Obniżenie talerzykami sprężyn od a4 b5
13 13

    215 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam, czytałem gdzie niegdzie na zagranicznych forach że delikatne obniżenie przodu ( a to chciałbym osiągnąć) można uzyskać przez wymianę talerzyka sprężyny na ten z modelu b5, daje to około 1-2 cm w dół, nie mogę nigdzie doczytać jakie numery części sa do tego potrzebne i czy wszystko jest P&P.

    Rozkminiał ktoś ten temat ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Numer części to 8D0412103B.

    Ponoć P&P ale tylko do oryginalnych amortyzatorów audi.

    Jedynie trzeba dopasować gumową podkładkę z talerzyka b6/b7 do nowego z b5.

    Obniża średnio ok.15mm i jest to ciekawe rozwiązanie (poza podkładkami pod tylne sprężyny) dla przodu stojącego wyżej niż tył.

    Dla zainteresowanych - wystarczy wpisać w google "b5 perches" ...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Numer części to 8D0412103B.

    Ponoć P&P ale tylko do oryginalnych amortyzatorów audi.

    Jedynie trzeba dopasować gumową podkładkę z talerzyka b6/b7 do nowego z b5.

    Obniża średnio ok.15mm i jest to ciekawe rozwiązanie (poza podkładkami pod tylne sprężyny) dla przodu stojącego wyżej niż tył.

    Dla zainteresowanych - wystarczy wpisać w google "b5 perches" ...

    Witam, czytałem gdzie niegdzie na zagranicznych forach że delikatne obniżenie przodu ( a to chciałbym osiągnąć) można uzyskać przez wymianę talerzyka sprężyny na ten z modelu b5, daje to około 1-2 cm w dół, nie mogę nigdzie doczytać jakie numery części sa do tego potrzebne i czy wszystko jest P&P.

    Rozkminiał ktoś ten temat ?

    talerzyki pasują do wszystkich amorów w b6? ja mam u siebie amorki 1bv i te 15 mm nizej by mnie uszczęśliwiło :D jaki koszt części w ASO ?

    Edytowane przez novy1771

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    w ASO 120 zł szt

    :facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Można próbować odzyskać z jakiś używek amortyzatorów wylanych z b5 co za parę złocisy się kupi, tylko w jakim one będą stanie i czy zejdą z amorka nie wiadomo.


    Cisza w temacie, a ja postanowiłem sprawdzić co i jak z tym będzie więc zakupiłem talerzyki z B5 w ASO... :facepalm: no ale cóż są. Poniżej porównanie przed i po vs tył. Myślę, że jest to całkiem niezła alternatywa za rozsądne pieniądze, jeśli ktoś nie chce szurać na gwincie, lub wrzucać podkładek dystansowych na tył aby wyrównać prześwity i nie podwyższać dodatkowo.

    Pomiar "po" zrobiony przed jazdą próbną, zaraz po opuszczeniu auta, Po jeździe opadło jeszcze bodajże 3mm.. Podła pogoda więc nie ma fot na zewnątrz od boku, ale jak tylko będzie możliwość to pstryknę jak to wygląda i pomierzę wszystko.. Samochód A4 B7

    4b394d4606e8.jpga32835dece67.jpgc3097a947fb0.jpg

    I jeszcze jedna sprawa, mówi się, że nie da rady wyjąć amorka ze sprężyną bez demontażu wahaczy i odkręcaniu tych wszystkich zapieczonych śrub... JA MÓWIĘ, ŻE SIĘ DA PONIEWAŻ TO ZROBIŁEM ;):decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja się pochwalę, jestem właśnie po wymianie t alerzykow.

    powiem tak: śruby zapieczone (te co łączą dwa górne sworznie), udało się bez ich odkrecania.

    Szczerze - to znacznej różnicy nie widzę. Pojezdze troszkę i zmierze ile spadło. Wizualnie ciężko mi teraz się określić.

