mlodyzero Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Witam. Mam problem. Ciągle kręci mi się wentylator (ten elektryczny), bardzo szybko nagrzewa mi się silnik. Chciałbym zapytać co to jest przy chłodnicy z prawej strony na dole (patrząc od przodu auta). To wychodzi z chłodnicy cienka rurka (letnia) idzie do zbiorniczka wyrównawczego a druga rura (zimna) wchodzi do silnika chyba. Czy tam się może mieści termostat ? Czy wystarczy żebym wymienił go i przestaną być te problemy ?
wojtek79 Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) W miejscu o którym piszesz jest czujnik który odpowiada za włączenie się elektrycznego wentylatora a dopiero pod tym czujnikiem wychodzą węże - cieńszy do zbiorniczka a gruby do króćca przy pompie cieczy chłodzącej. Na rysunku nr 13 to termostat a ten gruby wąż od chłodnicy dochodzi do 15. Sprawdź jaką temperaturę pokazuje VAG. Czy ten wentylator elektryczny włącza się od razu przy uruchomieniu zimnego silnika czy dopiero jak silnik się nagrzeje? Edytowane 6 Marca 2015 przez wojtek79
mlodyzero Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Witam. To przy chłodnicy wygląda tak : https://www.dropbox.com/s/6g2tf761zho4hcr/20150306_112054.jpg?dl=0 Wentylator włącza się tuż po przekręceniu kluczyka do pozycji ON Niepokoi mnie to że ta rura do pompy wody jest zimna, a ta do zbiorniczka jest letnia przy czym tak rurka wchodząca do chłodnicy na górze jest gorąca. Rozumiem że ten czujnik o którym była mowa to ten nad rurami z którego wychodzą kabelki. Czy wystarczy wymienić termostat i ten czujnik? Edytowane 6 Marca 2015 przez mlodyzero
wojtek79 Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Widzę to tak: skoro wentylator włącza się od razu po przekręceniu stacyjki to prawdopodobnie czujnik jast zawarty na dobre. Odłącz wtyczkę od czujnika (te trzy kabelki) a następnie załącz stacyjkę i zobacz czy wtedy z wentylatorem. Sprawa zimnego grubego węża - skoro wentylator cały czas zapierdziela, duży wentylator też się kręci, więc to normalne że dolny wąż zimny bo temperatura otoczenia też nie wysoka. Ciecz w chodnicy zostaje wystudzona i do silnika wraca zimna. A to że ten cieńszy wąż lekko ciepły to też normalne, jak się termostat otworzy to pompa ciągnie z chłodnicy i trochę ze zbiornika więc dlatego wąż się podgrzeje. Sądzę że termostat masz sprawny. Edytowane 6 Marca 2015 przez wojtek79
mlodyzero Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Opublikowano 7 Marca 2015 Witam. Sprawa rozwiązana. Rzeczywiście termostat był OK, a czujnik wymieniłem akurat przy wymianie płynu chłodzącego. Koszt czujnika to 25zł a wymiana 10zł. Grunt że wentylator już odpoczywa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się