Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże spalanie, przed , i jeszcze większe po wymianie rozrządu ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem...znaczy moje auto a przez to i ja ( A4 Avant, 1,9 TDI 116 KM BKE 2006r.) :) . Ostatnio robię głównie trasy, i średnio przy prędkościach około 100 km/h średnie spalanie to 5,5 litra. Jak przyśpieszę do 110 to już jest to 5,8 . I teraz tak, czujnik temperatury jest ok, ostatnio dla pewności go zmieniłem. Przed zimą zmieniałem rozrząd , już wcześniej palił sporo, ale po owej wymianie jest jeszcze gorzej . Na pierwszy plan idzie ustawienie rozrządu a dokładniej kątów wtrysku . Czy ktoś kto jest w temacie podratował by cenna uwagą :) . Wklejam zdjęcie z VCDS`a może ktoś pomorze dobrą radą :)

b71894400ebb5b9am.jpg

Jak już wspomniałem na początku wymieniłem czujnik temperatury ale to nic nie pomogło . Zaciski są ok , żadne z kół nie obraca się ciężej niż powinno .

Mi pomysły się już kończą , w warsztacie byłem i mnie odesłali z tekstem ten model tyle pali :)

POMOCY

Opublikowano

W większości przypadków zmiana rozrządu pociąga za sobą konieczność ustawienia na nowo kąta synchronizacji. Spalanie wcale nie jest najmniejsze dla kąta równego 0,0. U mnie było identycznie dopóki nie ustawiłem na -1,1.

Nawet oryginalnie zakupione cześci nie gwarantują że po wymianie wszystkie ustawienia wróca do pierwotnego stanu.

Miarodajne jest odczytanie dawki wtryskiwanego paliwa na wolnych obrotach. Ustaw tak by było nie więcej niż 5,0 mg na obrót. Wszystko powyżej to podwyższone sumaryczne spalanie.

Opublikowano (edytowane)

To ile według Ciebie ma to auto palić , żeby było OK? :decayed:

Ja mam taki sam silnik, co prawda o 100 cm3 większej pojemności i do tego Q, a średnie spalanie z ostatnich 4500 km to 9,3 l/100 km :decayed:

I wcale nie uważam żeby to było dużo :P

A i najważniejsze, raczej nic w nim nie jest popsute bo praktycznie od siedmiu latek pali tyle samo :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dzięki CzarekJ, jutro czy pojutrze jak będzie chwila wolnego czasu to zobaczę efekty po przestawieniu synchronizacji na -1 , znaczy jak mi się uda trafić z tym :) . A co do efektu jaki zamierzam osiągnąć to się jeszcze okaże, ale wiem że przy spokojnej jeździe po mieście często mam 9 i więcej litrów na setkę . Liczę że uda mi się wrócić do tego co miałem przed wizytą w warsztacie czyli nie całe 5 na trasie do 100 km/h.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...