Jump to content
7 7
zaporos

Stuki w zawieszeniu podczas ruszania i hamowania

Recommended Posts

Witam,

Posiadam Audi A4 B8 sedan 2008r 2.0TDI i mam z nim dziwny problem:

Podczas mocniejszego ruszenia następuje stuknięcie tak jakby się coś przesunęło do tyłu i uderzyło o coś. Kolejne mocne ruszenie nie powoduje stuku, chyba że mocno przychamuje wtedy jest kolejny stuk tak jakby coś poleciało do przodu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co to, byłem na stacji diagnostycznej i tak samo nie widzą żadnej przyczyny.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Konkretnie chodzi o przednie lewe koło, tak mi się wydaje i wystepuje tylko przy gwałtownym przyśpieszeniu i przychamowaniu na przemian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

dołączam się do pytania mam to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi walilo w podłogę to się okazało że poduszka skrzyni była w dwóch częściach a zobaczyliśmy dopiero po wyjęciu bo na aucie ciężko było zdiagnozować.

Edited by POWER-KRIS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam identyczny problem, ktos cos wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też stuka od roku, zwłaszcza podczas jazdy na 1 i 2 biegu jak dam gazu i puszczę gaz to słychać stuknięcie. Co ciekawe kiedy się ochłodziło (jesień, zima) przestało stukać a po zimie znowu zaczęło, jakby temperatura miała na to wpływ

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to przegub.

Jednak to nie przegub, ktos cos wie o tych stukach przy ruszaniu lub chamowaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może macie luz w obudowie skrzyni w miejscu gdzie wchodzi łożysko półosi, jest to dosyć znana usterka tego modelu. Powinniście to sprawdzić u siebie w autach.

dodaje filmik który może ułatwić lokalizacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten sam problem jak autor tematu i po tygodniowym pobycie auta w warsztacie wyszło na to że stukało wypełnienie metalowej łączki elastycznej układu wydechowego ( tak mi przynajmniej powiedzieli)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym stawiał na przegłub. A strzela Ci coś przy ruszaniu na skręconych kołach ? lub przy cofaniu szybciej do tyłu ?


Było: Audi A4 B8 Avant 2008r FWD 206PS 420Nm by Dynosoft

Było: Audi A4 B8 Avant 2012r Quattro 216PS 460Nm by Dynosoft

Jest: Audi A4 B8 Avant 2008r Quattro 320PS 640Nm by Kreator Mocy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten objaw w b6. Nie wiem jak ma się to do b8, ale u mnie luzy (nieduze) maja dolne wahacze na duzych tulejach, i to wlasnie wydaje taki dzwiek. Objawy mam takie jak autor tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie poduszka skrzyni wyeliminowana, lewy przegub cały wymieniony. Dalej stuka przy ruszaniu i mocnym hamowaniu z lewej strony. Nic na stacjach diagnostycznych nie mogą znaleźć. Jak sie jeździ od rana bez wariacji to tak nie stuka, ale trochę pojeździć agresywniej i zaczyna cześciej podczas hamowania i ruszania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam ten sam proplem przegub zewnętrzny wymieniony i nic na stacji sprawdzali wachacze i nic teraz spróbujemy wymienic amortyzator lewy przód i zobaczymy co się stanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wymieniaj nawet. Ja wymieniłem komplet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

Może mój przypadek okaże się dla niektórych wskazówką.

U mnie również pojawiły się stuki na przodzie z lewej strony - były słyszalne podczas ruszania i hamowania do zera, jak również podczas przejazdu przez nierówności.

Problemem okazała się śruba (ta długa, która przechodzi przez cały górny wahacz). Wymieniłem ją na nową, ale sama nowa śruba nie pomoga.

Otwory, przez które przechodzi śruba posiadały luzy (aluminium zapewne straciło swoją strukturę poprzez warunki drogowe etc.), więc śruba nie osiadała stabilnie w otworze - stąd pojawienie się stuków.

Aby uniknąć zakupu nowego wahacza, znajomy zaproponował wypełnienie szczelin klejem dwuskładnikowym do aluminium.

Kiedy klej wystygł, wykręcił śrubę i tym sposobem wytworzył się zregenerowany otwór pod śrubę z gwintem.

Nic już nie stuka.

Przed tym zabiegiem wymieniłem:

- przegub zewnętrzny z osłoną

- osłona przegubu wewnętrznego

- silentblock wahacza górnego

- wahacz dolny lewy

- sworzeń wahacza przód

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobne objawy czyli przy gwałtownym przyspieszaniu / hamowaniu głośny stuk z lewej strony na dziurach nic nie słychać również żaden mechanik nie potrafi tego zlokalizować. Musze wymienić tą śrubę i wahacz i zobaczymy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobne objawy czyli przy gwałtownym przyspieszaniu / hamowaniu głośny stuk z lewej strony na dziurach nic nie słychać również żaden mechanik nie potrafi tego zlokalizować. Musze wymienić tą śrubę i wahacz i zobaczymy

Daj znać jak zlokalizujesz. Jestem ciekawy bo mam to samo i tez nie mozna namierzyć a nie chce wymieniać pół zawieszenia.

