Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Miałem piękne ori 18" czas na zdroworozsądkowe 16" pomóżcie (zdjęcie)


mariuszolek

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanów się dobrze , ja mając 235 nie spotkałem się żeby musiał specjalnie kierownice trzymać w koleinach , fabrycznie wychodziło na 235 i tak jest na wlepce , wiec chyba nie wzięło się to przypadkiem , ale jak to u nas kraju każdy swoje chwali .

Zresztą opona 215 jest lekko wąska .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym setupie z dystansami który Ci podałem i zawieszce 1BE lub 1BV auto jeżdzi jak gokart

wiedziałeś co napisać żeby mnie przekonać ;) napisałem do Dystomu, a raczej dystrybutora z alle. Dostałem odpowiedź:

"Minimalna grubość dystansów z kołnierzem centrującym do tego modelu to 13mm"

i co ja biedny poczne?

chyba nie wzięło się to przypadkiem , ale jak to u nas kraju każdy swoje chwali .

Zresztą opona 215 jest lekko wąska .

To prawda że fabryka dała 235, ale gdybym mieszkał tam gdzie fabryka i jeździł po tych samych drogach co ludzie którzy tą konfigurację stworzyli, nie zastanawiałbym się ani chwili i brał 235. Co więcej, niniejszy temat byłby w ogóle nie istniał ;)

Edytowane przez mariuszolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie wzięło się to przypadkiem , ale jak to u nas kraju każdy swoje chwali .

Zresztą opona 215 jest lekko wąska .

To prawda że fabryka dała 235, ale gdybym mieszkał tam gdzie fabryka i jeździł po tych samych drogach co ludzie którzy tą konfigurację stworzyli, nie zastanawiałbym się ani chwili i brał 235 ;)

Popieram. 235 wozi na koleinach jak szmatą. Przeszedłem na 225 i jest od groma lepiej. Na 215 bajka.

Na tym setupie z dystansami który Ci podałem i zawieszce 1BE lub 1BV auto jeżdzi jak gokart

wiedziałeś co napisać żeby mnie przekonać ;) napisałem do Dystomu, a raczej dystrybutora z alle. Dostałem odpowiedź:

"Minimalna grubość dystansów z kołnierzem centrującym do tego modelu to 13mm"

i co ja biedny poczne?

Ku woli ścisłości. Minimalne z kołnierzem to przód 13 a tył 17mm. Też o nie pytałem. Ja potrzebuje 10-13mm z kołnierzem na tył.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ku woli ścisłości. Minimalne z kołnierzem to przód 13 a tył 17mm. Też o nie pytałem. Ja potrzebuje 10-13mm z kołnierzem na tył.

do et 43 takie połączenie wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucając dystans 17mm na et 43 robisz et 26. Nie wiem czy to dużo czy mało w b6. Wiem jak jest b5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co Panowie sądzicie o tych dystansach skoro najmniejszy z kołnierzem to 13mm?

Dzisiaj nabawiłem się wkręta w kole, wulkanizator zdjął je (przód) i moim oczom ukazał się taki oto dystans (link):

Dystans przód 18"

Chyba 23mm...

Pomóżcie doświadczeni, wywalić te dystanse, założyć nowe?

Jeszcze raz w ramach ścisłości. Do zawieszenia s-line zakładam 17" et43 i opony 215/50

Edytowane przez mariuszolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się dobrze , ja mając 235 nie spotkałem się żeby musiał specjalnie kierownice trzymać w koleinach , fabrycznie wychodziło na 235 i tak jest na wlepce , wiec chyba nie wzięło się to przypadkiem , ale jak to u nas kraju każdy swoje chwali .

Zresztą opona 215 jest lekko wąska .

215/50 na 7.5 jest wąska? :D to moje 205/50 na 7.5 nazwiesz pewnie szaleństwem albo naciągiem :decayed:

ma wziąć 235 bo tak wyjeżdzały z fabryki? Co to za argument? nie mieszajcie w głowie człowiekowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się dobrze , ja mając 235 nie spotkałem się żeby musiał specjalnie kierownice trzymać w koleinach , fabrycznie wychodziło na 235 i tak jest na wlepce , wiec chyba nie wzięło się to przypadkiem , ale jak to u nas kraju każdy swoje chwali .

Zresztą opona 215 jest lekko wąska .

