zagryzamchlebem Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Przeczytałem w jednym temacie, że uszkodzona uszczelka powodowałaby zżeranie płynu i kopcenie na biało w dodatku jakieś "bąbelki" po odkręceniu kurka od zbiornika wyrównawczego. Nie zaobserwowałem tych objawów u mnie. Zdjąłem wąż od nagrzewnicy do momentu, gdy ten otwór pozwoliłby odpowietrzyć układ, jednak leci z niego woda, zimna, pomimo, że temp na blacie osiągnęła 90 st., w dodatku nie widać wylatującego powietrza, a tylko nie leci równomiernie, a jedynie takim strumyczkiem raz na 3-5 sec.
s3ns Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 No właśnie uszczelka to to nie będzie chyba. Czujnik też mnie zastanawia coś nie pasuje, bo pomimo tego co by nie pokazywał to ciągle nie masz tak jakby używanego dużego obiegu ... zdejmowałeś wąż idący do nagrzewnicy czy powrotny? chłodnica przy tych 90 na blacie była ciepła? Pomimo testów termostatu wygląda jakby to on własnie coś nie halo
zagryzamchlebem Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Zdjęłem przewód z otworem, bliżej akumulatora. Spróbuje może odwrotnie założyć ten termostat?
s3ns Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Najpierw podjagnozuj wszystko, temperatury po podpięciu kompa, sprawdź dokładnie jak zachowuje się termostat, czyli ciepłota chłodnicy przy poszczególnych temp silnika. Ale coś z nim jest wstępnie nie tak, tylko trzeba to posprawdzać dokładnie. Jeżeli wsadziłeś czujnikiem z sprężynka w blok silnika to jest ok i obrócenie nic nie da. Jakiej firmy masz ten termostat? On po wymontowaniu otwierał się w tym teście z gorącą wodą prawidłowo/wtedy kiedy trzeba, tak?
zagryzamchlebem Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Teraz nie pamiętam jakiej był firmy, wieczorem będę w domu to wyciągnę go raz jeszcze. Zaczął otwierać się gdy woda zaczynała się gotować, nie mam czym zmierzyć tak wysokiej temperatury, ale podczas gotowania a nawet chwilę przed otworzył się cały.
s3ns Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Termostat, podobnie jak czujnik, tylko i wyłącznie ORI. Dobrze byłoby to jednak zmierzyć, ale niby wszystko ok ...
zagryzamchlebem Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Coś mi świta, że napisane było na nim FRANCE i coś jeszcze, tylko nie pamiętam co.
s3ns Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 (edytowane) Sprawdź bo France to tam teoretycznie być nie powinno , tylko jakieś logo VW. Chyba że właśnie zamiennik. Edytowane 14 Kwietnia 2015 przez s3ns
zagryzamchlebem Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Sklep w mojej okolicy proponuje jakieś zamienniki termostatu (gates?) i czujnika jakiejś firmy, po 35 zł/szt .
s3ns Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Decyzja nalezy do Ciebie, ale ja po swoich przejściach i czytając kilka watków na forum postanowiłem sobie że takie rzeczy jak wszelkiej maści czujniki i np termostat tylko oryginalny. Serio, oszczędność (niewielka, bo to nie są jakieś bardzo drogie elementy) w tym miejscu potem się mści. Ten Twój termostat też chyba nie jest ori i coś świruje ...
zagryzamchlebem Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Wziąłem na próbę ten termostat ze sklepu i odniosłem wrażenie, że otwiera się szybciej, woda nie zaczęła nawet wrzeć a on był otwarty.
s3ns Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Kup oryginalny termostat i być może to rozwiąże Twoje problemy lub właśnie zapytaj czy możesz do auta wsadzić i sprawdzić czy tu jest problem, wtedy będzie w ogóle super
zagryzamchlebem Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Wymiana termostatu nie pomogła. Wskazania na blacie 90 st na klimatyzacji 105, dolny wąż zimny, górny ciepły. Gdy silnik był zagrzany podkręciłem do 3tyś obr/min i z tłumika poszedł biały tym o dziwnym zapachu. Brak oleju w wodzie i wody w oleju, choć tu mam pytanie. Po ile x km pojawi się " ta biała maź na korku wlewowym oleju i/lub bagnecie?
