zajc1231 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Witam jestem właścicielem Audi A4 B5 1,8T "150km" z 1999r. Posiadam problem z silnikiem. z rana na zimnym silniku auto bardzo dziwnie się zachowuję nie ma w ogóle mocy... bardzo szarpie silnik, nie może wskoczyć na obroty,przy dodawaniu gazu auto wg nie jedzie, silnik potrzebuję chwili żeby zaczął normalnie pracować. Gdy już się zacznie jechać to problem tak jakby znika i cały dzień jest spokój. Jednak brakuje mu mocy, gdy są zmieniane biegi, od razu nie reaguje, gdy dodaję gaz, tak jakby się "dusi". Czuć szarpanie przy gwałtownym przyspieszaniu, jakby moc gdzieś uciekała. Mechanicy nie potrafią sprecyzować problemu dlatego proszę o pomoc:) Dziękuje za każdą Podpowiedz która ułatwi mi naprawę
Mateuszek1001 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Sprawdziłeś fure VAGiem czy nie wykazuje błędów?
zajc1231 Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Sprawdziłeś fure VAGiem czy nie wykazuje błędów? Tak auto zostało sprawdzone i podobno nie zostały wykryte błędy. Przymierzam się do wymiany czujnika temp. oraz sprawdzenia świec i ponownie kontroli VAGiem lecz juz teraz osobiście,
kkrzysiekk555 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Sprawdź świece i turbo, a na jakim oleju jeździsz??? Z tego co wiem to na mineralnym oleju np 15w40 potrafi nie równo pracować jak jest zimny bo gęste to cholerstwo jest
Kolkov Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Witam jestem właścicielem Audi A4 B5 1,8T "150km" z 1999r. Posiadam problem z silnikiem. z rana na zimnym silniku auto bardzo dziwnie się zachowuję nie ma w ogóle mocy... bardzo szarpie silnik, nie może wskoczyć na obroty,przy dodawaniu gazu auto wg nie jedzie, silnik potrzebuję chwili żeby zaczął normalnie pracować. Gdy już się zacznie jechać to problem tak jakby znika i cały dzień jest spokój. Jednak brakuje mu mocy, gdy są zmieniane biegi, od razu nie reaguje, gdy dodaję gaz, tak jakby się "dusi". Czuć szarpanie przy gwałtownym przyspieszaniu, jakby moc gdzieś uciekała. Mechanicy nie potrafią sprecyzować problemu dlatego proszę o pomoc:) Dziękuje za każdą Podpowiedz która ułatwi mi naprawę Masz instalację LPG? Jaki masz przebieg? Rozumiem, że jak złapie temperaturę, to jedzie normalnie. Robiłeś logi dynamiczne? BTW uzupełnij profil
zajc1231 Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 Witam jestem właścicielem Audi A4 B5 1,8T "150km" z 1999r. Posiadam problem z silnikiem. z rana na zimnym silniku auto bardzo dziwnie się zachowuję nie ma w ogóle mocy... bardzo szarpie silnik, nie może wskoczyć na obroty,przy dodawaniu gazu auto wg nie jedzie, silnik potrzebuję chwili żeby zaczął normalnie pracować. Gdy już się zacznie jechać to problem tak jakby znika i cały dzień jest spokój. Jednak brakuje mu mocy, gdy są zmieniane biegi, od razu nie reaguje, gdy dodaję gaz, tak jakby się "dusi". Czuć szarpanie przy gwałtownym przyspieszaniu, jakby moc gdzieś uciekała. Mechanicy nie potrafią sprecyzować problemu dlatego proszę o pomoc:) Dziękuje za każdą Podpowiedz która ułatwi mi naprawę Masz instalację LPG? Jaki masz przebieg? Rozumiem, że jak złapie temperaturę, to jedzie normalnie. Robiłeś logi dynamiczne? BTW uzupełnij profil Świece dzisiaj będę własnie sprawdzał, olej mam wlasnie 15w40. LPG nie mam przebieg jest 208tys."niby" kupiłem jak miała 197tys. tak jak sie nagrzeje to jedzie normlanie.. lecz brakuje trochę tej mocy.. i nie robiłem "logi dynamiczne"
kkrzysiekk555 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) o kurcze 1.8T na 15w40 czyli sprawa prawie załatwiona z tym szarpaniem i nierównym pracowaniem na zimnym. Auto na kisielu zawsze będzie troche słabsze. Zmień olej choćby na Mobil S 10w40 i trochę pojeździj chociaż na półsyntetyku, ale podejrzewam, że po mineralnym bez płukanki się nie obejdzie. Kwestia jak długo już tam go lali...? w przyszłości polecam 5w40 Edytowane 31 Marca 2015 przez kkrzysiekk555
zajc1231 Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 o kurcze 1.8T na 15w40 czyli sprawa prawie załatwiona z tym szarpaniem i nierównym pracowaniem na zimnym. Auto na kisielu zawsze będzie troche słabsze. Zmień olej choćby na Mobil S 10w40 i trochę pojeździj chociaż na półsyntetyku, ale podejrzewam, że po mineralnym bez płukanki się nie obejdzie. Kwestia jak długo już tam go lali...? w przyszłości polecam 5w40 na 15w40 zrobilem juz ok 9tys... ale teraz szykuje sie do wymiany oleju wiec zastosuje sie do Twojej propozycji... mam nadzieje ze to pomoże ale porsze o kolejne propozycje co może być nie tak:) dziekuje z Góry