215/50 na 7.5 jest wąska? :D to moje 205/50 na 7.5 nazwiesz pewnie szaleństwem albo naciągiem :decayed:

ma wziąć 235 bo tak wyjeżdzały z fabryki? Co to za argument? nie mieszajcie w głowie człowiekowi

Jak czytasz to proponuje ze zrozumieniem , czy jest gdzieś napisane że opona 215 jest za wąska na 7,5 cala chyba nie .

Stań z tyłu i zobacz że 215 słabo wygląda czytaj wąsko , a o 205 nie wspomnę.

A dlaczego nie , a to gadanie że nosi na koleinach to dopiero wodę z mózgu robi , jak się lata na rozkręconym 1ba to nawet na 15 bedzie nosiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zgodzę się z tobą.

Na 7.5" wcale wąsko nie wygląda.

I ten rozmiar nie nosi na koleinach tak jak 235

Jestem tego przykładem a jakbyś czaił trochę temat to zajrzałbyś zdjęcia które wrzuciłem na forum z tym rozmiarem.

Nie promuj mani wielkości i szerokości.

Nie każdy jeździ do wioski na dyskotawki by siksy majty ściągały przez głowy. :grin:

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

235 przerobiłem na : 1be , pro kicie -30 , kicie weiteca -40 a teraz mam gwint weiteca ustawiony na 70/70 i wymieniony stabilizator na sztywniejszy. Skończ te brednie. 235 w koleinie to walka z kierą szczególnie przy większej prędkości. Na 225 jest dużo lepiej. Może latasz po super drogach i nie czujesz. Ja mam zazwyczaj tor przeszkód. Zgodzę się z tym ,że 215 od tyłu wygląda średnio. Tym bardziej w spuchniętej b6. Ładuj 215 jak chcesz najwygodniej lub 225 jako kompromis. Po co kombinować.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się dobrze , ja mając 235 nie spotkałem się żeby musiał specjalnie kierownice trzymać w koleinach , fabrycznie wychodziło na 235 i tak jest na wlepce , wiec chyba nie wzięło się to przypadkiem , ale jak to u nas kraju każdy swoje chwali .

Zresztą opona 215 jest lekko wąska .

215/50 na 7.5 jest wąska? :D to moje 205/50 na 7.5 nazwiesz pewnie szaleństwem albo naciągiem :decayed:

ma wziąć 235 bo tak wyjeżdzały z fabryki? Co to za argument? nie mieszajcie w głowie człowiekowi

Jak czytasz to proponuje ze zrozumieniem , czy jest gdzieś napisane że opona 215 jest za wąska na 7,5 cala chyba nie .

Stań z tyłu i zobacz że 215 słabo wygląda czytaj wąsko , a o 205 nie wspomnę.

A dlaczego nie , a to gadanie że nosi na koleinach to dopiero wodę z mózgu robi , jak się lata na rozkręconym 1ba to nawet na 15 bedzie nosiło.

Jak czytasz ze zrozumieniem to autor tematu rozważa właśnie szerokość 7.5cala. Czyli twoim zdaniem powinien kupic szerokie lacze bo auto fajnie wygląda z tyłu? To jedyny plus takich kapci w tej sytuacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.

Kenzi robi przecież traskę KRK-WRO-KRK dlatego takie bzdury pisze.



autor tematu rozważa właśnie szerokość 7.5cala

Autot tematu ma do wyboru

235/45/17

225/45/17

215/50/17

Co wybierze to jego sprawa.

Każdy tutaj chce przedstawić swoją rację i wyższość jednego rozmiaru nad drugim.

Są kompromisy i trzeba się na jakiś zdecydować.

Albo wygląd albo komfort.

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak nie ma to jak koleiny na a4... istny poligon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E jeszcze poligonu chyba nie widziałeś.

A4 to teraz jest ok, przyjedź do mnie, tylko zarzuć talk na ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczoraj był dzień życzliwości narodowej a Wy się spieracie o jakąś tam wielkość kapcia... :) Jeden mieszka na wylotówce i ma piękne drogi na wszystkie strony świata, inny tak jak ja ma pasmo coraz gorszych kolein na drodze łódź- czętochowa i jeździ po dziurach na działkę za miastem.

