przemek1259 Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 Wiec wiemy co może być przyczyną opóźnionego spadania obrotów czy nie do końca? ;-)
Dajmon Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Hm. Ja bym drążył temat, tzn. szukał raczej w układzie sterowania przepustnicą, w układzie elektrycznym. Mam na myśli takie podejście do sprawy, które powie Tobie, Nam, w jaki sposób podnoszą się obroty i opadają. Co jest odpowiedzialne za te obroty. Wg mnie, sterownie przepustnicą, czyli ruch jej klapy. Im większe obroty tym bardziej otwarta wewnętrzna klapa. Im mniejsze obroty tym klapa mniej otwarta. Aby szybko obroty się podnosiły i szybko opadały, to klapa musi reagować natychmiast. Klapa jest sterowana elektroniką wewnętrzną przepustnicy. Elektronika przepustnicy otrzymuje sterowanie pewnie z ECU silnika. ECU silnika kontroluje pedał gazu i może również sprzęgła. Tego nie wiem. Jedno powiązane jest z drugim. Nie wiem co jeszcze może wpływać na te wolno opadające obroty. Piszesz, że gdy wciskasz sprzęgło, czyli skrzynia biegów się wysprzęgla, to obroty powoli opadają. Co powoduje, co powstrzymuje aby obroty szybko spadły. Nie znam układu połączeń między silnikiem a skrzynią biegów. Może coś jest ze sprzęgłem. Musiałby się ktoś wypowiedzieć, kto ma taką wiedzę. Masz jakieś błędy, czy żadnego najmniejszego, który był kiedyś chociażby 2, 3 miesiące temu?
przemek1259 Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 Auto mam od 2-3 tygodni więc... . Obroty spadają normalnie, z normalną prędkością, tylko trzeba poczekać po wciśnięciu sprzęgła aż coś zareaguje i zaczną spadać. Dosłownie sekundę... I w tym czasie minimalnie się podniosą do góry i zaczynają spadać z normalną prędkością. Błędów w kompie zero.
enrike2 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 u mnie jest tak samo ja bym obstawial cos z podcisnieniem w ukladzie ale jak znajdziecie rozwiazanie to wszystcy sie uciesza ;-)
przemek1259 Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 u mnie jest tak samo ja bym obstawial cos z podcisnieniem w ukladzie ale jak znajdziecie rozwiazanie to wszystcy sie uciesza ;-) A jak puścisz szybko sprzęgło np z 2 na 3 to szarpnie autem czy nie?
mati95115 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 U mnie żadnego szarpnięcia np nie ma, w poniedziałek jak będę miał czas to podłączę kompa i obejrzę jak zachowuje się przepustnica w trakcie jazdy i sprawdzę czy będzie jakaś różnica gdy odłączę ogrzewanie przepustnicy. A jak nie no to będziemy szukać dalej. Tak teraz sobie pomyślałem żeby odłączyć podciśnienie od kolektora ale za duże ryzyko bo będzie brak hamulców I NIECH NIKT TAK CZASEM NIE ROBI!!! no chyba ze ma gdzieś jakieś opuszczone lotnisko gdzie bez problemu można się bez hamulców przejechać
przemek1259 Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 U mnie żadnego szarpnięcia np nie ma, w poniedziałek jak będę miał czas to podłączę kompa i obejrzę jak zachowuje się przepustnica w trakcie jazdy i sprawdzę czy będzie jakaś różnica gdy odłączę ogrzewanie przepustnicy. A jak nie no to będziemy szukać dalej. Tak teraz sobie pomyślałem żeby odłączyć podciśnienie od kolektora ale za duże ryzyko bo będzie brak hamulców I NIECH NIKT TAK CZASEM NIE ROBI!!! no chyba ze ma gdzieś jakieś opuszczone lotnisko gdzie bez problemu można się bez hamulców przejechać Jak coś będziesz wiedział daj znać ok? :-P
mati95115 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 No to tak po odłączeniu ogrzewania przepustnicy silnik ma trochę lepszą kulturę pracy jakby żwawiej się wkręcał na obroty ale powolne opadanie obrotów przy zmianie biegów nie ustało. Zrobiłem logi jak zachowuje się przepustnica i wklejam link i proszę kogoś ogarniętego niech na nie spojrzy i powie czy tak powinno być bo moim zdanie przepustnica się od razu nie zamyka. I paliwo po puszczeniu gazu w trakcie jazdy nie jest odcinane. http://vaglog.pl/log_205489.htmlTu są logi na postoju i drugie w trakcie jazdy.
