plbartek89 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Witam , chcialbym sie dowiedziec czy spotkal sie juz ktos z podobnym problemem. Udalo mi sie kupic w rozsadnej cenie B8 2010r z przebiegiem 110kkm. Do ktorej mam dosc ambitne plany dotyczace modyfikacji. Poprzedni wlasciciel mial malo szczescia gdyz zrobil tym samochodem 11kkm , po czym awarii ulegl silnik. Pewnego dnia silnik zaczal nierowno pracowac , po odstawieniu do warsztatu i sciagnieciu glowicy okazalo ze uszkodzony jest 1 cylinder (tlok). Koles kupil nowe a to trafilo w moje rece. Po rozebraniu silnika na czesci pierwsze okazalo sie ze zapieczony jest pierwszy pierscien , a tlok tarl po gladzi cylindra. Dodam ze w aucie do konca byl olej a panewki glowne , korbowodowe i wal nie maja zadych sladow zuzycia , wiec usterka nie mogla nastapic ze wzgledu na brak smarowania. Zastanawia mnie w jaki sposob moglo dojsc do takiej usterki przy takim przebiegu ?? Przegrzanie silnika ?? Raczej nie wchodzi w gre. Uszkodzony wtrysk , a co za tym idzie zbyt wysoka temperatura ktora doprowadzila do zapieczenia sie pierscionka?? HMMMM ?? Wadliwe i wszystkim znane tloki i pierscienie w 2.0T , ?? Zapieczony pierscien sie starl i tlok zaczal sie ''kantowac'' i trzec o gladz wytwarzajac temperature ktorej tlok nie wtrzymal ?? Wiecej pomyslow nie mam. Jesli komus cos jeszcze przychodzi to glowy to czekam na komentarze. Dzieki Wrzucam zdjecia podgladowe dla zainteresowanych.
griga-st Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Ekstremalny przypadek wadliwej konstrukcji tłoków. Nowe pierścienie nie pasują do starych tłoków. Stargane jak na 11kkm. A wydawać by się mogło ze takiej podstawowej rzeczy nie można sp...ć. Rozumiem ze zdjęcia od pierwszego właściciela? Silnik wymieniony?
plbartek89 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Opublikowano 10 Lutego 2015 Zle przeczytales lub ja sie zle wyrazilem. auto ma 110tys nalatane. A koles od ktorego go kupilem , kupil go w tamtym roku z ASO z gwarancja audi 110 check plus i nienajezdzil sie zbyt wiele (11tys). Po czym przytrafila mu sie ta usterka. Cale 2tyg po uplywie gwarancji. Silnika nie bede wymienial gdyz mam do niego inne plany. Na 1cyl odziwo jest tylko niewielka rysa , cylindry zostana rozwiercone o 0,5mm i zalozone zostana kute tloki , kute korbowody , kompletny nowy rozrzad i reszta innych gratow od panewek przez uszczelniacze na srubach konczac. Ale nie o tym tutaj temat. ps. Sory dla brak polskich znakow..
griga-st Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) OKejski, teraz rozumie. Kute korbowody w CDN to 400KM pewnie celujesz?? Ori wytrzymuja lekkim dydkiem 350KM. Zakladaj temat i sie chwal B7 B8 kute B7 B8 kute Edytowane 10 Lutego 2015 przez griga-st
plbartek89 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Opublikowano 10 Lutego 2015 Wiesz , jak juz wymieniam tloki to wypada odrazu korby zalozyc Jak bedzie dalej sie okaze i wtedy temat powstanie . Narazie probuje rozwiazac zagadke usterki.
MIRO2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Wiesz , jak juz wymieniam tloki to wypada odrazu korby zalozyc Jak bedzie dalej sie okaze i wtedy temat powstanie . Narazie probuje rozwiazac zagadke usterki. Mam pytanie odnośnie tej zagadki. Czy poznałeś już przyczynę usterki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się