Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z przyuczeniem licznika RB4


Quattro B6

Rekomendowane odpowiedzi

Temat przecwiczony, nie tylko przeze mnie. Jeśli ustawisz zegary VEPem w tryb 4 wtedy przyjmą stary pin. Dlatego napisałem, by ów VEPem wymusił newmode na zegarach i zalogowal się starym pinem - przejdzie.

Nie zmienilem zdania po wypowiedzi Grzeska, nie skojarzylem po prostu trybu immo z trybem newmode w zegarach. To nie do końca to samo, bo vcds przepiszesz immo w trybie 4, ale np przebiegu juz nie zmienisz. VEP to ogarnia.

A sprawdziłeś czy w NEWMODE przypadkiem zegary nie przyjmą każdego pinu?

Bo niby skąd licznik ma znać stary PIN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzalem, bo nie bylo potrzeby, choc to mozliwe. Na 100% przyjma obecny, a po tym pozostaje juz przypisac kluczyki.

Edit. Po wpisaniu pinu licznik dostaje immo id i vin z ECU silnika, wiec z innym pinem to raczej nie zadziala.

Edytowane przez OskiUK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mylcie przebiegu z new mode. Przebieg vcds mozna zmienic jesli na liczniku jest ponizej 100km i logując sie innym pinem.

Temat przecwiczony, nie tylko przeze mnie. Jeśli ustawisz zegary VEPem w tryb 4 wtedy przyjmą stary pin. Dlatego napisałem, by ów VEPem wymusił newmode na zegarach i zalogowal się starym pinem - przejdzie.

Nie zmienilem zdania po wypowiedzi Grzeska, nie skojarzylem po prostu trybu immo z trybem newmode w zegarach. To nie do końca to samo, bo vcds przepiszesz immo w trybie 4, ale np przebiegu juz nie zmienisz. VEP to ogarnia.

A sprawdziłeś czy w NEWMODE przypadkiem zegary nie przyjmą każdego pinu?

Bo niby skąd licznik ma znać stary PIN?

Wpisując stary pin licznik przejmuje vin i immo id z ecu. Stary pin w kanale 50 otwiera ecu silnika aby przejąć te dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak jak napisałem;) Po ustawieniu w new mode i wpisaniu starego pinu licznik pobiera immo id i vin z ECU.

Edit: sorry, mea culpa, pisalem to na priv do Madol1;) Twoje słowa potwierdzają to co tam napisałem.

Edit 2: Sobota i chyba zmęczony jestem;) tutaj tez to napisałem;)

Edytowane przez OskiUK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli byłoby napisane od a do z czyli:

1. Licznik NEWMODE 04

2. Adaptacja KANAŁ 50, czyli zgranie licznika z ECU

To wtedy tak, zalogowanie się starym PINEM jest możliwe.

Dobra koniec tematu. Już za dużo zostało napisane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od A do Z:

1. Licznik na new mode

2. Logowanie 11 w liczniku starym pinem

3. Kanał 50, znów stary pin

4. Kanał 21 przypisanie kluczykow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od A do Z:

1. Licznik na new mode

2. Logowanie 11 w liczniku starym pinem

3. Kanał 50, znów stary pin

4. Kanał 21 przypisanie kluczykow.

A Commanderem ustawię w liczniku new mode 4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da rady. Dobra rada nie kombinuj commanderem z crypto. Ten sprzęt często uwala rb4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie umiem Ci odpowiedzieć, ja robilem kkl. Sprobuj, hexcan tez przecież po k-line leci wiec teoretycznie powinien dac rade:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie umiem Ci odpowiedzieć, ja robilem kkl. Sprobuj, hexcan tez przecież po k-line leci wiec teoretycznie powinien dac rade:)

Ok, a ten VEP 1,19g działa na Windows 7 ? Bo nie mogę go nigdzie znaleźć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od A do Z:

1. Licznik na new mode

2. Logowanie 11 w liczniku starym pinem

3. Kanał 50, znów stary pin

4. Kanał 21 przypisanie kluczykow.

Nie udało się :( Może dlatego że musiałem zmienić interfejs po zmianie na new mode, ale zapłonu nie wyłączałem ;)

5571967c7b5638b1med.jpg

9a3ff57321c9cd51med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na mysli piszac, ze interface musiales zmienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zmianę statusu immo na new mode to utrzymuje sie on po odlaczeniu zasilania. Ja zmieniłem to na stole i poszedłem z licznikiem do auta. Jak tryb new mode jest aktywny to na liczniku km jest 0-1 lub 0-0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na mysli piszac, ze interface musiales zmienic?

new mode zmieniłem interfejsem od Commandera VAG-K+CAN bo faktycznie ten HEX+CAN nie działał z VEP :)

tak więc zmieniłem na new mode i przy włączonym zapłonie zmieniłem na HEX+CAN żeby odpalić VCDS

Jeżeli chodzi o zmianę statusu immo na new mode to utrzymuje sie on po odlaczeniu zasilania. Ja zmieniłem to na stole i poszedłem z licznikiem do auta. Jak tryb new mode jest aktywny to na liczniku km jest 0-1 lub 0-0.

a nie zwróciłem uwagi czy na liczniku km jest 0-1 lub 0-0 ?

Czyli jak zmienię na new mode to mogę wyłączyć zapłon i włączyć go ponownie żeby podpiąć HEX+CAN ?

A jak się zachowuje kontrolka IMMO przy new mode ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie status wraca na 6 po wylaczeniu zaplonu. Kontrolka immo mruga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobiłem na new mode to kontrolka IMMO świeciła nie mrugając. Później jak próbowałem wpisać pin to po chwili całkowicie zgasła.

Hm tak się zastanawiam może wcale nie było ustawione na new mode może wina leży tu po stronie interfejsu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...