Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2,0TFSI Podnoszące się obroty gdy silnik jest rozgrzany


ryku1980

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z obrotami jak silnik jest rozgrzany mniej więcej po przejechaniu 15-20 km odroty napostoju podnoszą się do 1200 jakby załaczało sie ssanie jak przy zimnym silniku. NIe robi się to na każdym postoju ale bardzo często np.gdy stanę na czerwonym świetle lub coś takiego. Zimny silnik po odpaleniu obroty są ok najpierw 1200 a póżniej spadają na 800 obr/min.Pali się kontrolka silnika i po podpięciu do kompa wyskakuje parę błędów"niewłaściwa mieszanka,za wysokie obroty na biegu jałowym i takietam.Dodam że dolot jest uszczelniony.Może ktoś ma jakiś pomysł jak z tym sobie poradzić bo tu mechanicy nie wiedzą.(mieszkam w finlandii) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym zaworze masz okrągły element, który można podważyć - pod nim zobaczysz pomarańczowąmembranę. Sprawdź czy jest cała - prawdopodobnie ma dziurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zawór n80 powinien cykać, ja miałem to samo..pcv i n80 rozwiązał mi sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich na forum !


Dokładnie taki sam problem jak w tym wątku przyciągnął mnie na to forum.


Obroty po zatrzymaniu auta np. na światłach podnosiły się do ok. 1200. Działo się tak często ale nie zawsze. Dodatkowo czasem pojawia się problem odczuwalnych wibracji które ustają przewaznie po kilku sekundach. Akurat wtedy obroty były na takim jak trzeba poziomie i nie falowały.


Odczytane błedy były następujące:

1. P2279 - wyciek powietrza w układzie dolotowym

2. P0507 - obroty biegu jałowego za wysokie

3. P2187 - mieszanka za uboga


Zrobiłem następujące rzeczy:


- wymieniłem zawór PCV - auto po wymianie zachowywało się dalej dokładnie tak samo, błędy wracały od razu po kilku kilometrach

- następnie wymieniłem za 1 razem - świece (były w kiepskim stanie), zawór DV oraz popychacz pompy paliwa (zawór i popychacz były wg mnie w bardzo dobrym stanie i nie wymagały wymiany). Jeśli chodzi o podbijanie obrotów na jałowym to nastąpiła bardzo duża poprawa. Wydawało mi się że problem całkowicie rozwiązany. Niestety okazjonalne wibracje powróciły !!


Niestety po przejechaniu ok. 150 km wróciły błędy: P0507 oraz P2187 (+ check).


Generalnie wszystko byłoby teraz ok w zachowaniu auta gdyby nie te okazjonalne kilkusekundowe wibracje oraz powracające błędy.


Zaplanowałem jeszcze w najbliższym czasie (jak kolega powyżej sugeruje) wymiane zaworu N80 oraz ewentualne czyszczenie przepustnicy.


Jeśli to nie pomoże to "moje" pomysły zaczerpnięte z różnych forów się wyczerpią.


Czy mogą Koledzy coś jeszcze zasugerować ??


Będę informował jeśli zrobię jakieś kolejne kroki i o to samo proszę autora wątku.

---(przebieg 145 tys km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz zawor odpowietrzenia glowicy - pcv.

Jeśli masz na myśli zawór odmy to wymieniłem go na nowy razem z odmą.

Edytowane przez ryku1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich na forum !
Dokładnie taki sam problem jak w tym wątku przyciągnął mnie na to forum.
Obroty po zatrzymaniu auta np. na światłach podnosiły się do ok. 1200. Działo się tak często ale nie zawsze. Dodatkowo czasem pojawia się problem odczuwalnych wibracji które ustają przewaznie po kilku sekundach. Akurat wtedy obroty były na takim jak trzeba poziomie i nie falowały.
Odczytane błedy były następujące:
1. P2279 - wyciek powietrza w układzie dolotowym
2. P0507 - obroty biegu jałowego za wysokie
3. P2187 - mieszanka za uboga
Zrobiłem następujące rzeczy:
- wymieniłem zawór PCV - auto po wymianie zachowywało się dalej dokładnie tak samo, błędy wracały od razu po kilku kilometrach
- następnie wymieniłem za 1 razem - świece (były w kiepskim stanie), zawór DV oraz popychacz pompy paliwa (zawór i popychacz były wg mnie w bardzo dobrym stanie i nie wymagały wymiany). Jeśli chodzi o podbijanie obrotów na jałowym to nastąpiła bardzo duża poprawa. Wydawało mi się że problem całkowicie rozwiązany. Niestety okazjonalne wibracje powróciły !!
Niestety po przejechaniu ok. 150 km wróciły błędy: P0507 oraz P2187 (+ check).
Generalnie wszystko byłoby teraz ok w zachowaniu auta gdyby nie te okazjonalne kilkusekundowe wibracje oraz powracające błędy.
Zaplanowałem jeszcze w najbliższym czasie (jak kolega powyżej sugeruje) wymiane zaworu N80 oraz ewentualne czyszczenie przepustnicy.
Jeśli to nie pomoże to "moje" pomysły zaczerpnięte z różnych forów się wyczerpią.
Czy mogą Koledzy coś jeszcze zasugerować ??
Będę informował jeśli zrobię jakieś kolejne kroki i o to samo proszę autora wątku.
---(przebieg 145 tys km)

