Jump to content
7 7
zaporos

Stuki w zawieszeniu podczas ruszania i hamowania

Recommended Posts

Tez mam taki sam problem tyle ze nie moge znalesc czasu i jechac z tym do mechanika...

Jezeli cos bedziesz wiedzial od mechanika zapodaj info ;)pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez mam taki sam problem tyle ze nie moge znalesc czasu i jechac z tym do mechanika...

Jezeli cos bedziesz wiedzial od mechanika zapodaj info ;)pozdro

No właśnie jutro chce podjechać , ale tak jak mówię jak mam suchac tych mechaników od siedmiu boleści , którzy wymyslają , a myślałem ze już ktos odkrył co konkretnie daje taki dziwne puknięcia , moge tylko dodać u mnie jesli pada deszcz jest totalna cisza . ;/

Bylem dziś u mechnika zaczoł od dokręcania wszyskich srub zawieszenia , wsporników itp. śruba od amortyzatora nie była do końca dociagnięta oraz któraś od wspornika króry jest w kszaucie krzyżaka pod skrzynią biegow ja mam akurat automat , po dociągnięciu wszystkich srób problem zniknoł Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha no to super,zaprowadzam do mechanika niech tez tak posprawdza śruby :-)pozdro.

Auto odebrane od mechanika....poluzowane były trzy śruby jak stwierdził oraz posprawdzał pozostałe i podociągał na dziś dzien jestem zadowoloony... za usługe zapłaciłęm 100 zika.pozdro

Edited by firefighter79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Moja historia stuków jest taka. Zaczęło stukać w prawym przednim kole zazwyczaj na skręconych kołach cofając. ASO rozebrało zawieszenie. Wymienili dolny sworzeń potem oba górne wahacze końcówkę drążka. Stukanie nie ustało skasowali 2100. Po przejechaniu 20tyś km stuka w prawym i lewym kole. Bardzo głośne walnięcie w zawieszeniu raz z prawej raz z lewej przy gwałtownym hamowaniu a potem przy ruszaniu. Napina się w jedną i drugą stronę. Tak samo przy cofaniu na skręconych kołach w prawo badz w lewo - bardzo głośne walnięcie w zawieszeniu. Stuka tez przy najechaniu na cos np studzienka. Oprócz tego trzeszczenie przy hamowaniu w zawieszeniu chyba ze sworzni dolnych wahaczy przednich. Luzów nie ma nigdzie. Przychodzi mi juz tylko na myśl przekładnia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Posiadam Audi A4 B8 sedan 2008r 2.0TDI i mam z nim dziwny problem:

Podczas mocniejszego ruszenia następuje stuknięcie tak jakby się coś przesunęło do tyłu i uderzyło o coś. Kolejne mocne ruszenie nie powoduje stuku, chyba że mocno przychamuje wtedy jest kolejny stuk tak jakby coś poleciało do przodu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co to, byłem na stacji diagnostycznej i tak samo nie widzą żadnej przyczyny.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Konkretnie chodzi o przednie lewe koło, tak mi się wydaje i wystepuje tylko przy gwałtownym przyśpieszeniu i przychamowaniu na przemian.

Witam czy mozecie sprawdzic u siebie jak jest ulozona tuleja (banana)? czy tak czy inaczej,prosze dajcie znac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam taki problem. Kiedy cofnę trochę gwałtowniej słyszę stuknięcie czasami dwa, po tym gwałtowniej ruszam do przodu również słyszę ten trzask, puknięcie. Dzieję się to tylko jak najpierw cofnę i później do przodu. Przy ruszeniu gwałtowniej tylko do przodu nic się nie dzieje. Na stacji diagnostycznej na szarpakach niby OK. Pukanie te było słychać jakby bardziej prawa strona lub środek. Gościu na stacji twierdzi, że coś z przegubem (jakiś luz we wielowpuście przegubu czy coś takiego) Stuknięcie ma taki dziwny dźwięk jakby "strzelanie" z zabawki na kapiszony tylko ciszej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ten sam problem co u Ciebie @resiak82 : cofam, potem włączam bieg 1szy i strzela podójnie(metalicznie), następne ruszania już nie wywołują takich głośnych strzałów. ale ponowne cofnięcie i wrzucenie 1 znów wywołuje ten efekt.

rozwiązałeś może ten problem u siebie??

