Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Dziwny problem. Silnik nie pali na jeden gar.


maybeuwin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pewien dziwny problem z moją A4. Ostatnio jechałem w trase około 500km. Wszystko było w porządku, dobrze palił, jechał, nie można było odczuć jakichkolwiek problemów. Problemy zaczęły się po dosłownie 5 minutowym postoju, kiedy odwoziłem swoich pasażerów (samochód był wtedy oczywiscie zgaszony). Kiedy chciałem kontynuować podróż zaczęły dziać się cuda. Samochód palił bardzo nie równo, po odgłosach można było się domyślać, że nie pali na jeden gar. Dojechałem jakoś pare km do domu po czym zacząłem sprawdzać dokładnie cały samochód. Przeczyściłem dokładnie przepustnice. Nie odłączałem jej jednak aby nie musieć jej później adaptować (nie mam zbytnio dostępu do VAG'a). Zauważyłem, że cewka zapłonowa ma przebicie. Było ewidentnie widać jak bokiem bije prądem. Kupiłem drugą, sprawną cewkę z innymi kablami wysokiego napięcia. Po zamontowaniu nie ma praktycznie żadnej róźnicy. Następnie kombinowałem, że mogą to być świece, bo jeszcze ich nie wymieniałem (założone są firmy NGK). Wykreciłem i okazało się, że są w dobrym stanie i można spokojnie zrobić na nich jeszcze bardzo dużo km. Ciekawostką jest jednak, że było wilgotne i śmierdziały benzyną. Tak jakby były zalane.

Posiadam instalacje gazową Stag-4 na wtryskach Valteka od około 2 miesięcy. Samochód pali jednak jednakowo zarówno na LPG jak i na PB95.

Nie mam już naprawdę więcej pomysłów co może być przyczyną usterki, a forum czytam naprawdę często :) Licze na waszą pomoc i uwagi co to może być?

Pozdrawiam,

PS. Przepraszam, że sie tak rozpisałem, ale chciałem dokładnie opisać cały problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim rozgrzebiesz pół samochodu, to proponuje jednak na VAGa podjechac, powinien jakies bledy pokazać i może podpowie gdzie szukać przyczyny.

A co znaczy, że kupileś sprawną cewkę z kablami, wnioskuje że uzywaną, jeśi kable WN też uzywane to nie masz żadnej pewności, że są dobre. Swiece to nie majątek, wymień, nawet jeśli wyglądaja na dobre, a wyeliminujesz jedną z potencjalnych przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli świece były zalane, to na pewno nie paliły, trochę to dziwne, wyjaśnij trochę, czy to była 1 świeca czy wszystkie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Silnik na wymienionej cewce pracuje na 4 cylindrach, lecz nie równomiernie i gaśnie na wolnych obrotach. Przepustnica oczyszczona. Zalewa świece. Podłączyłem VAG'a, oto kody błędów:

561 Dopasowanie(ustalenie)sk³adu mieszanki

nie osi¹gniêta wartoœæ adaptacji - dodawanie - B£¥D SPORADYCZNY

17978 Modu³ steruj¹cy zablokowany

brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY

515 Czujnik Halla -G 40

przerwa lub zwarcie do plusa

1247 Zawór wêgla aktywneg-N80

przerwa na wyjœciu - B£¥D SPORADYCZNY

16486 Przep³ywomierz - niskie napiêcie

brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY

532 Napiêcie zasilania

sygna³ za ma³y - B£¥D SPORADYCZNY

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/mo¿liwoœci

brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY

16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/mo¿liwoœci

brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY

670 Czujnik zespo³u przepustnicy-G127

nieprawid³owy sygna³ - B£¥D SPORADYCZNY

17735 Czujnik antystukowy cylindra 3 - zakres kontroli

brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY

17734 Czujnik antystukowy cylindra 2 - zakres kontroli

brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY

16518 Sonda lambda brak zmian napiêcia (strona 1 czujnik 1)

brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY

Proszę o analizę błędów i instrukcję jak zaadaptować przepustnicę programem Polski VAG 4.9.

Powyższe usterki wynikły wskutek przebicia cewki zapłonowej na masę. Jechałem w takim stanie ok. 20 km. Czy mogło to spowodować trwałe uszkodzenia np. czujnika Halla?

Wszelka pomoc mile widziana.

Pozdrawiam,

EDIT:

Wykasowałem wszystkie błędy dotyczące silnika. Po każdym odpaleniu silnika (nawet krótkim) odnawia się błąd czujnika halla - 515. Czujnik jest uszkodzony? Czy możliwe, że poprostu ma gdzieś uszkodzony przewód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, miałem ostatnio problemy takie same jak ty Silnik zaczał nierówno pracowac i stracił sile Na vagu pokazało wyskakujacy zapłon Zdechł moduł zapłonu( nowy ok 400zl) Po wymianie wszystko wrocilo do normy Tutaj mam pytanko do kolegów: ten moduł zapłonu jest wielkosci pudelka zapalek wiec czy na kazdy cylinder przypada 1 moduł? -bo nie bylem przy wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...