quidy Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 (edytowane) Głupieję już trochę w tym temacie także proszę o pomoc. Pacjent B6 2001r Auto kupiłem już z RNS-E, wiem, że wcześniej było jakieś symphony czy tam chorus - zwykłe ori radio. Od początku były problemy z odbiorem radia, w wwa tylko RMF i ZET. Jesli chodzi o instalację to są dwa kable antenowe - jeden fakra do diversity, drugi ISO antenowy. Mam przejściówkę ISO na Fakra i oba kable fakra podłączone tą podwójną kostką do RNS-E. Od razu pytanie, czy tak powinna wyglądać instalacja do RNS-E czy coś jeszcze trzeba przerobić? We wzmacniaczu antenowym są trzy wtyczki biała, żółta i szara. Wg rozpiski z tematu know-how odpowiadają one kolejno: -czarna/szara - antena główna FM.-żółta - Antena FM Diversity-biała - zasilanie. Z tego wnioskuję, że dwa kable podłączone do tej podwójnej wtyczki to kable antenowe - zółty i szary. Skąd w takim razie idzie zasilanie na biały kabel ? Badałem go miernikiem i nie ma na nim prądu (masa do śruby na szybie, plus do trzpienia wtyczki) chyba, że źle mierzę. Gdzieś obiło mi się o uszy, że prąd do wzmaka podaje RNS-E - jeśli tak to którym kablem skoro są dwa z RNS-E a do wzmaka mamy trzy - jakiś mostek ? Jak ewentualnie sprawdzić to zasilanie czy RNS-E je podaje ? Jeśli nie idzie z RNS-E to skąd, jakiś bezpiecznik ? Ogólnie robiłem fix z klipsem z tematu know how i nic nie dało, żeby było śmieszniej, nie ma znaczenia czy wzmacniacz jest podpięty czy nie jest, odbiór jest tak samo kijowy a mam dwa wzmacniacze, oba po fixie z klipsami i oba zachowują się tak samo - czyli jakby ich nie było Edytowane 23 Lutego 2015 przez quidy
quidy Opublikowano 23 Lutego 2015 Autor Opublikowano 23 Lutego 2015 Oba tematy czytałem i są o avantach i jest dodatkowo mowa o gniazdach FM1 FM2 itp których ja nie mam nawet we wzmacniaczu nie mówiąc o tym, że wzmacniacz w sedanie jest zupełnie inny, także nie widzę zastosowania do sedana.
Tom A4 Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 sorki pośpieszyłem się zasilanie wzmacniacza idzie z rns-e ale nie pamiętam z którego pinu
quidy Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Opublikowano 24 Lutego 2015 (edytowane) No nie wierzę, że każdy jeździ z tak słabym odbiorem radia w RNS-E i nikt z tym nic nie robi Tutaj chłopaki pisza, że bez konwersji opisanej poniżej RNS-E nie ma prawa dobrze odbierać radia na istniejących kablach - ktoś to robił ? Zastanawiam się czy po prostu nie dać niefabrycznej anteny Blaupunkta i podpiąć jej do obu wejść w RNS-E po prostu aczkolwiek nie wiem, czy to zadziała tak prosto. Well my cables have arrived (long story) After weeks of excuses from RMcoax in the UK, I eventually bought them from http://www.krenn.at in Austria. One hour after making contact with them the cables were assembled and ready to ship, fantastic service! You'll need these parts - - GOLF diversity module 1T0 035 530 -> Vagparts £77.81 + VAT - Power connector 1C0 973 119B -> Vagparts £1.19 + VAT - 1 x repair cable (this gives 2 pre-wired connectors) 000 979 009 -> Vagparts £0.98 + VAT - 2 x adaptor cables -> Krenn.at 76 Euro delivered to the UK. A PDF schematic for the cables is available here http://www.audi4ever.at/phpbb3/download/file.php?id=108&sid=d62f82351024f344ccf9d3bfb37d55cdNot essential but a nice touch is the use of a roll of cloth tape (clothtape -> Vagparts £3.63 + VAT) this is the same tape Audi use when making the looms. Worth it for the OEM look when you've been into the loom for your power feeds. Here is a shot of the assembled module ready for fitting Here is a shot showing details of the connections Pick up your +12v from terminal D15 and the GND from