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, lukasz_szymanski napisał:

mam ten sam problem co u Ciebie @resiak82 : cofam, potem włączam bieg 1szy i strzela podójnie(metalicznie), następne ruszania już nie wywołują takich głośnych strzałów. ale ponowne cofnięcie i wrzucenie 1 znów wywołuje ten efekt.

rozwiązałeś może ten problem u siebie??

Niestety nie rozwiązałem tego problemu. Po prostu olałem to, nie wywołuje już tego efektu. Ruszam delikatnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Może komuś się przyda ...

Umnie też pojawiły się trzaski z lewej strony.  Przód trzask cisza, wsteczny trzask cisza...

Na badaniu technicznym diagnosta stwierdził że trzask pochodzi z przegubu napędowego zew. lewej półosi.

To samo potwierdził mój mechanik z ASO.

Siedziałem podniesiony do góry w aucie i zapinałem 1 bieg przyhamowywijąc następował trzask to samo wywoływałem na wstecznym.

Mechanik ewidentnie widział jak podczas trzasku zrywa półosią i dźwięk niesie się od strony zewnętrznego przegubu. 

Reasumując. Przy demontażu półosi okazało się że śruba którą skręcone są piasta z przegubem i półosią  była nie dokrecam z odpowiednią siłą. 

Mechanik dokrcił ja jeszcze raz z siłą 200 Nm i kątem 180°

I zero trzasków :)

Niestety zawinił inny mechanik który wiosną wymieniał mi łożysko i nie dokręcił tej śruby jak należy.

Co do trzasków moje spostrzeżenia są takie że od czasu wymiany łożyska wszystko było ok do momentu ostrego hamowania. Widocznie niedokręcona śruba i gwałtowne hamowanie spowodowały dodatkowe naprężenia skutkiem czego powstał mikro luz w przegubie który wywołał ten trzask.

 

 

Edited by krystian3769

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie stuki powoduje luz w śrubie w sankach zaznaczony czerwoną strzałką jak widać na innych zdjęciach w sankach jest tylko okrągła dziurka a wiec u mnie najwyraźniej jest wyrobione i przy gwałtownym hamowaniu lub ruszaniu słychać stuk.

Pytanie czy ktoś wymieniał sanki i czy macie jakieś porady np momenty dokręcania śrub ?

zzz.jpg

Edited by spknet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. U mnie te same objawy. Stuki przy ruszaniu, hamowaniu i skrecaniu. Wymieniłem przegub zew i wewn lewy oraz poduszka skrzyni. Dalej stukalo. Polecilem mechanikowi sprawdzić śruby całego zawieszenia czy sa podokrecane. W niektórych były delikatne luzy. Po dokreceniu, inne auto. Nic nie stuka. POLECAM sprawdzić najpierw śruby przed wymianą przegubów itp itd

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ,  ja w sprawie tych stuków . U mnie mechanicy rozkładali ręce przez pół roku i generowali koszty w sumie  1700 zł a stuki jak były tak były.  W efekcie końcowym wjechałem na kanał , który posiadam i okazało się , że jest lużna śruba od kołyski o ile rzecz dobrze nazywam w rejonie tej poduszki "hydro" od silnika , strona kierowcy i jak ręką odjął .

Dodam tylko , że problem w tym wypadku dotyczył mojego drugiego autka A6 C5. To teraz klucze w dłoń i do kanału śruby dokręcać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

przepraszam ze troszkę pomieszam modele ale ten sam temat przerabiałem u siebie w b7 - który ogarnąłemc

bolączka Pojedynczego puknięcia podczas :

ruszania

do hamowywania

jazdy prędkością patrolowa bez gazu na 1b przejeżdżając przez np studzienkę

jadać stała predkoscia i delikatnie dodajac gazu wystepuje pukniecie - odejmujac gazu wystepuje pukniecie

