Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam Seata exeo 2.0TDI Caha 170KM. Dziś rano jak jechałem do pracy uruchomiło mi się wypalanie DPF bo obroty miałem cały czas ok 1000. Odczekalem ok 10 min ale obroty nie spadły. ..jednak słyszałem po kulturze pracy silnika ze proces się zakończył bo silnik zaczął pracować tak bardziej twardo. Jak lekko dotknął gazu to wtedy obroty spadły na normalne biegu jałowego. Dziwne i tak jest zawsze... ze nie potrafią spadać same. Teraz też ledwo odpaliłem auto i przejechałem ok 200m to znów zaliczyl się dopalacze dpf. Znów po zatrzymaniu pod domem Odczekalem 10 min i znów obroty nie spadły same...a już pracuje twardo silnik i było słychać wyraźny koniec dopalania (zmiana kultury pracy). Dziwnowie ze dopalania zaczęło się na zimnym silniku tak szybko?

Jak dałem gazu obroty znów są normalne.

Czy może to wina softu w kompie ? Może seat zaaktualizuje i będzie ok ze obroty będą spadać poprawnie?

Proszę was o pomoc jak to jest u was....

Opublikowano (edytowane)

Odczekalem ok 10 min ale obroty nie spadły. ..jednak słyszałem po kulturze pracy silnika ze proces się zakończył bo silnik zaczął pracować tak bardziej twardo. Jak lekko dotknął gazu to wtedy obroty spadły na normalne biegu jałowego. Dziwne i tak jest zawsze... ze nie potrafią spadać same.

U mnie jest tak samo.

Dziwnowie ze dopalania zaczęło się na zimnym silniku tak szybko?

Teraz też ledwo odpaliłem auto i przejechałem ok 200m to znów zaliczyl się dopalacze dpf.

Skoro wczesniej nie skonczyl sie wypalac, to zaczal przy nastepnym odpaleniu silnika i przejechaniu kilkuset metrow.

Edytowane przez kuebk
Opublikowano (edytowane)

Ale skończył wczesniej bo zaczal inaczej juz pracować i jak dałem po tym gazu miał już normalne wolne obroty...

Ma ktoś jakieś pomysły ? I czy orientujecie się czy w seacie, audi i innych serwisy robią aktualizacje oprogramowania ? Czy maja co jakiś czas jakieś aktualizacje ?

Edytowane przez PiterEL
Opublikowano

Ale skończył wczesniej bo zaczal inaczej juz pracować i jak dałem po tym gazu miał już normalne wolne obroty...

Nie, nie skonczyl. Po prostu po ~10 minutach bezczynnosci procedura sie przerywa.

Opublikowano

ALe jak bezczynność ? Przecież wszedzie piszą i nawet na youtube mowią że na postoju też DPF się dopala... i własnie aby tego procesu nie przerywać gasząc silnik...

A czy niby jeśli się przerywa sam po czasie bezczynności to czy wtedy też jest ryzyko przybywania oleju ze względu na dostawanie się paliwa do oleju ? Bo rozumiem że jak samo się przerywa to nie powinno przybywać oleju ze względu że silnik sam odcina zwiększoną dawkę paliwa a nie użytkownik to robi gasząc silnik. Tylko czemu mówią że własnie na postoju się dopala i tak samo mówią też w Fordzie i Mitshubish(silniki VW). Najwyraźniej nie jest to bajka.

Opublikowano

ALe jak bezczynność ? Przecież wszedzie piszą i nawet na youtube mowią że na postoju też DPF się dopala... i własnie aby tego procesu nie przerywać gasząc silnik...

Nie nazwalbym tego wypalaniem, moze i troche wypali ale sa to ilosci minimalne. Jak ci przez te 10 minut postoju wypali 0,5g to jest dobrze. Ta funkcja jest po to ze jak staniesz chwilowo w korku zeby filtr za bardzo nie ostygl i zeby go potem znowu nie rozgrzewac.


A czy niby jeśli się przerywa sam po czasie bezczynności to czy wtedy też jest ryzyko przybywania oleju ze względu na dostawanie się paliwa do oleju ? Bo rozumiem że jak samo się przerywa to nie powinno przybywać oleju ze względu że silnik sam odcina zwiększoną dawkę paliwa a nie użytkownik to robi gasząc silnik.

Uwazam ze wieksze ryzyko przybywania paliwa w oleju jest wlasnie przy takim bezczynnym staniu i czekaniu. Zauwaz ze ECU dawkuje wieksza ilosc paliwa ale silnik na postoju przepala tyle samo co bez wypalania.