przemek1259 Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Opublikowano 25 Lutego 2015 No to tak po odłączeniu ogrzewania przepustnicy silnik ma trochę lepszą kulturę pracy jakby żwawiej się wkręcał na obroty ale powolne opadanie obrotów przy zmianie biegów nie ustało. Zrobiłem logi jak zachowuje się przepustnica i wklejam link i proszę kogoś ogarniętego niech na nie spojrzy i powie czy tak powinno być bo moim zdanie przepustnica się od razu nie zamyka. I paliwo po puszczeniu gazu w trakcie jazdy nie jest odcinane. http://vaglog.pl/log_205489.htmlTu są logi na postoju i drugie w trakcie jazdy. Dodaj to na forum do działu "Diagnostyka VAG" Bo tutaj raczej nikt nam nie odpowie a może jednak rozwiąże się problem tych obrotów...
mati95115 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) No tak sobie jeszcze myślę o kompresji ale to nie jest jej wina na 100% bo przecież na zimnym silniku jest zawsze mniejsza kompresja niż na ciepłym. No coś musi być nie tak w elektronice. A jeszcze muszę zrobić logi w momencie rozgrzewania silnika wtedy będzie wszystko jasne czy winna jest przepustnica. Edytowane 25 Lutego 2015 przez mati95115
przemek1259 Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Opublikowano 25 Lutego 2015 No właśnie. Bo na zimnym jest ok, bynajmniej u mnie. A u ciebie też? Nie, to nie będzie kompresja.
mati95115 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) U mnie tez na zimnym jest dobrze. Czytałem na innym forum Forda bodajże i tam tez jakiś typek miał problem z wolno spadającymi obrotami i winny był termostat. No wsumie u nas na zimnym jest dobrze na ciepłym zaczyna wariować ale jakby był winny termostat to myślę ze by błędami posypał. Edytowane 25 Lutego 2015 przez mati95115
Dajmon Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Gdyby termostat był trefne, to nie dość, że błędami Vag by sypał wynikającymi ze złej mieszanki (za uboga, za bogata), to na wskaźniku tem. temperatura nie utrzymywałaby się na 90st. C. VAG mógłby pokazać, że temp. za niska. Z kolei z kratek nawiewów nie leciałoby ciepłe/gorące powietrze, tylko chłodne/zimne. Może coś jest z sondą lambda, tą przed katalizatorem.
mati95115 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 No tez właśnie. No ale kiedyś robiłem test sond i vag pokazał ze wszystko w porządku.
przemek1259 Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Opublikowano 25 Lutego 2015 heh... Czarna dziura... Nie wiadomo przez co, i po co. Termostat raczej odpada, też mi się tak wydaje. Może faktycznie przepustnica? Słyszałem gdzieś, że czujnik sprzęgła jest regulowany jakoś, i jak jest za mało to wtedy właśnie może się tak dziać, bo za późno komp dostaje info, że ma zmniejszyć obroty. Ile w tym prawdy, nie wiem.
mati95115 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Na vagu bodajże grupa 066 można to sprawdzić po kupnie auta zacząłem się bawić w takie sprawdzanie i czujnik łapał od połowy ucieszyłem się ze to wina tego wyciągnąłem czujnik wyczyściłem i on ma taką jakby samo regulacje ze jak wkładasz to się sam ustawia teraz czujnik łapie dosłownie po tknięciu sprzęgła a poprawy brak. Jutro postaram się zrobić logi podczas rozgrzewania silnika zobaczymy co się będzie działo. 1
Dajmon Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Przeczytaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/283927-audi-a4-b6-20-130km-alt-blad-17927/#entry4393847
przemek1259 Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Opublikowano 5 Marca 2015 jeśli chodzi o opcje uszkodzonego czujnika sprzęgła to odpada... Ja mam sprawny bo tempomat po naciśnięciu sprzęgła się wyłącza. Czyli działa.
xsebo1 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Nasze przepływomierze odczytuja ilość powietrza i jakość zasysanego powietrza. Myślę że tam jest pies pogrzebany. Spadek wydajności nie wywala błędu. Na dniach przyloze się bardziej do czyszczenia, strzykawka denaturatu powinna pomóc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się