gigss 0 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Witam Chciałbym się dowiedzieć czy jak słychać napinacz od paska z alternatora to można na tym jeszcze pojeździć czy trzeba to zrobić szybko oraz czy jest z tym dużo roboty. Jak by ktoś mógł dać jakąś instrukcje jak to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutas 3 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) Poszukaj na forum, jest instrukcja razem ze zdjęciami. Nie jest z tym aż tak wiele roboty, przede wszystkim musisz skutecznie zablokować i odkręcić wisko - żeby dostać się do napinacza. Nie trzeba ściągać przodu. Mówię to wszystko na swoim przykładzie (silnik 1Z), bez klimy - być może u Ciebie jest inaczej. Edytowane 16 Lutego 2015 przez lutas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michallo33 0 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 w AJM jest mało miejsca, wydaje mi się że lepiej wymienić bo to pierwsze oznaki że się kończy i chyba nie chcesz mieć niemiłej niespodzianki w trasie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jony1982 0 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Zdejmij pasek który napędza wszystko i dopiero sprawdź która rolka hałasuje. Jeśli od napinacza to można ją samą wymienić a jeśli od alternatora to tyko metoda na zaspawanie rolki i dopiero odkręcanie gdyż jest ona na sprzęgiełku. Można sprawdzić przy użyciu stetoskopu w którym miejscu dokładnie słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OLIVER 29 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) jeśli od alternatora to tyko metoda na zaspawanie rolki i dopiero odkręcanie gdyż jest ona na sprzęgiełku. Daruj Kolego sobie takie metody co polecasz wyżej .... Przecież do tych rolek jest specjalny klucz by ją odkręcić ..wcale nie jest drogi by wejść w posiadanie jego... tu masz przykład http://allegro.pl/klucz-do-alternatora-1-2-m10-z-nasadka-33z-110mm-i5056272359.html Edytowane 17 Lutego 2015 przez OLIVER Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jony1982 0 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Napisałem o tym spawaniu ponieważ jeśli jest uszkodzone to jaki jest sens kupować kluczyk na jeden raz jak rolka i tak jest do wyrzucenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marus_vip 0 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Też używałem takiego klucza jak wymieniałem sprzęgiełko alternatora i nawet do głowy mi nie przyszło żeby to zaspawać. W moim AHU napinacz paska wymieniłem bez zdejmowania przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutas 3 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Nie ma sensu robić takich alpejskich kombinacji z tym spawaniem, jeśli są dostępne racjonalne metody - tj. odpowiedni kluczyk, który kolega wyżej podał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hectic 0 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Podepnę się pod temat. Napinacz na zimnym w ujemnych temperaturach zaczął grzechotać, zamierzam wymienić. Dzisiaj szukałem czegoś markowego i przy okazji natknąłem się na samą rolkę, o dość dziwnym wyglądzie, ale wg sprzedawcy dedykowaną także do AFN. Tutaj standardowy napinacz, który mam zamiar zakupić: http://allegro.pl/swag-napinacz-paska-audi-a4-vw-passat-b5-1-9tdi-i5107281429.html Tutaj rolka, jak widać nie ma rowków a dodatkowo tak jakby łożysko było dodatkowo amortyzowane w środku: http://allegro.pl/rolka-napinacza-paska-audi-80-b4-a4-b5-a6-1-9-tdi-i5094775493.html Z tego co wiem standardowo napinacz reguluje ten zwój sprężynowy, natomiast ta rolka wygląda jakby była samonapinająca. Spotkaliście się w ogóle z czymś takim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OLIVER 29 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 (edytowane) Podepnę się pod temat. Napinacz na zimnym w ujemnych temperaturach zaczął grzechotać, zamierzam wymienić. Dzisiaj szukałem czegoś markowego i przy okazji natknąłem się na samą rolkę, o dość dziwnym wyglądzie, ale wg sprzedawcy dedykowaną także do AFN. Tutaj standardowy napinacz, który mam zamiar zakupić: http://allegro.pl/swag-napinacz-paska-audi-a4-vw-passat-b5-1-9tdi-i5107281429.html Tutaj rolka, jak widać nie ma rowków a dodatkowo tak jakby łożysko było dodatkowo amortyzowane w środku: http://allegro.pl/rolka-napinacza-paska-audi-80-b4-a4-b5-a6-1-9-tdi-i5094775493.html Z tego co wiem standardowo napinacz reguluje ten zwój sprężynowy, natomiast ta rolka wygląda jakby była samonapinająca. Spotkaliście się w ogóle z czymś takim? Po czytak Kolego dokładnie aukcje tej rolki i dowiesz sie do czego ona służy..... Tu masz markowy napinacz i markową rolkę http://allegro.pl/napinacz-paska-wielorowkowego-028903315m-audi-vw-i5034144442.html http://allegro.pl/ina-rolka-napinacza-paska-audi-a4-vw-passat-b5-1-9-i5032487239.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Części+samochodowe-620_Silniki+i+osprzęt-50821_Elementy+napędu-50832_Napinacze+paska+klinowego-50834 Edytowane 19 Lutego 2015 przez OLIVER Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hectic 0 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Po czytak Kolego dokładnie aukcje tej rolki i dowiesz sie do czego ona służy..... Tu masz markowy napinacz i markową rolkę http://allegro.pl/napinacz-paska-wielorowkowego-028903315m-audi-vw-i5034144442.html http://allegro.pl/ina-rolka-napinacza-paska-audi-a4-vw-passat-b5-1-9-i5032487239.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Części+samochodowe-620_Silniki+i+osprzęt-50821_Elementy+napędu-50832_Napinacze+paska+klinowego-50834 bdb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz_stg 7 Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 (edytowane) Podepnę się pod temat i trochę go odgrzeję. Mój problem jest nieco inny. Wymieniłem napinacz na FEBI i niech to szlak trafi. Od tego momentu nowy pasek Contitech piszczy jak złe. W moim 1z altek fabrycznie jest na sztywnym kole pasowym . I tu moje pytania. Czy istnieje do 1z zamiennik koła pasowego na takie z wolnym kołem ? Czy taka zamiana ma sens i zniweluje piszczenie? Widzę ,że moje pytania były dość trudne . Znam na nie odpowiedzi. Istnieje zamiennik sztywnego koła pasowego alternatora dla silnika 1z . Występują nawet dwa zamienniki zależnie od zastosowanego alternatora.(najlepiej z zdjętym starym kołem udać się do sklepu bo są dwie długości osi 11 i 16 mm) Zastosowanie koła ze sprzęgiełkiem rozwiązało problem piszczenia nowego paska i szarpania i dudnienia nie wiele wartego napinacza firmy Febi . Ma to jednak dobrą stronę. Można kupić słabszy napinacz nie tylko Ori i w razie niepowodzenia wymiany dokupić to koło wolnobieżne.Na pewno podniesie komfort użytkowania i przedłuży żywotność napinacza. Edytowane 24 Marca 2015 przez janusz_stg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pisarz1980 0 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Ja założyłem napinacz Revolty jestem zadowolony ok. 220 zł . Pamiętajcie o smarowaniu sprężyny i to że na rolce napinacz jest lewy gwint. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się