Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki w zawieszeniu podczas ruszania i hamowania


zaporos

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, mariusz9 napisał:

Witam podepnę się.z przodu też są banany?też mam problem z trzeszeniem takim samym jak kolega wyżej kodii.

Generalnie nie jestem znawcą bo to moje pierwsze Audi ale  wahacz który znajdziesz w przednim zawieszeniu patrząc w stronę tyłu(duży i położony najniżej) to potocznie nazywany na forum  ,,banan"- mój mechanik go nawet nazwał że to tzw. ,,przedni tył " ale jeżeli tylko trzeszczy,skrzypi(ważne : tylko jak przyspieszasz ,na odpuszczonym gazie cisza) jak guma o metal to prawdopodobnie tuleja na owym ,,bananie" jak dochodzą ,,stuki i skrzypienie" przy pokonywaniu progów to może być sworzeń ale to tylko wróżenie z fusów;) Ogarnięty mechanik na bank znajdzie ,sworzeń daje znać nawet przy bujaniu budą ...powiem szczerze mi mimo wielu sugestii zeszło się około 3 m-cy ,trzech fachowców ,bujanie ,szarpaki itd .Mechanicy omijają temat bo po co szukać przysłowiowej ,,igły w stogu siana" jak można kasować za inne rzeczy ale powiem że warto poświęcić czas -teraz jazda bez zgrzytów i ,,trzeszczenia "pozwala czerpać przyjemność .Pozdrawiam i drąż temat - wierz mi że warto-to w końcu Audi :))

Ps.Może ktoś z bardziej ogarniętych forumowiczów mnie wyśmieje ale starałem się wyłożyć jak najprościej i czytelnie ,jeżeli popełniłem błędy proszę mnie poprawić.Wiem jak wk....a trzeszczenie a odpowiedź mechanika żeby podkręcić radio jak przeszkadza ten ,,skrzyp" odczytuje jako totalnie żenujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak przy ruszaniu jest spokój nie zawsze to słychać na nierównościach wogóle jest cisza,jedynie przy ostrzejszym hamowaniu jest pojedynczy stuk jeżeli to słychać najgorzej jest przy skrętach jak się wolno gdzieś skręca.To jest taki sam głos jak kolega kodii zamieścił to nagranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z takim "głuchym" stukaniem w zawieszeniu przód prawa strona w audi a4 b8 rok 2013 (2.0 tdi cglc).

Przed tą dolegliwością, pękła mi sprężyna prawa przód, pojechałem do mechanika i wymieniłem obie sprężyny (lewy/prawy przód) na nowe.

Po tej akcji u mechanika właśnie podczas ruszania auta z prawej strony słychać takie głuche pojedyncze stuki... czy wiecie może co może być przyczyną i jaki element należy wymienić?

Załączam filmik wideo. 1, 2 i 7 sekunda słychać ten stuk. 4 sekunda to odgłos lewarka zmiany biegu (do zignorowania).

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat brzmi, stuki podczas ruszania i hamowania, a nie podczas jazdy.
Głównym powodem jak i zazwyczaj są poduszki silnika oraz przeguby wewnętrzne.

U mnie temat był jeszcze ciekawszy, bo w zasadzie mam całe zawieszenie nowe, wszystko było wymieniane. Stuki pochodziły z mocowania sanek do karoserii samochodu, po 4 śruby na strone lewą oraz prawą samochodu. Tutaj nie ma czegoś takiego jak tuleja sanek, są po prostu otwory nieco większe niż rozmiar śrub, i nanich po prostu sanki pracowały( przeskakiwały ) tworząc stuk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...