    Zbieżność nie uciekła, nie ściąga, ( info dla tych co pytają o zbieznosc).

    Zapodam jakieś foto jak teraz to wygląda ale dopiero jak ujmuje brudasa

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A mierzyłeś przed i po? Ile siadło?

    U mnie przed 66,7, teraz po 2 tyg jazdy jest 64,9

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No przód był ok 66,8 teraz 65,3 z jednej strony,

    Z drugiej teraz ok0,5cm więcej.

    W sumie siadlo narazie ok1.5 cm. A różnica między prawa a lewą stroną wynika moim zdaniem ze zużycia amorkow.

    za tydzień / dwa znowu pomierze, jak się ułoży.

    Zadowolony jestem z faktu, że zblizylem się wysokością przodu do tylu, choć jeszcze minimalna różnica jest.

    ale to tak jak mówię - amortyzatory swoje już przejezdzily.

    dodaję fotę dla potomnych...

    przypominam, zawieszenie ori 1BV

    talerzyk:

    ff0eca2095962a89.jpg

    a tak wygląda na drugi dzień po wymianie:

    62e599dc50f73cc1.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A wrzucałeś gumę między ten talerzyk a sprężynę, czy położyłeś sprężynę bezpośrednio na talerzyk?

    różnica ori vs b5

    ea4dad6d6b96.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zostawiłem tam ori gumę, i na dole i u góry.

    nie myślałem żeby jej niewkladac. Zresztą, nie wiem czy byłoby to dobre rozwiązanie, czy nie zgrzypialoby coś.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nic nie zgrzypi, ani nie tłucze, Ja nie wrzucałem tej gumy. Ustawiłem tak talerzyk aby ta wypukłość opierała się o koniec sprężyny i tyle. niby nic ale z 2-3mm sie urwie, ;) na górze została oczywiście ori jak była.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Narazie zostawiam tak jak jest. Troszkę dużo rozbierania jest żebym znowu się brał do tego. A nie ukrywam że min się nie chcę ;P

    wygląda to mi im zdaniem przyzwoicie, więc ok.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie a wymieniał ktoś w nie ori amorach mam u siebie keyabę i się zastanawiam czy by dało radę zrobić taki myk?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zmierz średnice amortyzatora. Ori mają ok 46,5mm

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie pewnie pojedziecie pomnie ale powiem wam jak sobie opuściłem przednie zawieszenie które stało o ponad 1,5cm wyżej od tyłu, przód był na wysokości 68,5cm na kołach 17" , z uwagi na to że miałem nowe amory keaby i żal był by je zmieniać oraz w celu zachowania komfortu zawieszenia 1BA po prostu skróciłem trzonki amorów przednich o 2,5cm , auto właśnie o tyle siadło o wiele lepiej się prowadzi , nawet się nie spodziewałem takiej różnicy a jest tak samo wygodne jak było koszty 0zł czas około 2 godz.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Te talerzyki to się wybija ze starego amortyzatora czy jak sie je wyjmuje? Bo dzwoniłem do aso i została im jedną sztuka :-/ a może ktoś ma dojście do uzywek?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Skruszo, talerzyki się wybija. Obracasz do góry nogami amor i bijesz talerzyk w dół.

    gdzie szukać używek - rzuć hasło tutaj, albo w temacie Kupię, albo na olxie szukaj używanych amorow do b5 i pytaj o numery talerzyki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki za pomoc, już znalazłem, podleciałem na złom, 20 minut szukania no i są :) w czwartek montaż to wrzucę fotki :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Daj też foty całego auta jak wygląda przód/tył.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja też zapodaje sobie ten mod :) Obecnie mam podkładki pod sprężyny z tyłu, ale jak nie mam obciązenia to wysoko siedzi, jak mam KPL to jest idealnie :)

