Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automat dzikuje przy zmianie na 4


Karolas11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w tytule automatyczna skrzynia biegów 4 o oznaczeniu DFK spięta z 1.9TDI AFN Dostaje ostatnio jakiegos pie***lca przy zmianie na 4 bieg ... Po wystąpieniu objawów odrazu zmienialem w niej olej wg. instrukcji w ksiedze czarów "sam naprawiam audi a4" co mnie zaciekawilo to to ze oleju spadło tylko 1,5l i tyle tez dolałem bo sie ulewało. Niestety nie dało to efektów. Jeśli ktoś mogłby coś podpowiedzieć to bede wdzieczny. Ponizej link na YT z pracy auta podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda jakby konwerter nie trzymał :(....kompa podpinałeś ?...

nie jeździj autem ...diagnozuj i poszukaj warsztatu ,który z takimi tiptronikami sobie radzi/naprawia je....

uzupełnij profil bo nawet jak ktoś będzie mógł Ci pomóc to nawet nie wie ,że jesteś z jego okolicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grunt to nie ruszać go na razie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij vaga, na pewno bedzie błąd zbyt duzego uslizgu lock-up.

Konwerter do wymiany/regeneracji.

Jaki kolor i zapach miał spuszczony olej?

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej jaki byl to ATF czerwony . Jak go zlewałem odbiegal lekko od barwy w strone brazu i gdy świeciła lampa był mocno szklisty i nie zbyt gesty... zapach mial lekko przypalony ale delikatnie wyczówalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jaki olej wymieniłeś?

Przy wymianie statycznej należy wlać ten sam olej jakim była zalana skrzynia czyli mineralny ATF, natomiast przy dynamicznej zmianie oleju pokusiłbym się o syntetyczny (kolor słomkowy) Febi 14738, Ravenol 5/4HP

Pisałeś w pierwszym poście że ze skrzyni zeszło 1,5l oleju - zdecydowanie za mało. Trzeba było kupić uszczelkę, filtr i ściągnąć michę a dodatkowo poluzować płytę sterującą, w ten sposób wymieniłbyś co najmniej 60% oleju... w konwerterze zostałaby reszta oleju którego sposobem statycznym nie da się wymienić.

Tyle o oleju, co do problemu który widać na filmie to podtrzymuje swoje zdanie jak i kolegów wyżej - najprawdopodobniej tarcza lock-up nie trzyma przez co są tak drastyczne uślizgi.

Napisz mi jeszcze, czy problem pojawił się od tak z dnia na dzień?

Masz vaga żeby odczytać błędy? W przypadku braku błędów zaproponowałbym pewne rozwiązanie , aby sprawdzić jak się będzie zachowywała skrzynia - ale to dopiero po Twojej diagnozie kablem ;)

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu musze sprostowac ... to na filmie to nie uślizg on zapina 2 bieg w momecie gdy ma zmieniac na 4 . Na dniach wepne sie w waga o ile znajde bo kazdy dysponuje jakims uniwersalnym szmelcem.

Podpinalem auto pod autocom. wykazalo elektrozawor nr1. Teraz pada pytanie czy elektrozawor jest wymienialny pojedyńczo? I czy w ogoole dostepne są gdzies takie elemety skrzyni.

Edytowane przez Karolas11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy elektrozawór w płytach sterujących skrzyń automatycznych jest wymienny.

Przy okazji sprawdź cała płytę pod względem uszkodzeń/pęknięć i itp.

Wyczyść całą i w temperaturze pokojowej sprawdź oporności każdego z elektrozaworów: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d8abc61aa95bfc29.html

Nie ruszaj zaworka tego po środku, bo rozregulujesz ciśnienia dla Drive oraz Reversa http://yo-sergey.narod.ru/audi/IMG_7985.jpg

Skontroluj przekładkę, jeśli w miejscach kulek są rozbite gniazda to do wymiany cała kaseta - osobno nie kupisz przekładki. Wybite gniazdo powoduje problemy podczas przełączania biegów 2 na 3 oraz 3 na 2.

http://yo-sergey.narod.ru/audi/IMG_7982.jpg

http://yo-sergey.narod.ru/audi/IMG_7982_.jpg

Tutaj cała kaseta: http://yo-sergey.narod.ru/audi/plate.jpg

http://yo-sergey.narod.ru/audi/balls_manual.JPG

http://yo-sergey.narod.ru/audi/Pressure.jpg

http://yo-sergey.narod.ru/audi/Valve_body_1.JPG

Zaworek TCC Apply Valve, tzw. zaworek lock-up, jeśli się zacina to drży cała karoseria przy wciśniętym hamulcu i wbitym biegu (objaw nie występuje w pozycji Parking oraz Neutral)

Jak się zawiesza czyli trzęsie karoserią auta to konwerter powoli ma się ku końcowi gdyż sypie metalowym pyłkiem z tarczy lock-up.

http://yo-sergey.narod.ru/audi/Valve_body_4.jpg

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt całkowitej diagnostyki kasety hydraulicznej to koszt 600 max 650zł (srednio 400-500zł biorą za samo czyszczenie)

Do tej kwoty musisz doliczyć koszt elektrozaworu już nie pamiętam za ile, ale chyba w 140-150zł powinien się zmiescić.

Ja napisałem tylko na co zwracać uwagę, mam nieco wiedzy to się z nią dziele... po to jestem na tym forum, nie wiem dalczego miałoby to być niepokojące?

Opisałem czynności które powinien zrobić każdy zakład zajmujący się ASB jeśli chodzi o kompletną diagnostykę kasety hydraulicznej.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Czy rezystancję można zmierzyć nie wyjmując sterownika ? Przypuśćmy w temperaturze otoczenia 20 st. podpinając się do pinów kostki jak wyżej ?

BTW super przydatny poradnik Hezen :)

Edytowane przez R4ZOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak można, będzie trochę gimnastyki ale jest to możliwe.

Z tyłu skrzyni jest okrągłe gniazdo które wychodzi od wiązki elektrozaworów (wtyczka przed wysunięciem jest zabezpieczona okrągłym plastikowym pierścieniem którego należy ostrożnie podważyć najlepiej z dwóch przeciwnych stron żeby nic nie połamać)

Tak wygląda gniazdo: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02159c9ec3b9be9b.html

W przypadku uszkodzenia elektrozaworu sterownik zapisze błąd i dokładnie określi który uległ uszkodzeniu.

Na sam początek podepnij vaga i sprawdź błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...