Maszczu Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) powiem Ci tak jak moj ojciec mail walnięta głowice na 4 cylindrze , objaw byl taki ze jak byl rozgrzany bral 100mlm dziennie , jak odpalany miasto ostygł potem znowu miasto to brał 500mlm dziennie i nie bylo śladu w oleju, co najlepsze na bagnecie zero śladu. Co sie okazało spalał wode i dlatego szedł bialy dym jak masz turbine to warto sprawdzić glowice bo ją zajedziesz. Co moge powiedziec na pocieszenie to woda sie nie gotowała Co najlepsze pojechałem tak w trase i zrobilem 2600 km Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez Maszczu
zagryzamchlebem Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Maszczu, rozumiem, że nie było żadnych objawów typu nierówne obroty, osłabł? Mój chodzi tak jak przed tym gotowaniem się wody
matisstz Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 a układ chłodzenia masz drożny i co chyba najważniejsze czy pompa wody nie jest rozsypana i jest obieg wody sprawdzałeś to ? przerabiałem coś takiego w aucie kolegi, objawy jak u Ciebie padło na termostat wymiana jeden drugi i dalej to samo, płukaliśmy chłodnicę i nagrzewnicę syf wyleciał ale nie polepszyło się zrobiłem tak zdemontowałem termostat i zalałem wodą układ bo i tak spuszczaliśmy wlewaliśmy... woda zeszła w układ a do niby pustego zbiornika zalałem silny niebieski koncentrat, auto chodziło gotowało się płyn jak stał tak stał, wiadomo już było pompa siedzi po rozebraniu jej okazało się że padł symering łożysko oraz wirnik pompy z zewnątrz się obracało koło z wałkiem a w środku wszystko stało,
Maszczu Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) Maszczu, rozumiem, że nie było żadnych objawów typu nierówne obroty, osłabł? Mój chodzi tak jak przed tym gotowaniem się wody Jedyny obiaw jaki byl to znikajacy płyn + ten bialy dym od czasu do czasu .. pozatym nic .. A pompe sprawdziles jak matisstz sugeruje bo to tez moze byc to u Ciebie potem bym sprawdzał glowice Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez Maszczu
s3ns Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Wymiana termostatu nie pomogła. Wskazania na blacie 90 st na klimatyzacji 105, dolny wąż zimny, górny ciepły. Gdy silnik był zagrzany podkręciłem do 3tyś obr/min i z tłumika poszedł biały tym o dziwnym zapachu. Brak oleju w wodzie i wody w oleju, choć tu mam pytanie. Po ile x km pojawi się " ta biała maź na korku wlewowym oleju i/lub bagnecie? Wymieniłeś na ORI? Czytałem nie tak dawno przypadek w którym 3 pod rząd nieoryginalne termostaty były wadliwe, niesamowity pech kupującego. Bo ten zimny wąż od dołu nie daje mi spokoju, on nie może być zimny przy 90-95+ :/
zagryzamchlebem Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Bardzo słabo wygląda u mnie z czasem na "grzebanie" przy aucie, powroty codziennie około 19, do tego chwilowo nie mam (jak na złość) dostępu do garażu. Zróbię tak, jak proponuje matisstz, też wyciągne termostat i sprawdzę czy będzie obieg. Nie wiem czy wspominałem, ale temperatura za pierwszym razem podskoczyła do 95-99 i po chwili sama spadła do 90. Następnego dnia rano już niestety zaczęła gotować się woda. Dziś postaram się to ogarnąć dam znać jakie będą tego efekty
kwiatek6901 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Bardzo słabo wygląda u mnie z czasem na "grzebanie" przy aucie, powroty codziennie około 19, do tego chwilowo nie mam (jak na złość) dostępu do garażu. Zróbię tak, jak proponuje matisstz, też wyciągne termostat i sprawdzę czy będzie obieg. Nie wiem czy wspominałem, ale temperatura za pierwszym razem podskoczyła do 95-99 i po chwili sama spadła do 90. Następnego dnia rano już niestety zaczęła gotować się woda. Dziś postaram się to ogarnąć dam znać jakie będą tego efekty Ja 2 miesiące temu wymieniałem termostat na nowy bo temp silnika po złapaniu 90 st.często spadała podczas jazdy do ok.60 aby następnie ponownie wzrastać.Był zamontowany Wahler -auto jeździło na nim ok.11 lat(jest na nim wybita data prod. )Wymieniłem na taki jaki akurat był w sklepie Vernet (jakies tanie-ok.30 pln-gówno francuskie )Pojeździłem na nim do przedwczoraj.Wracając z Wrocka, po przejechaniu ok.70 km na cyferblacie pojawiła się "czerwona łuna" (miałem wtedy ok 140-150km/h przez ok. minutę jazdy)a wskaźnik temp.pokazywał sporo więcej niż 100 st. .Zatrzymałem się a w zbiorniczku wyrówn. full.Mało co nie pękł.Po kilku postojach dotarłem jakoś do domu.Myślałem że to wina korka od zbiorniczka(że się skończył)Kupiłem nowy a tu .Wczoraj po przejechaniu kilku km w celu odp. diagnozy stwierdziłem że silnk dalej łapie szybko ponad 100 st. a chłodnica zimna ,wąż dolny też zimny przy górnym gorącym.Obstawiam na 99 % ten tani, tandetny termostat, choć nie wykluczam zatkanego gdzieś obiegu.Zamówiłem już Wahlera i po niedzieli do dzieła
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się