Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

BRD 2.0 ciężki klekot podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"będzie pan zadowolony" ;) oby skończyło się na tej 2umasie życzę ci tego niż rozbiórki motoru... :)

Opublikowano (edytowane)

Też mam taką nadzieje, przyznam, że jak więcej poczytałem o tym problemie (dwumas) to bardziej jestem skłonny w to uwierzyć. Przyznam, że czasami na 1-ce była żabka, że przy zdejmowaniu biegu czasami obroty przyfalowały i czasami sprzęgło do końca nie odijało… może to faktycznie poprawna diagnoza.


Witam, dwumasa i pompa do regeneracji (tj ołowek). Po robocie po przejechaniu ok 25km na pocieszenie pękł wał korbowy… dwie panewki sie obróciły.

Gdzie szukać dołu silnika? na co zwracać uwagę? jakich kosztów się spodziewac? Jakieś rady ?:/ Czy padająca dwumasa mogła mieć wpływ na uszkodzenie wału ?

Edytowane przez Gentleman
Opublikowano (edytowane)

18 marca w poście nr 16 sugerowałem Ci że to jest pęknięty wał , a i we wcześniejszych robiłem wszystko , żeby Ci wybić z głowy dwumas . :P

Masz lichych mechaniorów, jak do tej pory Ciebie naciągali na koszty, a i dobrych rad popartych logicznym wytłumaczeniem też nie umiesz słuchać :kox::naughty:

Na Twoim miejscu szukał bym całego motoru w dobrym stanie, najlepiej jeszcze w aucie , żeby go można było zvagować i chociażby posłuchać :whistling:

Tylko musisz się uzbroić w cierpliwość i najlepiej na czas poszukiwań kupić coś taniego do turlania się po okolicy :decayed:

A co do ostatniego pytania to odwrócił bym go:

Czy pęknięty wał może dawać objawy podobne do uszkodzonego dwumasu ?

odpowiedź brzmi TAK :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Nie do końca się zgodzę. Ponieważ podczas wymiany dwumasy i ołówka wał był sprawdzany. Dwumasa była uwalona, widziałem jak lata już po demontarzu. W obudowie modułu od popy też było wytarte przy wałku, i był luz. Po wyjechaniu od mechaniora była kompletna cisza, auto jak z salonu. Wał był następstwem czegoś, bądź takie było jego przeznaczenie.

Opublikowano (edytowane)

Luz obwodowy ok 2cm na dwumasie jest w normie i nie świadczy o jego uszkodzeniu i na pewno nie bedzie dawało takich objawów jakie były u Ciebie, tak samo wyrobienie "ołówka" nie powodujące jego obracania się w wałku wyrównoważającym nie da takich objawów.

Być może machery dokręcili podporę na czopie gdzie było pęknięcie wału ( bardzo często śruby potrafią się w takiej sytuacji poluzować, lub pęka jedna ze śrub ją mocujących), dla tego przez chwilę był spokój :decayed:

Jak żyję te parę latek na świecie to w cuda nie wierzę, taki zbieg okoliczności jak opisujesz trafia się jeden na 10 milionów , a mechaników co się przyznają do błędów można policzyć na palcach jednej ręki :hi:

Jak rozbierzesz zwłoki swojego BRD, to daj zdjęcia wału w miejscu pęknięcia , powiem Ci wtedy czy mam rację :hi::naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Panowie, czytalem gdzies na forum, ale znalezc nie moge, ze dol silnika z BRD jest taki sam jak w jakims innym jeszcze modelu. Posiada moze ktos takie info? Do BRD ciezko znalezc cos w dobrym stanie jak na razie. Moze to tez glupie pytanie, ale po jakich frazach szukac samego dolu?

Edytowane przez Gentleman
Opublikowano (edytowane)

Fachowo nazywa się to "półsilnik " :naughty:

Na zrzucie z etki masz na brązowo, o dziwo sporo dołów pasuje :)

Bez_nazwy.jpg

Rozebrałeś już silnik, głowica nie ruszona ? :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Glowica ok, bo wal urwalo na panewce nie przy korbowodach tylko przy tych "podporach"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...