przemek1259 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Witam! Dziś sprawdziłem w moim Audi A4 B6 poziom oleju, okazało się, że bagnet jest suchy... Kontrolka od oleju nie świeci... Poziom sprawdzałem jakąś godzinie po jeździe samochodem... Możliwe że olej jeszcze nie spłynął? Bagnet był mokry wytarłem by zobaczyć stan wyciągłem i suchutki... Dzięki za szybką odpowiedź
przemek1259 Opublikowano 9 Lutego 2015 Autor Opublikowano 9 Lutego 2015 No to, to wiem, ale zastanawia mnie, dlaczego nie zaświeciła się kontrolka?
kaziu1122 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 u mnie jak sie zasswieci kontrolka to wyciagam bagnet wkladam z powrotem i juz nie swieci ;p oczywiscie olej jest
przemek1259 Opublikowano 9 Lutego 2015 Autor Opublikowano 9 Lutego 2015 Wszystko ok, tyle że ja mam na odwrót, oleju nie mam a kontrolka nie świeci... Tzn nie wiem czy nie mam, tak mi się wydaje . I tak w ogóle kiedy zapala się kontrolka? Jak jest na bagnecie poniżej minimum czy jak oleju w ogóle już nie ma?
kaziu1122 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 u mnie jak jest na minimum czyli widac olej na bagnecie jeszcze ;p
quadral20004 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 wlej koniecznie olej bo zajedziesz silnik . w starszych modelach jak ci sie zapali kontrolka to odrazu mozesz auto zaprowadzac do warsztatu na remont silnika
Dajmon Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Komunikat "oil min" pojawi się po pełnym dystansie 100km od ostatniego zamknięcia maski. Jak ktoś, niekoniecznie mówię tu o Tobie, będzie maskę często podnosić, np. w interwale 100km, to "oil min" nigdy się nie zaświeci. Jeśli masz suchy bagnet, to: dolej 0.5litra oleju. Następnie zapal samochód. Niech sobie popracuje lub przejedź kawałek samochodem, tak aby wskazówka od temp. wody płynu chłodzącego pojawiła się na 90st.C. Następnie wysiądź z samochodu i sprawdź stan oleju na gorącym silniku. Jeśli na bagnecie będziesz miał poniżej maks, to dolej/uzupełnij do tego poziomu. Po uzupełnieniu kolejnej dolewki, odpal samochód lub przejedź nim jeszcze ze dwa kilometry. Zatrzymaj się i ponownie sprawdź poziom na bagnecie. Powinieneś mieć stan maksymalny. Zamknij teraz maskę. Od teraz, od tego momentu, silnik zacznie mierzyć stan oleju przez dystans 100km. Jeśli przejedziesz ten dystans 100km bez podnoszenia maski, a poziom oleju osiągnie minimum na bagnecie, to na fisie pokaże się Ci "oil min". Jeśli nie przejedziesz tych 100km, a otworzysz maskę (np. po przejechaniu 20km), to komputer się zresetuje i ponownie rozpocznie zliczać dystans 100km, po którym wykaże poziom oleju. Jeśli będzie minimum na bagnecie, to na fisie będzie komunikat. Jeśli przejedziesz dystans 100km bez oil min, to może uda się Ci przejechać kolejne 100km bez oil min. I tak kolejne dystanse. Komputer pokazuje poziom "oil min" po równych dystansach 100km. Nie wcześniej. Dlatego częste zaglądanie pod maskę i przy nie dolewaniu oleju mogą skutkować tym, że komunikat nigdy Ci się nie załączy. Komputer silnika za każdym razem sądzi/myśli, że ma uzupełniany olej gdy maska jest podniesiona. Pamiętaj. Aby komputer mógł prawidłowo się zresetować (np. skasować kontrolkę oil min na fisie), to wymagany jest czas minimum 30sek. Jeśli otworzysz maskę na 29sek., to komputer się nie skasuje/zresetuje. Jeśli ktoś pisze, że oil min znika dopiero po wyciągnięciu bagnetu i jego włożeniu, to źle podpowiada. Nic co się w samochodzie nie dzieje nie jest z palca. Każda procedura jest przemyślana przez inż. Audi, m.in. sposób uzupełniania oleju i kontrolka "oil min". ----------------------------------------------------------------- Jak zapali się komunikat na fisie "oil min", to zatrzymujesz samochód na postoju/parkingu/czy gdzie tam chcesz i dolewasz jednorazowo 0.5 litra oleju. Cieszysz się dalszą jazdą, do kolejnego/kolejnych pełnych dystansów 100km.
kaziu1122 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 u mnie nawet jakjest na polowie bagneta olej to i tak czasem oswieci sie kontrolka "oleju min" o uj chodzi ?