Moze wystepowac przez wiele podzespołów które wymienili użytkownicy  modeli b6/7 i u kazdego było co innego lub sie powtarzała przyczyna,było to:

spawanie ławy zawieszenia lub jej wymiana

 wymian wahaczy , wym amortyzatorów

drążki / końcówki kierownicze lub magiel ,

poprzeczka na środku auta pod ukł.wydechowym ,

poduszka silnika / skrzyni biegów.

za nim zaczniecie pakować kasę - proponuje spr dokładnie zawiasy drzwi - to była przyczyna u mnie - za nim do tego doszedłem wymieniłem całe zawieszenie oprócz maglownicy - przyczyna był dolny zawias drzwi - wyczułem to przypadkowo - w momencie występowania puknięcia dłonią dotykałem kratki głośnika w tapicerce i poczułem pod ręką to pukniecie.

z problemem borykałem się rok czasu.


Powered by diesel inside - by Leo... (Szczecin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przy ruszaniu i hamowaniu ostrym puk był z teleskopu drążka kolumny kierowniczej po wymianie ustało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to komuś pomoże ale u mnie stukało i trzeszczało w miejscu sanek ponieważ wyrobiła się tuleja. Jeździłem tak pół roku aż luz był na tyle duży i udało się to zdiagnozować bo nawet na szarpakach nic nie było widać. Wpadł cały wielowahacz Mayle HD i auto teraz zaczęło się prowadzić jak należy no i zapanowała cisza. Niżej zdjęcie z lekko wyrobionego miejsca.

http://pokazywarka.pl/gna99u/#zdjecie21486894

Edited by Grohu

292 KM | 466 Nm by Compsport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie i mnie dopadł temat stukania w lewym przednim kole  nie stety. Objawy identyczne gwałtowne ruszanie ,hamowanie i stuk głośny i bardzo denerwujący. Dodam że wszystkie śruby zostały sprawdzone pod względem dokręcenia i wszystkie były w porządku.  Na dniach będę wymieniał przegub i tuleje na wahaczu, zobaczymy czy pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.08.2016 o 21:18, cinek269 napisał:

No właśnie jutro chce podjechać , ale tak jak mówię jak mam suchac tych mechaników od siedmiu boleści , którzy wymyslają , a myślałem ze już ktos odkrył co konkretnie daje taki dziwne puknięcia , moge tylko dodać u mnie jesli pada deszcz jest totalna cisza . ;/

 

Bylem dziś u mechnika zaczoł od dokręcania wszyskich srub zawieszenia , wsporników itp. śruba od amortyzatora nie była do końca dociagnięta oraz któraś od wspornika króry jest w kszaucie krzyżaka pod skrzynią biegow ja mam akurat automat , po dociągnięciu wszystkich srób problem zniknoł Pozdrawiam :)

Witam,ja wymieniłem tuleje hydro za 70 zl szt plus robocizna i problem z glowy....pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No właśnie znalazł juz ktoś tą przyczyne,jest tu gdzies w polsce kozak mechanik co to wyszperał gdzie są te stuki?!

kolego jakie tuleje wymieniałeś gdzie one sie znajduja?

Edited by firefighter79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączam sie i ja ?. Takie walnięcie, mam wjazd do garażu lekko pod gòrkę prostopadle. Jak kręce ten winkiel, to oczywiście na raz się nie da i cza na dwa i właśnie w momencie wykonywania „korekty” walnięcie: raz przy cofaniu i dwa na ruszaniu do garażu. Ale co ostatnio się staneuo, miałem bardziej obciążone auto i przy „odkręcaniu w trakcie wykonywania korekty” przez cały czas szczelało. A potem jak niedociążony to tylko dwa stuki, jak zawsze. Byłem z tym już u diagnosty... naturalnie nic nie znalazł. Ale co jescze przy okazji. Nietórzy piszą o tulejach. Przy okazji tematu tuleji, u mnie drga od 120 kmh do 150 potem już nie. Zastanawiałem się nad nowymi „bananami” albo ewentualną wymianą tulejejk. I tu oczywiście były produkowane z różnymi średnicami. Czy można nowszym bananem zastąpić starego czy nie podejdzie? Wie ktoś może? Albo: pchac poliuretan do 11 letnich bananow?

dzięki z góry za jakiekolwiek odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poliuretan do bananów mija się z celem, nawet ta najmiększa mieszanka nie będzie praktycznie nic tłumić i drgania na karoserię przejdą zamiast zostać wytłumione. Będzie sztywno ale nie komfortowo.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Również mam problem ze stukaniem a bardziej z skrzypieniem w lewej przedniej części auta.

