Badzar 0 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 (edytowane) Witam Z tego co widziałem temat ciśnienia oleju i zapalającej się kontrolki oleju był szeroko poruszany na forum, nie zanalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mój problem polega na tym iż zapala mi się kontrolka ciśniania oleju, zazwyczaj zapalała się po dłuższej jeździe ok 50-75km przy obrotach poniżej 1800/min po wyżej tej wartości kontrolka gaśnie, po zgaszczeniu auta i ponownym rozruchu również gaśnie. Dodam iż zapalanie się kontrolki to jedny objaw, brak niepokojących odgłosów z silnika. Dokonałem pomiaru ciśnienia oleju na biegu jałowym 1,5 bar, 3000obr/min 5,5 bar. Wymieniłem czujnik ciśnienia na nowy EPS (czarny) 1,2-1,6 bar. Co może być przyczyną takiej sytuacji?? Edytowane 22 Marca 2015 przez Badzar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 1. Lipny olej 2. Zapchany smok 3. Lipny filtr oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badzar 0 Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Co do oleju mam prawdopodobnie castrol magnatec 10w40 wnioskuje po butelce (audi mam od niedawna) jeśli chodzi o filtr ciężko mi powiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piocio83 2 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) Witam, ja w swoim ADRze mierzyłem ciśnienie i na rozgrzanym też miał 1,5 i klekotał jak diesel,a kontrolka się nie zapalała,olej mobil1 10w40 ( pomiar był na oleju po 10 000 km) smok w pompie oleju w miarę czysty,pompa wyjęta czekam na nową pompę i nowy olej tym razem liqui moly 5w40 proponowałbym Ci zwalić misę i zobaczyć w jakim stanie jest smok,jeżeli zapchany nagarem(półsyntetyki w takim silniku powodują wytwarzanie się nagaru) to czyszczenie powinno pomóc a jeśli jest czysty to pewnie pompa do wymiany,albo olej castrol ma złą opinię na tym forum,ja osobiście go nie używałem Edytowane 21 Marca 2015 przez piocio83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badzar 0 Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 U mnie jednym objawem jest tylko świecąca się kontrolka oleju 0 klekotu, wczoraj zaczeła mi się zapalać w trasie podczas hamowania biegami, gdy obroty spadały poniżej 1500/min po wyżej 1800/min gasła, w wolnej chwili zwalę miskę i sprawdzę co się dzieje w środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub04 1 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 A może panewki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badzar 0 Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 A może panewki? Nie jestem pewny ale przy panewkach wydaje mi się że powinienem mieć charakterystyczny stukot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1995 0 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 (edytowane) Sprawdź bo zapaleniu kontrolki utrzymaj go na 3000obr i jak kontrolka zgaśnie to bd pompa oleju . w moim przypadku zapała się podczas zmiany biegów hamowania itd gdy obrody spadały poniżej 1500-1800 gdy podtrzymałem go na obrotach gasła . po wyciągnięciu pompy okazało sie że tryby w pompie frezowały już obudowe i przy niskich obrotach nie dawała rady do dego opiłki z obudowy zawaliły smok ... silnik cicho chodził tylko czasami szklanki się odezwały po wymianie ucichły .. walczyłem z tym z 2 miechy najgorsze jest to że nastaszyli mnie że panewki więc od razu zostały sprawdzone i zdziwienie że są ok więc już nie wzlekałem z pompą Edytowane 28 Marca 2015 przez Wojtek1995 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badzar 0 Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Sprawdź bo zapaleniu kontrolki utrzymaj go na 3000obr i jak kontrolka zgaśnie to bd pompa oleju . w moim przypadku zapała się podczas zmiany biegów hamowania itd gdy obrody spadały poniżej 1500-1800 gdy podtrzymałem go na obrotach gasła . po wyciągnięciu pompy okazało sie że tryby w pompie frezowały już obudowe i przy niskich obrotach nie dawała rady do dego opiłki z obudowy zawaliły smok ... silnik cicho chodził tylko czasami szklanki się odezwały po wymianie ucichły .. walczyłem z tym z 2 miechy najgorsze jest to że nastaszyli mnie że panewki więc od razu zostały sprawdzone i zdziwienie że są ok więc już nie wzlekałem z pompą Miałeś faktycznie racje po wymianie pompy objawy ustały, moja pompa w środku wyglądała jak nowa 0 śladów zużycia, smok i misa czysta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1995 0 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się