MIałem identycznie, zawór pcv wymieniłem sam bez rurek, niby mała poprawa ale drgania na wolnych obrotach pozostały i falowanie obrotów. Wymieniłem zawór n80 i amba jak by ręką odjął.

Ten zawór wymienisz sam bez problemu, są 2 obejmy które trzeba rozpiąć i są jednorazowe, zakładasz nowe obejmy zakręcane, skasuj błedy i powinno byc dobrze. Zawór kupiłem w intercarsie chyba 35 pln mnie kosztował. Ten zawór jak jest sprawny to cyka. Mój nie dawał znaku życia.

Tu masz jak wymienić

https://www.drive2.ru/l/572230/

To ten zawór:

http://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=TecDoc&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3122312218310-0_280_142_431-O18372-zawor-zwrotny-ukladu-zasilania-paliwa.html

Edytowane przez plxhorrorx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za cenne info.

Jak tylko sie z tym uporam to dam znac jaki efekt.

A czy moglys powiedziec kiedy ma cykac? Wystarczy przekrecic stacyjke i sluchac pod maska czy silnik musi byc uruchomiony ?

Edytowane przez michalsz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten zawór n80 niby cyka ale wydaje mi się że nie zawsze. Jak obtory są ok to coś go tam słuchać ale jeszcze muszę sprawdzić jak obroty podskoczą do góry.Dzięki za porady jak wymienie ten zawór to napisze czy cos pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten zawór n80 niby cyka ale wydaje mi się że nie zawsze. Jak obtory są ok to coś go tam słuchać ale jeszcze muszę sprawdzić jak obroty podskoczą do góry.Dzięki za porady jak wymienie ten zawór to napisze czy cos pomogło.

Mi czasem cykał a czasem nie chyba sie wieszał nie wiem. Wymień nie wielka kasa, zobaczysz czy przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie evap czyli n80 (jak już pisałem źle oznaczony w etkach w serwisie audi) to elektrozawór regulujący ciśnienie oparów w zbiorniku. Nie zawsze będzie cykał - tylko wtedy gdy upuszcza ciśnienie itp.

W audi kosztuje 120 zł i jeśli w intercarsie tylko 35 to ja dla sportu bym to wymienił i sprawdził :)

Pamiętajcie o dobrych objemkach. Ja kupiłem zwykłe marketowe, które pod wpływem podciśnienia jakie panuje na wężach luzowaly się i nadal miałem problem z EPC - zładłem na tym zęby.

Wyposażcie się w porządne objemki, które na pewno nie puszczą.

Edytowane: Założyłem dokładnie takie objemki jak na instrukcji jaką wrzucił plxhorrorx - Nie róbcie tego :) przez nie miałem przez kolejne miesiące kłopoty bo luzowały się jak pisałem powyżej.

Załóżcie porządne objemki, żeby śrubka wchodzila z obu stron w gwint tzw. omegi. Zwał jak zwał. Prosta wymiana, ale ja nie zadbałem o porządne objemki i dochodziłem z mechanikiem co jest grane.

Na samo sprawdzenie elektryki (bo podejrzewaliśmy zwarcie) wydałem ponad 250 zł. A problemem były objemki .....

Edytowane przez Redjasper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zawór N80 (elektrozawór regulujący ciśnienie oparów paliwa) i silnik zachowuje się całkiem inaczej obroty są ok silnik nie drży.Przejechałem dobre 70 km. i nic się nie dzieje a zawsze po przejechaniu 20 km odroty się podnosiły. Jeszcze muszę wykasować błędy i myślę że pozbyłem się togo problemu. Zobacze co będzie się działo po dłuższej trasie ale myśle że bedzie ok. Dzięki wielkie za pomoc. Napiszę jescze za jakiś czas czy jest nadal wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również już wymieniłem u siebie zawór N80.

Przejechałem po wymianie i wykasowaniu błędów 240 km. Sporo poruszałem się w mieście - dużo pracy na biegu jałowym.

Od razu zauważyłem że obroty stabilne, na takim poziomie jak trzeba oraz żadnych wibracji.

Po zeskanowaniu - nie ma żadnych błędów! Tak więc póki co jest super, problem rozwiązany.

Dzięki wszystkim za dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...