United
Opublikowano

Niestety nie ma tu odpowiedzi na moje pytanie. Jest napisane, ze za wtryskiwaczami do zaworu regulujacego cisnienie 10 bar, natomiast brak informacji jakie cisnienie za tym zaworem (poza tym, ze jest nizsze). Gdybym znal te odpowiedz, to moglbym je zmierzyc i wiedzialbym, czy spadajacy wezyk to objaw, czy przyczyna. Kazdy zaklad mechaniczny chce mi zalozyc obejme na wezyk i na tym koniec :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...