Skocz do zawartości
IGNOROWANY

napinacz paska od alternatora


gigss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym się dowiedzieć czy jak słychać napinacz od paska z alternatora to można na tym jeszcze pojeździć czy trzeba to zrobić szybko oraz czy jest z tym dużo roboty. Jak by ktoś mógł dać jakąś instrukcje jak to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum, jest instrukcja razem ze zdjęciami. Nie jest z tym aż tak wiele roboty, przede wszystkim musisz skutecznie zablokować i odkręcić wisko - żeby dostać się do napinacza. Nie trzeba ściągać przodu.

Mówię to wszystko na swoim przykładzie (silnik 1Z), bez klimy - być może u Ciebie jest inaczej.

Edytowane przez lutas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w AJM jest mało miejsca, wydaje mi się że lepiej wymienić bo to pierwsze oznaki że się kończy i chyba nie chcesz mieć niemiłej niespodzianki w trasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pasek który napędza wszystko i dopiero sprawdź która rolka hałasuje. Jeśli od napinacza to można ją samą wymienić a jeśli od alternatora to tyko metoda na zaspawanie rolki i dopiero odkręcanie gdyż jest ona na sprzęgiełku. Można sprawdzić przy użyciu stetoskopu w którym miejscu dokładnie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli od alternatora to tyko metoda na zaspawanie rolki i dopiero odkręcanie gdyż jest ona na sprzęgiełku.

:facepalm: Daruj Kolego sobie takie metody co polecasz wyżej ....

Przecież do tych rolek jest specjalny klucz by ją odkręcić ..wcale nie jest drogi by wejść w posiadanie jego... :wink:

tu masz przykład

Edytowane przez OLIVER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem o tym spawaniu ponieważ jeśli jest uszkodzone to jaki jest sens kupować kluczyk na jeden raz jak rolka i tak jest do wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też używałem takiego klucza jak wymieniałem sprzęgiełko alternatora i nawet do głowy mi nie przyszło żeby to zaspawać. W moim AHU napinacz paska wymieniłem bez zdejmowania przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu robić takich alpejskich kombinacji z tym spawaniem, jeśli są dostępne racjonalne metody - tj. odpowiedni kluczyk, który kolega wyżej podał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Napinacz na zimnym w ujemnych temperaturach zaczął grzechotać, zamierzam wymienić. Dzisiaj szukałem czegoś markowego i przy okazji natknąłem się na samą rolkę, o dość dziwnym wyglądzie, ale wg sprzedawcy dedykowaną także do AFN.

Tutaj standardowy napinacz, który mam zamiar zakupić: http://allegro.pl/swag-napinacz-paska-audi-a4-vw-passat-b5-1-9tdi-i5107281429.html

Tutaj rolka, jak widać nie ma rowków a dodatkowo tak jakby łożysko było dodatkowo amortyzowane w środku: http://allegro.pl/rolka-napinacza-paska-audi-80-b4-a4-b5-a6-1-9-tdi-i5094775493.html

Z tego co wiem standardowo napinacz reguluje ten zwój sprężynowy, natomiast ta rolka wygląda jakby była samonapinająca. Spotkaliście się w ogóle z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Napinacz na zimnym w ujemnych temperaturach zaczął grzechotać, zamierzam wymienić. Dzisiaj szukałem czegoś markowego i przy okazji natknąłem się na samą rolkę, o dość dziwnym wyglądzie, ale wg sprzedawcy dedykowaną także do AFN.

Tutaj standardowy napinacz, który mam zamiar zakupić: http://allegro.pl/swag-napinacz-paska-audi-a4-vw-passat-b5-1-9tdi-i5107281429.html

Tutaj rolka, jak widać nie ma rowków a dodatkowo tak jakby łożysko było dodatkowo amortyzowane w środku: http://allegro.pl/rolka-napinacza-paska-audi-80-b4-a4-b5-a6-1-9-tdi-i5094775493.html

Z tego co wiem standardowo napinacz reguluje ten zwój sprężynowy, natomiast ta rolka wygląda jakby była samonapinająca. Spotkaliście się w ogóle z czymś takim?

Po czytak Kolego dokładnie aukcje tej rolki i dowiesz sie do czego ona służy..... ;)

Tu masz markowy napinacz i markową rolkę

Edytowane przez OLIVER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat i trochę go odgrzeję.

Mój problem jest nieco inny. Wymieniłem napinacz na FEBI :kwasny:​ i niech to szlak trafi. Od tego momentu nowy pasek Contitech piszczy jak złe. W moim 1z altek fabrycznie jest na sztywnym kole pasowym . I tu moje pytania. Czy istnieje do 1z zamiennik koła pasowego na takie z wolnym kołem ? Czy taka zamiana ma sens i zniweluje piszczenie? :mysli:


Widzę ,że moje pytania były dość trudne . Znam na nie odpowiedzi. Istnieje zamiennik sztywnego koła pasowego alternatora dla silnika 1z . Występują nawet dwa zamienniki zależnie od zastosowanego alternatora.(najlepiej z zdjętym starym kołem udać się do sklepu bo są dwie długości osi 11 i 16 mm) Zastosowanie koła ze sprzęgiełkiem rozwiązało problem piszczenia nowego paska i szarpania i dudnienia nie wiele wartego napinacza firmy Febi :kwasny: . Ma to jednak dobrą stronę. Można kupić słabszy napinacz nie tylko Ori i w razie niepowodzenia wymiany dokupić to koło wolnobieżne.Na pewno podniesie komfort użytkowania i przedłuży żywotność napinacza.

Edytowane przez janusz_stg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem napinacz Revolty jestem zadowolony ok. 220 zł . Pamiętajcie o smarowaniu sprężyny i to że na rolce napinacz jest lewy gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...