szitek Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 witam, dziś podczas jazdy wyświetlił mi się komunikat koloru czerwonego o płynie chłodzącym. Było to już prawie pod domem dlatego dojechałem, wyłączyłem auto i otwarłem maskę. Na pierwszy rzut oka myślałem, że nie mam wcale wpłynu chłodzącego (było już ciemno na dworze), ale jak odrkęciłem korek okazało się że zbiornik jest pełny oleju. Jutro zamawiam lawetę i auto do warsztatu. Miesiąc temu miałem wymieniany dwumas i sprzęgło, ale pewnie to nie może mieć związku z tą awaria. Auto ma 200000tyś. przebiegu. Może ktoś wie co się mogło stać ? UPG ? pozdrowienia
rhinbac Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Kolego uszczelka pod gowica dlatego olej poszedl do plynu chlodzacego
szitek Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Tylko wcześniej nie było żadnych objawów. Auto odpalało bez problemu (teraz też odpala). Nic nie kopciło. Może chłodnica oleju ? Jak to najprościej sprawdzić ? pozdrawiam
grami121 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) Sprawdź chłodnicę oleju. Przerabiałem to samo, co prawda nie zdążył mi jeszcze dostać się olej do płynu, ale miałem takie spieki w zbiorniczku wyrównawczym i czasami ubywało mi płynu, szczególnie jak robiłem krótkie odcinki. Na długich trasach prawie wogóle. Płyn oczywiście lądował w oleju. Brd ,w tym mój egzemplarz miał zmienianą chłodnice oleju na akcji w 2008 roku i jak życie pokazało walnęła też ta niby poprawiona. Sprawdzić chłodnicę można w łatwy sposób, tylko trzeba ją wykręcić z auta. Ja po wykręceniu zaślepiłem jeden króciec płynu chłodzącego, a w drugi dmuchnąłem sprężonym powietrzem. Chłodnicę zanużyłem w wodzie i jak się okazało bomble szły aż miło. Cieszyłem się jak murzyn blachą, bo drugą opcję jaką obstawiałem to pękniętą głowicę, bądź jej uszczelkę. Teraz zero ubytków, pod korkiem czysto, odma też czyściutka. Jak prędzej miałeś też spieki na dnie zbiorniczka, to ja na 99% obstawiam chłodniczkę oleju. Kolega z forum o nicku ChilliPalmer przerabiał to samo i zmotyował mnie do działania. Edytowane 29 Marca 2015 przez grami121
szitek Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Płynu chłodniczego nic nie ubywalo. Wymieniany był zaraz po zakupie czyli 10 tyś km temu ale nie wiem niestety czy były tam jakieś śmieci na dnie. Wtedy miałem też wymieniony olej i od tego czasu miałem chyba 4 dolewki oleju. W sumie niecały litr na. 10 tyś. Ostatnio dolewalem 2 tygodnie temu. Może już wtedy ta chłodnica puszczala olej. Oby to bylo to a nie głowica bądź jeszcze coś innego. A miałem kupić opony na lato [emoji14] Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
Musashi Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 odepnij weze ukladu chlodzacego od chlodnicy oleju i polacz je jaka rurka. uruchom silnik i obserwuj czy z kroccy chlodnicy oleju wydostaje sie olej.
szitek Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 odepnij weze ukladu chlodzacego od chlodnicy oleju i polacz je jaka rurka. uruchom silnik i obserwuj czy z kroccy chlodnicy oleju wydostaje sie olej. Chłodnica dziś była sprawdzana i podobno nie przepuszcza - ale i tak ją kazałem wymienić przed rozbieraniem silinka. Oszukuje się tym, że jak olej dostanie temperatury to możę wtedy ta chłodniczka robi się nieszczelna.
grami121 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) Sprawdź ją moim sposobem, bo tym opisanym przez Musashi byś musiał długo mieć odpalony silnik, żeby olej wypłynął. Króćce są przecierz skierowane do góry i jakby nie było kanały wodne chłodniczki mają sporą pojemność. Moją jak potraktowałem sprężonym powietrzem, bomble było widać dopiero pochwili, bo najpierw musiały wypłynąć resztki płynu i oleju. Edytowane 31 Marca 2015 przez grami121
szitek Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Cześć, auto wczoraj odebrałem. Wymieniona została chłodnica oleju. Głowica sprawdzona CO2 i chyba z nią wszystko ok. Układ chłodzenia wyplukany. Na szczęście skończylo się na niezbyt drogiej naprawie. Wesołych Świąt! Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
grami121 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Tylko się cieszyć, że to chłodnica oleju. Mogło być znacznie gorzej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się