    Wyciągam podkładki i zapodaje talerzyki z B5, tam cynk jak wyszło :)

    zawias Eibach pro kit

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No i juz jestem po wymianie, foto wrzucę jutro :-P a dzis chcialem sie z wami podzielic doswiadczeniami jak to wszystko wyglada,

    Do wczoraj smigalem na setupie ori 1ba + eibach pro kit,

    z przodu do blotnika miałem po 65,5mm

    tyl- prawy 63,6. Lewy 64

    Dzis wymienione zostaly amorki na ori 1be, talerzyki i gumy sprezyn z tylu

    Aktualnie samochod stoi tak :

    Przod 63,7

    Tyl 64

    W baku 1/4 ON

    :-D

    Takze zakladac i sie nie zastanawiac ;-)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzis wymienione zostaly amorki na ori 1be, talerzyki i gumy sprezyn z tylu

    jakie gumy?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podkladki... Te gumy co na nich sie mocuje sprezyny, u mnie stal krzywo i z lewej strony byly wygniecione

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rozumiem :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Obiecane fotki :) Przepraszam ze tak długo zwlekałem .... Weekend :decayed:

    Stage 1. Eibach+amorki 1ba przód 65,5mm Tył około 64mm

    DSC_0206.jpg

    DSC_0207.jpg

    DSC_0208.jpg

    DSC_0210.jpg

    DSC_0211.jpg

    DSC_0213.jpg

    DSC_0246.jpg

    DSC_0252.jpg

    Stage 2. Eibach+ amorki 1be +talerzyki z b5 ; Przód 63,7 Tył 64mm przy 1/4 baku

    DSC_1281.jpg

    DSC_1282.jpg

    DSC_1283.jpg

    DSC_1284.jpg

    DSC_1286.jpg

    DSC_1289.jpg

    DSC_1290.jpg

    DSC_1291.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja w środę zapodam foto jak wyszło

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dobrze wyszło.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wyszło dobrze tylko coś mi popiskuje z przodu :kwasny: zaraz szlak mnie jasny trafi z tym wszystkim,

    jak na postoju uginam auto to niczego nie słychać a jak jadę po nierównościach to słychać jak by gdzieś metal o metal się ocierał;/

    A jeszcze z tyłu były zakładane nowe gumy pod sprężyny i geometrie chciałem zrobić, to się nie da ustawić bo śruby zaje***e i mam na prawym kole 30min zbyt zbierzny ;/

    Jutro pewnie będą chłopaki cieli śrubę :facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    byłeś teraz na zbieżności i pomierzyli... wyszło coś nie tak, że trzeba przestawiać? czy wiedziałeś już wcześniej, że zbieżność jest do robienia (a po wymianie talerzyków też)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja wymienialem amortyzatory przód i tyl dodatkowo, przód był rozebrany na czesci pierwsze bo wahaczy nie dalo sie wybic a z tylu sprezyny byly wyjmowane bo gumy pod sprezynami wymienialem, i dlatego się to wszystko rozjechalo, ogólnie po wymianie talerzykow widzę taki problem ze jak się podniesie samochód na podnośniku i się koło na maxa opusci to sprężyna jest za krótką i wypada z górnego mocowania tego gumowego, dzieje się tak na springach eibacha, na ori pewnie nie ma tego problemu.

    Także teraz to nawet ściągacza do sprężyn nie potrzeba żeby ją zdjąć z amora. Nie wiem czy to ma wplyw na właściwość jezdne... Pewnie nie bo przecież tym samochodem nie skacze :-P

    Jak udalo Ci się wyjąć same amorki bez ruszania wachaczy i drazkow i masz zawieszenie 1be to geometria się nie zmienila raczej, a nastawy też zostają te same, ja przeszedłem z 1ba na 1be więc i nastawy sa inne, ogolnie to powinienem je mieć zmienione 1,5 roku temu jak zmienilem same sprezyny ale nikt mi nie powiedzial o tym ani nie doczytalem sam... Teraz juz wiem wiec robie tak jak trzeba ;-)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    13 13

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy