Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b6 3.0 index nośności


mat-85

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, mam pytanie jaki index nosnosci powinienym zastosowac, do b6 3.0 quattro? Ewentualnie gdzie takie info moge znalezc.

Mam zamar zalozyc oponki 225/45/17 i zastanawiam sie czy producent przewiduje wyzszy index niz 91.

Edytowane przez mat-85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie indeksu to szukaj 240 km/h . Co do symbolu to szukaj V ,jest do 240 . Jeśli rozwijasz większe prędkości to Y- jest do 300 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pomoże? Pytanko o index nośności i zależy mi na informacji jaki indeks przewiduje producent bo taki tez chciałbym zalozyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozmiarze 225/45R17 podstawowy indeks nośności to 91 (615kg) i występuje jeszcze XL nośność 94 (670kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim rozmiarze opon licznik będzie Ci oszukiwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie przeklamywal w bezpieczna(dopuszczona przepisami) stronę i dopuszczalna wartość.
Ponawiam pytanko:) w instrukcji jest tylko rozmiar.

<edit>

Dla potomności - informacje, które udało mi się ustalić(samodzielnie, lub u "fachowców").

ASN wychodził na kołach 215/55/16 lub 235/45/17 i takie oponki raczej nie występują z indeksem 91 - stąd wyższy indeks fabrycznie. Jednocześnie gdzieś na necie znalazłam dopuszczalny rozmiar 205/55/16 i tam już indeks był 91.

Info od dwóch niezależnych i poniekąd doświadczonych wulkanizatorów:

wulkanizator 1) Nie ma czegoś takiego jak liczenie nośności "dynamicznej" czyli indeks 91 to 615kg również w trakcie jazdy i producent wpisując taki indeks poświadcza, że oponę można taką masą obciążyć(uwzględnia warunki jazdy). Polecił by brać 91, które z powodzeniem wystarczy, większe będą twardsze

wulkanizator 2) Polecił by jednak wziąć wyższy bo opona będzie wytrzymalsza i nie powinna być twardsza

czyli w sumie 2 sprzeczne opinie

Zadecydowałem, że kupuję 91 bo:

1) Pierwszy wulkanizator wydawał się naprawdę rzeczowy - za wyższy indeks zapłaciłbym więcej więc nie miał interesu, żeby mówić że wystarczy indeks 91

2) Cięższe i jeszcze bardziej przeładowane na przedniej osi 2.5tdi wyjeżdżało na 205/55/16 o indeksie 91

Edytowane przez mat-85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie zaskoczyło. Ja na Continental mam 93. Ktoś dał na wyrost czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że odświeżę temat. Czy są jakieś przeciwwskazania żeby dać oponki 235/45/17 97 Y ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiarem idealnie, natomiast jesli chodzi o nośnosć beda ciut trwardsze i ciut cieższe od tego samego modelu na 94. Jeśli kupujesz nowki to lepszy wybór do a4 to 94. Ale jedocześnie nie jest jakaś krytyczna zmiana, również bedzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś taką sytuację, że wybuchła mi opona na autostradzie. Przyczyną była prędkość, wysoka temperatura, zły stan opony, samochód załadowany na max. Przewrażliwiony może jestem ale, jeżeli nie ma przeciwwskazań, wezmę oponę najwytrzymalszą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli doprowadzisz do złego stanu opony jak poprzednio to ci i najwytrzymalsza nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...