terminal D12, both in connector D in quadlock. The golf module only pulls around 1mA so shouldn't flatten the battery. I tried to use a relay to switch the supply using D13 (remote on) as the trigger, but it doesn't look like there is enough time for the relay to feed power to the Golf module before the RNSe logs intermittent ZF DTCs. It's worth running a vagcom scan before you start just to check if all is well with the car. During the install you'll probably create some more DTCs, especially if you unplug your RNSe, just clear all these out after your install. The module is attached with velcro above and to the right of the RNSe cage. There is just enough room to position the module and a handy hole in the top of the cage for a finger or two to help with alignment. I positioned it to the right to give a little more free cable for the antenna wires to reach the RNSe when it's out of the dash, it might help if you order them a little longer. Make sure your power wires are also long enough. Now it's in place I can confirm that no more ZF related DTCs are logged, no more "greyed out" stations and much better FM reception. You can check to see if the ZF figures change in radio test menu 3 in engineering mode. Thanks to the guys at Audi4Ever.at for inventing this fix and Petroldave for guidance on wiring. Could a mod make this sticky in the RNSe quick links section please? Regards, John. Edytowane 24 Lutego 2015 przez quidy
airbob Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Źle czytałeś albo może ktoś już namieszał tam w tym temacie o wzmacniaczu. Gniazda we wzmacniaczu sedan: Biała - główna antena AM/FM i po tym kablu leci też zasilanie do wzmacniacza które wychodzi bezpośrednio z radia. Jeśli system załapie nam błąd "przerwa obwodu antenowego" to może na stałe wyłączyć zasilanie wzmacniacza i trzeba to skasować kompem aby zasilanie powróciło. Pisałem o tym w temacie wzmacniacza antenowego i sam kilkukrotnie miałem taką sytuację. Żółta - diversity, nie jest to antena !!! mimo że przewód jest też ekranowany. Ten obwód musi być też podpięty do radia aby system pracował poprawnie. Tą linią wraca analogowa informacja z radia do wzmacniacza o poziomie sygnału na głównej linii AM/FM (białe gniazdo) i informuje wzmacniacz o tym czy wybrana przez niego antena jest najlepsza w danym momencie. Nie jest to zwrotny sygnał antenowy tylko informacja o poziomie sygnału po jego zdemodulowaniu w głowicy radia. W przypadku braku podpięcia diversity wzmacniacz nie wie z jakiej anteny ma korzystać i głupieje, stąd słaby odbiór. Patrząc na jakiej zasadzie pracuje system diversity można wnioskować że żadne adaptery/separatory zapętlające czy zwierające nie zastąpią oryginalnego radia z funkcją diversity i nie spowodują poprawnej pracy tego systemu. Jedyne co można osiągnąć przy ich użyciu to doprowadzenie zasilania do wzmacniacza w przypadku zastosowania niefabrycznego radia. Ale to i tak nam nie załatwia problemu z brakiem sygnału zwrotnego z radia do wzmacniacza. Czyli jak by się nie obrócić i tak z tyłu d*pa. Szara - antena telefonu Czasem jest jeszcze metalowe gniazdo po drugiej stronie wzmacniacza - to jest antena vebasto. Edytowane 26 Lutego 2015 przez airbob
adi220 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Witam, Panowie czy ktoś rozwiązał już problem ze słabym odbiorem stacji radiowych ? U mnie w radiu jak docisne przejściówkę anteny gra nawet ładnie ale ant 1 i ant 2 są na off i się nic nie zmienia. Jeszcze zauważyłem, że jak docisnę końcówki i łapie fale, to głośniki grają jedynie z tyłu, natomiast przy odsłuchu płyty gra zarówno przód i tył.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się