SotoM Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Skoro jest nieszczelna membrana to zassa ale nie utrzyma sie w zadanej pozycji= ssanie powietrza z zewnątrz a regulator wróci do pkt 0 -klapy otwarte.
kamiltgk Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Czyli wniosek ze ci co mają w 140tkach 16v kolektror z klapami to silnik po jakiejś ingerencji... dokumentacją VAG, jasno określa pośród różnic pomiędzy silnikami 140 KM należy kolektor ze zmienną geometrią. co do definicji, to nie są klapki wirowe, tylko zmieniające objętość kolektora dolotowego, klapka domyka 1 z 2 kanałów przeznaczonych dla pojedynczego cylindra, zmniejszając sumaryczną objętość użytkową kanałów.. oczywiście zawirowanie, poprzez zmianę prędkości powietrza w kanałach następuje, jednak wtórnie. co do praktyki, ze względu na sadzę przedostającą się ze spalinami poprzez EGR, oraz obecny w dolocie olej, klapki są potencjalnym źródłem, problemów. jako, że temat nie daje mi spokoju, przejrzałem jeszcze specyfikacje z etki. i tu ciekawostka... materiały szkoleniowe VW jasno określają, że jeden z elementów różniących jednostki 125 kW od pozostałych jednostek to m.in. kolektor ssący zaopatrzony w klapy kierujące... ale, żeby wyczerpać temat, przejrzałem ETKE i... nry katalogowe kolektorów dla BLB są inne niż dla pozostałych jednostek, również i co ciekawostka, BLB z multitronic`iem. tak więc, wychodzi nawet BLB, może mieć w wersji multitronic z kolektor z klapkami. więc wygląda że silniki BRE, z którymi miałem doczynienia były po modyfikacjach. natomiast auto Kamila wygląda, że jest z roku modelowego 2006. Smochód jest z 07.2005, a taka ciekawostka że jak coś kupowałem w serwisie to mowili że skrzynia multi a u mie siedzi skrzynia 6 heh wiec wyglada na jakąś rzeźbę:-)
SotoM Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Hee...no raczej... Czyli wniosek że kilka takich rzeźb jest na forum
nexusmax Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Jak podepniesz gruchę turbiny na krótko do pompy vacum to na pewno nie będzie szybciej się budzić. Niedawno miałem nieszczelny układ podciśnienia i też podpinalem na krótko i nie było różnicy. Dopiero wyeliminowanie nieszczelności pomogło. A w którym miejscu miałeś tą nieszczelność? U mnie króciec trzyma się bardzo dobrze. U mnie była walnięta membrana w gruszce od klap kolektora ssącego i tedy podcisnienie uciekało. Dzięki kolego! Bardzo mi pomogłeś. Dziś sprawdziłem strzykawką sprawność siłownika od kolektora i okazało się że mam mega nieszczelność. Zobaczymy po wymianie siłownika jak turbina będzie wstawać.
grami121 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Na początek zaślep jakąś śrubką przewód podciśnienia gruchy kolektora i zobacz jak auto będzie wstawało. Powinno być git. Mi w ciągu dwóch lat już drugi raz walnęła ta membrana, tylko tym razem jej nie będę naprawiał. Jeżdżę z zaślepionym przewodem. Samej nowej gruszki nie da się kupić, tylko z kolektorem, a to spory wydatek.
SotoM Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Dziwne bo sam regulator około 100zł kosztował rok temu.
nexusmax Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Na początek zaślep jakąś śrubką przewód podciśnienia gruchy kolektora i zobacz jak auto będzie wstawało. Powinno być git. Mi w ciągu dwóch lat już drugi raz walnęła ta membrana, tylko tym razem jej nie będę naprawiał. Jeżdżę z zaślepionym przewodem. Samej nowej gruszki nie da się kupić, tylko z kolektorem, a to spory wydatek. A czy klapy otwarte w kolektorze nie mają wpływu na niedoładowanie? Mam zdemontowany kolektor i czekam aż przyślą mi sprawną używkę. Jak tylko wszystko zmontuje to dam znać czy się poprawiło.
SotoM Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Laske połóż na te klapy-ja je powyrywałem bo 1na się zerwała i wpadła do cylindra kongo jak c**j narobiła. Wyrwij klapki,zaslep wężyk od regulatora skoro jest uszkodzony i jeździj. Te klapki to takie samo k**estwo jak w bmw.
grami121 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Otwarcie klap nie wpływa na niedoladowanie. Jak jest wszystko sprawne to klapy się zamykają w zakresie obrotów od 950 do 2150 i tylko przy małym obciążeniu silnika. Czyli jak wciskamy gaz do dechy to i tak są wypełni otwarte. Składaj kolektor z uszkodzoną gruchą, zaslep wężyk i ciesz się jazdą. Najlepiej przed założeniem kolektora wykręcić same klapki,a ośkę zostawić jak SotoM. Ja przy okazji grzebania przy aucie też usunę te klapki.
SotoM Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 klapek sie nie wykreca - kombinerki i je odrywasz od oski - one sa punktowo przygrzane do oski- energiczne przekrecenie kombinerkami i po krzyku - kolektor szczerbaty. u mnie np ten regulator jest sprawny wiec sobie działa i kreci gołą oską...
nexusmax Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Opublikowano 6 Lipca 2015 (edytowane) Po kilku miesiącach wracam do tematu mojego auta, ponieważ do tej pory nie rozwiązałem zagadki niedoładowania. Dziś postanowiłem zrobić ponownie logi i przy trzykrotnym logowaniu w ciągu 10 minut widać trzy całkiem różne wykresy. Przy pierwszym logowaniu do 4tys obrotów w całym zakresie było niedoładowanie. Nacisnąłem stop w VCDS i zrobiłem resume do 3tys obrotów i logi się znacząco poprawiły. Po chwili znów zrobiłem resume do ponad 4 tys obrotów i jeszcze bardziej się poprawiło, bo turbina dobiła do ponad 2335 mbar. Jak to możliwe? Może znajdzie się na forum ktoś mądrzejszy i nakieruje mnie na przyczynę. Logi blok 11: http://vaglog.pl/log_224078.html Edytowane 6 Lipca 2015 przez nexusmax
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się