ZnK Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc. Mam problem ze skrzynią Tip kod EFR Objawy są następujące: Czy ciepły czy zimny to na 1,2 biegu istnieje efekt "ślizgania sprzęgła", jak już rozpędze auto do 30-35km/h i przelącze na 3 bieg to juz jest wszystko ok. Efekt ten jest widoczny w niewielkim stopniu na wstecznym. Po diagnostyce(Kisielnicki), podłączeniu kompa i wykonaniu jazdy powiedziano mi, iż trzeba zajrzeć do wnętrza skrzyni. Następnie stwierdzono iż padł kosz sprzęgłowy DG. Nie jest to jakis ogromny koszt tego kosza ale koszt wyjęcia samej skrzyni i wsadzenia do auta to ok.2500zł Te 2500zł + 450 zł kosz + zestaw uszczelnien 800zł w połączeniu z normalnymi rzeczami jak olej czy filtr dało zabójczą kwote do zapłaty 4850zł ( powiedziano, że to minimalny koszt) Czy ktoś z szanownych klubowiczów spotkał już się z takowym problemem? Gdzie w Szczecinie , okolicach mozna naprawić/wymienić/zregenerować skrzynie? Kto to robi dobrze w normalnych pieniążkach?Proszę o wszelkie pomocne informacje, gdzie ewentualnie mogę zasięgnąc porady lub wstawić auto by cieszyć się ponownie z tytułu posiadania kolejnej AUDI. Bardzo proszę o pomoc Rozważam jeszcze opcje sprzedaży ale nie wiem na ile to będzie rentowne
Hezen Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Wyjecie i ponowne założenie za 2,5k pln? Oni chyba na głowe upadli, gdyby mi coś takiego powiedział "fachowiec" to szybko zabrałbym się stamtąd żeby się wyśmiać W przypadku ślizgania się biegów, koniecznie sprawdź poziom oleju w skrzyni (potrzebny vag, sprawdzasz poziom gdy olej osiągnie temperaturę 35, max 40 stopni). Te skrzynie nie lubią zbyt niskiego poziomu oleju, jak z resztą każdy automat ale ten jest bardzo "wyczulony" i wtedy nie chce jezdzić xD Podczas sprawdzania oleju koniecznie dokonać jego oględziny - kolor oraz przede wszystkim zapach. Jak będzie mętny albo czarny i czuć z niego będzie zapach spalonego sprzęgła to problemem nie jest uszkodzony kosz tylko do wymiany pakiet sprzęgłowy oraz piston na tym koszu... tutaj gość ewidentnie chce Cię naciągnąć bo cały pakiet sprzęgłowy wraz z pistonem to max 250zł (w najgorszym przypadku) Opisywane przez Ciebie objawy wskazują na spalony pakiet sprzęgłowy na którymś z koszy, czy podczas jazdy występuje szarpanie, przeciąganie biegów? Problem wystąpił nagle czy stopiowo się nasilał? Masz vaga? Wysłane z mojego GT-I9100
ZnK Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 Dziekuje za odpowiedz. Niestety nie mam Vaga. 2500 zł to cena netto za wyjecie i wsadzenie. Niestety w tych kwestiach jestem laikiem ale szukam kogoś kto się zna i mogłby to zrobić. Z tym olejem to słyszałem, że Tipy są wyczulone na jakość oraz ilość oleju. Sprawdze to. Początkowo przez kilka godzin wystepował objaw szarpania na ciepłym oraz brak jazdy po puszczeniu hamulca na ciepłym. Na zimnym przez kilka minut było wszystko ok. Teraz jest tak, że na 1,2 biegu nie jedzie wcale. do 30km/h rozpedza się ok 3-4 minuty Jak wskoczy na 3 bieg to dalej jest już ok. 3,4,5. Brak wyczuwalnych szarpnieć czy przeciągania biegów. Tak jakby nie było problemu. Czy znasz kogoś w okolicy Szczecina kto mogłby to sprawdzić? Przy zakupie auta nic nie wskazywało na zblizające się problemy. Nic na kompie nie wykazało, weryfikacja skrzyni też była ok. Zero jakichkolwiek szarpnięć, przeciągnieć czy stuków podczas zmiany biegów. Te 4850zł to koszt minimalny. Istniała jeszcze opcja, że za 1107 zł zdejmą skrzynie i bedą rozkładać. Po rozłożeniu zaproszą mnie i powiedzą jaki finalny koszt. A jesli nie bede chciał naprawiać to bede mogł zabrać auto z rozłożoną skrzynią w bagażniku za 1107 zł. Aha w piątek zauważyłem że było szarpnięcie podczas ruszania tak jakby dopiero "zasprzeglił" Sobota, niedziela auto stało. W poniedziałek jak jechałem do pracy wszystko ok. Chciałem sprawdzić na kompie i w pon udałem się na warsztat ale niestety juz miałem problem z ruszeniem bo był efekt slizgania na 1,2 biegu. Zgasiłem i odpaliłem ponownie, Podswitliły się wszystkie PRND432 na czerwono bez migania. Zgasło po przelączeniu z P na D i juz nigdy się nie pojawiło. Na kompie wykazało że istnieje błąd z przelożeniem na drugim biegu
Hezen Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Kup vaga, nie jest to jakiś duży koszt a naprawde sie sprzydaje. Jeśli wiesz to podaj nr. błędu w sterowniku skrzyni, to może pomóc zdiagnozować problem. Jeśli byłby to padnięty jakiś elektrozawór to koszta nieduże a wymiana może rozwiąże problem? (biegi są załączane przez włączenie odpowiednich elektrozaworów, tak najkrócej i najprościej pisząc) Podswietlenie się wszystkich biegów to oznaka trybu awaryjnego skrzyni. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 12 Marca 2015 przez Hezen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się