Problem objawia się podczas ruszania jak i hamowania na nierownosciach nic nie słychać. Dodam że u mnie dźwięk wydaje się  nie metaliczny bardziej plastikowy. Jakieś propozycje gdzie mogę zerknąć przed oddaniem do warsztatu?

Dodatkowo gdy stoję na światłach i dodam gwaltownie gazu na postoju to trząchnie mi cało budą. Która z poduszek za to odpowiada bo chce to zrobić.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poduszka silnika przednia, ale i tak musisz obejrzeć która jest wylana.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

polecam 24 sekunda filmiku takie oto dziwne odgłosy oddaje moje auto, sorry za bałagan :D

Filmik jest do mojej poprzedniej wypowiedzi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wizycie u mechanika jak i SDP nie udało się zlokalizować tego dziwnego stukania co najgorsze dźwięk się nasilił.

Jakieś podpowiedzi gdzie polecić mechanikowi zajrzeć? bądź co mógł bym sam sprawdzić przed ponownym wstawieniem samochodu do mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie,

co do drgań miédzy 110-130: wymienilem 4 dolne wahacze. Banany udalo mi sié dorwać ori na ebaju 100€ za sztuke z Hydrolagerem. Dwa inne febi-b 2x55€. Drgania zniknely!. Zawsze wiedzialem ile jade nie patrzác na licznik, teraz idzie sié przyjemnie zapomniec ?

Teraz stuki. Dalej wali z lewej strony. Najbardziej wali jak: cofanie na skreconych kolach, a najgorzi jak na wybojach tudziez nierownym terenie. Na prostym i prostych kolach prawie sié nie zdarza.

Taka sytuacja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może przegub zewnętrzny?


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.06.2019 o 13:45, Kodii napisał:

Po wizycie u mechanika jak i SDP nie udało się zlokalizować tego dziwnego stukania co najgorsze dźwięk się nasilił.

Jakieś podpowiedzi gdzie polecić mechanikowi zajrzeć? bądź co mógł bym sam sprawdzić przed ponownym wstawieniem samochodu do mechanika.

Mam tak samo, ale z prawej strony z przodu. Często te puknięcią są bardziej głuche, wytłumione jak jest mokro. Może udało się rozwiązać problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę temat rzeka z tym pukaniem, u mnie to samo. Zawieszenie sprawdzane u 2 mechaników, 2x przegląd plus raz tylko i wyłącznie zawieszenie i nic - wszystko wg nich w porządku. Jedyna uwaga z ASO Audi to minimalny luz na końcówce drążka bez zalecenia wmiany(?). Stuk występuje tylko z lewej strony przy przejeździe przez drobne nierówności ( na dużych dziurach potrafi być cisza - i bądź tu mądry... zastanawiam się, czy nie wymienić lewej końcówki i drążka w ciemno i czy to coś da

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegub sprawny? Końcówki drążków wyszły by podczas testu amortyzacji. A jak hałasuje tylko podczas jazdy to wiadomo, że winny może być przegub.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 29.06.2019 o 13:45, Kodii napisał:

Po wizycie u mechanika jak i SDP nie udało się zlokalizować tego dziwnego stukania co najgorsze dźwięk się nasilił.

Jakieś podpowiedzi gdzie polecić mechanikowi zajrzeć? bądź co mógł bym sam sprawdzić przed ponownym wstawieniem samochodu do mechanika.

Rozwiązałeś problem? Mam podobny  stukot w swoim aucie z lewej strony i nie mogę namierzyć o co chodzi. Wymieniłem profilaktycznie  już pół zawieszenia, poduchy pod silnikiem, nasmarowałem teleskop przekładni,  byłem na szarpakach i dalej nie znalazłem przyczyny. 

Edited by zbigor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
7 7

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...