Tylko czemu mówią że własnie na postoju się dopala i tak samo mówią też w Fordzie i Mitshubish(silniki VW). Najwyraźniej nie jest to bajka.

To o czym mowisz a procedura wypalania na postoju to sa 2 rozne rzeczy.

Opublikowano (edytowane)

No to jak w takim razie postępować w takich wypadkach...?

Czy VCDSem da się jakoś uruchomić procedurę wypalania DPF bo kiedyś próbowałem ale stwierdził że nie ma potrzeby... chyba że stwierdził tak przez to że się nie da...

I koledze w Fordzie Mondeo jak był w serwisie tez powiedzieli że jak są podwyższone obroty to aby nie przerywać tego procesu bo wtedy wypala się DPF.

Edytowane przez PiterEL
Opublikowano

No to jak w takim razie postępować w takich wypadkach...?

Jak juz musisz zrobic przerwe w jezdzie to potem fajnie jest sie przejechac tak zeby sie DPF wypalil do konca, takie start/stop silnika i nie wypalanie go do konca nie jest zbyt dobrym pomyslem.


Czy VCDSem da się jakoś uruchomić procedurę wypalania DPF bo kiedyś próbowałem ale stwierdził że nie ma potrzeby... chyba że stwierdził tak przez to że się nie da...

Oczywiscie ze sie da, nie wiem w jakich warunkach probowales ja nigdy nie mialem z tym problemu.


I koledze w Fordzie Mondeo jak był w serwisie tez powiedzieli że jak są podwyższone obroty to aby nie przerywać tego procesu bo wtedy wypala się DPF.

Nie wiem jak jest w Fordzie.

Opublikowano

A możesz mi dokładnie napisać jak vcdsem krok po kroku wypalić dpf na postoju i jak ewentualnie jak wiesz to jak robić to podczas jazdy?

Ty robiłeś w 2.0 tdi CR ?

Opublikowano

Robiłeś na postoju czy w czasie jazdy ?

Opublikowano

W trakcie jazdy, jakie wogole masz parametry zapelnienia?

Opublikowano (edytowane)

Aaa no to widzisz ja ki3dys próbowałem na postoju i nie poszło. ... a na a4klub jest opis dla postoju. Parametry mam takie(jakiś czas temu kopiowane):

6 lutego

Moje parametry z vcds:

Filtr cząstek stałych; status blokowania po regemeracji podczas użytkowania: 027 0

Filtr cząstek stałych; kilometry od ostatniej regeneracji 028 55133 m

Filtr cząstek stałych; obliczona masa sadzy 029 10.59 g

Filtr cząstek stałych; zmierzona masa sadzy 030 0.85 g

Filtr cząstek stałych; offset różnicy ciśnienia 031 -4 hPa

Filtr cząstek stałych; różnica ciśnienia 032 2 hPa

Filtr cząstek stałych; czas od ostatniej regeneracji 033 10011 s

Filtr cząstek stałych; zawartość popiołu w oleju 034 0.12 l

Filtr cząstek stałych; zużycie paliwa od ostatniej regenracji 107 5.55 l

Edytowane przez PiterEL
Opublikowano

Te parametry moga zmieniac sie tak szybko ze nie ma co wogole rozmawiac o ich wartosciach sprzed ponad miesiaca. Pokaz aktualne, te ktore wrzuciles sa calkiem w porzadku.

Opublikowano

oki dziś wieczorem odczytam i wrzucę... spróbuje wywołać procedurę na postoju dziś...

Opublikowano

Jak juz masz cos kombinowac to najpierw sprawdz jakie masz parametry, nie ma co wypalac filtra jak parametry sa w normie. Im mniej regeneracji tym lepiej dla filtra.

Opublikowano

no tak tylko wczoraj 2 razy chcial sie wypalac i dzis trzeci raz i jak twierdzisz zakonczyl po 10 min bezczynnosci. A troche ponad stan mam oleju. Boje sie ze paliwa przybylo w oleju i dlatego jest ponad stan

Opublikowano

Skoro auto samo zaczyna wypalac filtr to nie potrzeba mu pomagac, wystarczy ze zrobisz odpowiednia przejazdzke tak aby silnik byl caly czas obciazony. Wtedy sprawdz jakie masz parametry i obserwuj zachowanie.

Opublikowano

Chciałem bez jazdy to zrobić bo nieraz ciężko gdzieś jechać specjalnie na trase

Opublikowano

Nie wiem czy uda Ci sie aktywowac procedure serwisowego wypalania filtra gdy masz juz aktywne wypalanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...