Kolkov Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Ok, jak będziesz wymieniał olej, może warto byś pokusił się o czyszczenie "smoka". Olej mineralny to nie najlepszy pomysł do 1.8T
kkrzysiekk555 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) Aha to jak przejechał tylko 9tyś to nic mu nie będzie, po prostu zdjąć miske wyczyścić syf bo jest na pewno i zalać mobil 10w40 (Nie polecam castrola bo zostawia syf) przejechać znowu z 8-10tyś i jak będzie wszystko ok to potem zalać albo jakiegoś motula 5w40 tak jak mówiłem albo można też mobil s 5w40. Wszyscy znajomi na 1.8T latają na tym mobilu i jest ok:) Edytowane 31 Marca 2015 przez kkrzysiekk555
zajc1231 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Dziękuję za wszystko porady... po Świętach wymieniam olej, świece oraz przy okazji pompę paliwa... jeśli wszystko się zostanie wymienione od razu odezwę się i napisze czy usterka została naprawiona Piszę Ponieważ dzisiaj zauważyłem kolejne dziwne zachowanie silnika... Gdy odpaliłem Autko obroty zaczynają mi szaleć czyli samoistnie wzrastają... do ok 2tys i skaczą "góra-gół" po chwili sie uspokaja i normalnie pracuje... czym to może być spowodowane ?... Nie dzieję się to za każdym razem gdy go odpalam...
kkrzysiekk555 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Na pocieszenie to kolega ma golfa 2 1988 rok ma tam 1.8 16v to jest chyba 139km o ile dobrze pamiętam, ma przejechane według licznika 570.000 przynajmniej mniał tyle w grudniu zeszłego roku, no i leje to co zlewają na warsztatach, czyli np: Raz ma 0w30 a raz 15w40 zależy co się trafi ale jak się trafi 15w40 (Tak podejrzewamy bo jest gęsty bardzo) to też po odpaleniu silnik chodzi w przedziale 800-2000 obrotów przez pierwsze kilka lub kilkanaście sekund. Zmień ten olej, wyczyść miske i zobaczysz, że wszystko się poprawi:)
Xxwojtus123xX Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Mam ten sam problem, moc spadła na zimnym i ciepłym, ledwie co reaguje na zimnym na gaz, dzisiaj po odpaleniu od razu zgasł. Nie może się wkręcić zbytnio z niskich obrotów, okazało się że pompa paliwa jest do wymiany Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez Xxwojtus123xX
zajc1231 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) dziękuje za wszystkie pomocne rady... Po Świętach wymieniam (pompę paliwa, olej,świece) mam nadzieje że problem zniknie:) Po wymianie od razu napisze czy to pomogło czy muszę szukać dalej przyczyny Witam wszystkich Miałem dać znać jak idzie naprawa... czy znalazłem przyczynę mojego problemu... odpowiedz brzmi NIE... jestem po czyszczeniu baku paliwa, wymianie pompy paliwa,filtra,oleju,świec,czyszczeniu przepustnicy, oczywiście diagnoza komputerem za każdym razem po każdej wymianie...auto po tym wszystkich trochę lepiej pracuję... lecz nadal na "zimnym" silniku szarpie nie reaguje na gaz nie ma mocy...wiec może macie jakieś jeszcze pomysły w czym może być problem... Dziękuje.... Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez zajc1231
hunter91 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) moduł zapłonowy wymieniłeś/podmieniłeś ? to ze ci odpala i wskakuje na 2 tys i po chwili spada to jest normalne po prostu tym sie nie przejmuj.Jezeli dluzej sie utrzymuje 2 tys to jest zwyczajne ssanie Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez hunter91
zajc1231 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2015 niee moduł zapłonowy jeszcze nie ruszałem nic z nim nie robiłem... no ale wezmę to też pod uwagę... i podmienię zobaczę co wtedy bedzię
hunter91 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) nie że ty wezmiesz to pod uwagę,tylko już wymieniaj i sprawdz jak jest.Ten moduł steruje cewkami,miałem to samo zobacz ile sie meczylem ze swoim problem.W zyciu wszystko od d*py strony sie robi,pamietaj.Jeżeli te auto szarpie,nie ma to zwiazku z paliwem-tak jak pisałes,sprawdziales sporo rzeczy wymieniłeś a do modulu nikt ci nie zajrzal,skąd ja to znam ? hmm kup uzywke badz sprawny od kogos podmien,zobacz wtedy-jezeli to nic nie da-nadal bedziemy dzialac jakie oznaczenie silnika masz Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez hunter91
zajc1231 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Witam Ponownie... Problem w końcu został naprawiony... prawdopodobną przyczyną była przepływka... została ona wyczyszczona i po zamontowaniu okazało się ze problemu z jazdą już nie ma... co więcej auto się o wiele lepiej się zachowuję... Mam nadzieję że problem już nie powróci... Dziękuję za wszystkie pomocne rady !!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się