I ktos namierzył co powoduje stuki przy hamowaniu i ostrym ruszaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka u mnie jest dokladnie to samo ruszam gwaltowanie stuk jadac do tylu i gwałtownie hamujac tez jest stuk strasznie to irytuje wszystkie wahacze sa zdrowe...moze to luz na sankach? Ktos mial podobny problem dawajcie znac :)pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo od czterech lat :-), ostatnio stukło mi przy ostrym hamowaniu i skręcie w prawo. Jest to jednorazowy stukot z lewego przodu, a może to półoś która ma wzdłużny luz albo cały zespół napędowy się przesuwa lub jeszcze pomyślałem o trakcji....? A8 2015 rok znajomego miał coś podobnego i w czterech aso rozkładali ręce, a okazało się że było trzeba całe zawieszenie skręcić, poluzowało się przy przebiegu 26 tys.

Edited by Kodzak33

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dokladnie lewy przód,wiekszosc Audi najwidoczniej b8 maja taka wade tylko pytanie gdzie to stuka i co :-P.

Byc może u nas jest cos podobnego trzeba bedzie to poprostu sprawdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sobotę postanowiłem łopatologicznie zdiagnozować stukanie. U mnie występuje to przy skręconych kołach, dlatego też kierownica max w prawo i w kanale, z pomocą łoma doszedłem, że dźwięk dochodzi z wahacza dolnego, tylnego (banan), a konkretnie z tulei. Wystarczyło nawet pobujać samochód i pojedynczy stuk był słyszalny nawet z zewnątrz. Niczego jeszcze nie rozkręcałem i nie wymieniałem, ale dziwne, że w momencie kiedy tuleja się napręża wydaje z siebie taki dźwięk - coś tyknie i dalej jest cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli ten typ tak ma :-), chyba że po wymianie tulei będzie cisza. Ja jak wcześniej napisałem mam to od 4 lat czyli odkąd mam b8, ostatnio chciałem ten stukot wymusić poprzez ostre hamowanie i ruszanie ale się nie udało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawiałem ze swoim mechanikiem od audi i potwierdził to co [email protected] odkrył że tuleje banana stukają lub poduszki silnika gdy są już zmęczone, stuk jest jak silnik się na niej opiera.


U mnie temat rozwiązany, wymieniłem tuleje w bananie (wg mechanika nie były jeszcze tragiczne) oraz poduszkę skrzyni która była rozerwana i od tej pory nie mam stuków oraz nie rzuca budą przy odpalaniu i gaszeniu. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kodzak33, bardzo mnie cieszy Twoja wiadomość, bo u siebie jeszcze nie brałem się za wymianę. Weszły poliuretany, czy standardowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ori z aso tak samo poducha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Posiadam Audi A4 B8 sedan 2008r 2.0TDI i mam z nim dziwny problem:

Podczas mocniejszego ruszenia następuje stuknięcie tak jakby się coś przesunęło do tyłu i uderzyło o coś. Kolejne mocne ruszenie nie powoduje stuku, chyba że mocno przychamuje wtedy jest kolejny stuk tak jakby coś poleciało do przodu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co to, byłem na stacji diagnostycznej i tak samo nie widzą żadnej przyczyny.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Konkretnie chodzi o przednie lewe koło, tak mi się wydaje i wystepuje tylko przy gwałtownym przyśpieszeniu i przychamowaniu na przemian.

Właśnie rozwiązałem problem Dokręciłem koło. Śruby były poluzowane i efekt był dokładnie jak z tego opisu. Teraz nic nie stuka i nie puka.

Sam się zdziwiłem, że to takie trywialne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokrecales koła na lewarku bez bez jego pomocy? Mam ten same problem:D dokrecilem raptem jedną srube nic to nie dało

Edited by firefighter79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokrecales koła na lewarku bez bez jego pomocy? Mam ten same problem:D dokrecilem raptem jedną srube nic to nie dało

Dokręciłem na posadzce wszystkie śruby, aż "strzelało" przy dokręcaniu. Użyłem klucza z lidla z przedłużanym ramieniem. oczywiście dokręcałem zgodnie z zasadami na złożonym ramieniu - nie ryzykowałem urwania śruby. Powinienem to zrobić kluczem dynamometrycznym ale takiego nie mam.

Ważne jest to, że podczas zmiany koła z zimowego na letnie czyli z felgi stalowej na aluminiową dokręcałem kluczem z zestawu w bagażniku do wymiany koła zapasowego - stąd pewnie za słabe dokręcenie.

Teraz ważna rzecz. Jeśli długo jeździsz z tymi stukami to możliwe, że felga już ci się wychlastała i jak byś nie dokręcał to i tak będzie stukać - wtedy felga do wymiany. Łatwo to sprawdzić - jeśli założysz koła ze stalowymi felgami i przestanie stukać to masz 100% pewności, że to właśnie było problemem. Felgi stalowe nawet jeśli nie są dobrze dokręcone to się tak nie wychlastają jak aluminium.

Aha - dokręciłem wszystkie koła i wszystkie śruby

Edited by Dahoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm na chlopski rozum musialy by sie tez przesuwac śruby w gniazdach a nie sądzę zeby tak sie dzialo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam doszedł juz ktoś konkretnie co to jest za dziwne puknięcie przy domahamowywaniu i przy ruszaniu dochodzace jakby z lewej strony przód jakby z pod kolumny ? kupilem auto tydzien temu , moge tylko dodać gdy na dworze pada deszcz jest mokro niema jakiegokolwiek dzwieku jest totalna Cisza , Bylem wczoraj na szarpakach zawieszenie sprawdzone jest w idealnym stanie zadnych luzów , w poniedziałek jade do mechanika ale niechce wymienić pół zawieszenia a okaże sie to jakaś błachostka a skoro tyle ludzi ma takie same puknięcie przy ruszaniu i dohamowywaniu to myslę ze to u kazdego z nas przyczyna jest ta sama Czekam na odp z gory dziekuje :) POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
7 7

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...