Dajmon Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Bo Audi coś przekombinowało. Pisałem tu na forum bardzo dużo o akcji w ASO, gdzie docierałem się z przedstawicielami i inżynierami. Otóż mi załączał się "oil min" jak miałem na dotychczasowym swoim ORI pomarańczowym bagnecie stan 3/4. Po gorącej dyskusji, nieotrzymania żadnej pomocy (bo Oni z ASO nie wiedzą, nie mają napisane z Centrali z Poznania), zakupiłem nowy Ori bagnet koloru czarnego. Okazuje się, że ma on przesunięte pole pomiarowe. Zapodawałem tu i tam zdjęcia ale wrzucę Wam jeszcze raz. Sami zobaczcie: oraz informacje, które weszły mi w piety: Chcieli mi sterownik zmieniać, bo z centrali mieli odpowiedni wpis. Koszt sterownika 4tys.zł. Więc ja kupiłem miarkę i utrzymuję poziom oleju jak na zdjęciach powyżej. Teraz mam ok.
przemek1259 Opublikowano 9 Lutego 2015 Autor Opublikowano 9 Lutego 2015 Aha, to trochę się rozjaśniło. Dolałem i zobaczę rano ile jest oleju... A ciśnienie oleju też jest tak mierzone? Czy jak jest małe to wywala kontrolkę? Bo jak by oleju było na prawdę mało, a na bagnecie u mnie nie było widać, to chyba powinno wywalić czerwoną kontrolkę czyż nie?
Dajmon Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Masz sprawdzić poziom oleju nie na zimnym silniku (na zimnym możesz sobie sprawdzić z ciekawości) tylko masz sprawdzić na gorącym silniku, zaraz po zgaszeniu. Silni ALT ma mieć prawidłowy stan oleju gdy pracuje w normalnych warunkach pracy, czyli gdy silnik jest dogrzany. Pomiary poziomu oleju na zimnym silniku nie dają prawidłowego wyniku. Ziny silnik nie pracuje, nie obraca olejem. Olej spływa w całej ilości wówczas do miski i masz go więcej. Pomyśl. Jedziesz autostradą i zapala się Ci kontrolka "oil min". Zatrzymujesz się więc i otwierasz od razu maskę w celu sprawdzenia ilości oleju na bagnecie. Nie będziesz czekał aż olej ostygnie do zimnego, czy nie ? Więc sprawdzasz olej i ewentualnie uzupełniasz ilością 0.5litra lub taką, która z Twojego doświadczenia nie przeleje stanu maks. Co do ciśnienia leju, to można go sprawdzić VAG'iem. Jak się nie mylę, to jest to trzecia komórka patrząc od lewej strony w: 17 - instrumenty; 08 - bloki pomiarowe;01 - grupa. Gdy silnik jest uruchomiony i sobie pracuje na biegu jałowym, to wskazanie w tej komórce będzie takie jak poniżej na screen'ie: Oil Pressure 2 < min. Jak dodasz gazu lub zaczniesz jechać, to: Oil Pressure 2 ok Edytowane 10 Lutego 2015 przez Dajmon
przemek1259 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Opublikowano 10 Lutego 2015 A da się vagiem sprawdzić aktualny poziom oleju? Albo np czy czujnik sprzęgła działa tak jak powinien? Bo probowałem tak jak tutaj jest pokazane ale zupełnie co innego mi się pokazuje. Jaką wersje vag'a mam mieć?
Dajmon Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Da się sprawdzić poziom oleju Vagiem. Sprawdź priv.
adamm58 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Witam jaki numer tego czarnego bagnetu?
junior555 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam jaki numer tego czarnego bagnetu? 06B115611J ,albo wystarczy zaznaczyć na tym pomarańczowym bagnecie tak jak jest pokazane na zdjęciu gdzie jest maks na czarnym i nie trzeba wydawać kaski na czarny który nie jest taki tani jak za taką pierdołę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się