Zdecydowałem się na 215/50 17". Wiem że wygląd z tyłu nie będzie wprawiał w niepokój właścicieli czarnych bet, ale będę z tym żył ;)

Odniesiecie się do tych dystansów?

Przypomnę, black mówił o założeniu 10mm na przód i 15mm na tył przy et43. Tymczasem nie ma 10mm dystansów, więc pytanie co zrobić... Czy założyć 13mm na przód i 18mm na tył?

Co z dystansami które mam teraz założone do których wrzuciłem link wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczoraj był dzień życzliwości narodowej a Wy się spieracie o jakąś tam wielkość kapcia... :) Jeden mieszka na wylotówce i ma piękne drogi na wszystkie strony świata, inny tak jak ja ma pasmo coraz gorszych kolein na drodze łódź- czętochowa i jeździ po dziurach na działkę za miastem.

Zdecydowałem się na 215/50 17". Wiem że wygląd z tyłu nie będzie wprawiał w niepokój właścicieli czarnych bet, ale będę z tym żył ;)

Odniesiecie się do tych dystansów?

Przypomnę, black mówił o założeniu 10mm na przód i 15mm na tył przy et43. Tymczasem nie ma 10mm dystansów, więc pytanie co zrobić... Czy założyć 13mm na przód i 18mm na tył?

Co z dystansami które mam teraz założone do których wrzuciłem link wyżej?

Witaj,

Skontaktuj się z Panem Tomaszem z Dystom na pewno coś rozsądnego zaproponuje :D

Zamieszczam kontakt: [email protected]

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczoraj był dzień życzliwości narodowej a Wy się spieracie o jakąś tam wielkość kapcia... :) Jeden mieszka na wylotówce i ma piękne drogi na wszystkie strony świata, inny tak jak ja ma pasmo coraz gorszych kolein na drodze łódź- czętochowa i jeździ po dziurach na działkę za miastem.

Zdecydowałem się na 215/50 17". Wiem że wygląd z tyłu nie będzie wprawiał w niepokój właścicieli czarnych bet, ale będę z tym żył ;)

Odniesiecie się do tych dystansów?

Przypomnę, black mówił o założeniu 10mm na przód i 15mm na tył przy et43. Tymczasem nie ma 10mm dystansów, więc pytanie co zrobić... Czy założyć 13mm na przód i 18mm na tył?

Co z dystansami które mam teraz założone do których wrzuciłem link wyżej?

Witaj,

Skontaktuj się z Panem Tomaszem z Dystom na pewno coś rozsądnego zaproponuje :D

Zamieszczam kontakt: [email protected]

Pozdrawiam!

Dzięki, mail poszedł

No i wszystko jasne. Biorę dystanse 13mm na przód i 17mm na tył. Załączę fotki jak tylko wrzucę ten zestaw ;)

Panowie, jedno pytanie. Mam w do sprzedaży A4 b5 Vredesteiny Snowtrac 3 195/65 r15. Kocham te opony za to jak zachowują się na śniegu. Czy zostawić je na zimę i dokupić tylko stalowy felunek 15" czy nie ma to wg Was większego sensu przy tym aucie? Znam bolączki profilu 65...

Edytowane przez mariuszolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie niby są bolączki profilu 65? Nie wiemy, jakie masz hamulce, bo przy większych niż 288/245 felgi 15" nie wejdą na zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie niby są bolączki profilu 65? Nie wiemy, jakie masz hamulce, bo przy większych niż 288/245 felgi 15" nie wejdą na zacisk.

Bolączka jest w zasadzie jedna ale dość istotna, mianowicie brak stabilności pionowej na zakrętach. W starym aucie długo zastanawiałem się dlaczego tylna oś pływa... wahacze, amory... A to profil 65 i tyle w temacie

Tarcze faktycznir muszę zmierzyć, nie pomyślałem o tym

Edytowane przez mariuszolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na r15 ,65 jest tragedia. Auto jak poduszkowiec cholerny. Na winklach tragedia. Do tego przy pro kicie tylko -30 urwałem przewód od klimy i poryłem sanki. Było parę akcji z przytarciem. Nie można było hamować nad żadnymi garbami w asfalcie itp. Ogólnie poniżej 205/55 16 nie ma sensu. Teraz na 225/40 18 i -70 mam lepsze warunki niż przy -30 i 15 na 65

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...