Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regeneracja zaciskow przednich w pojedynkę ?


nike166

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przy wymianie klocków z przodu sie przerazilem bo tlok w zacisku pod guma jest mocno skorodowany i miałem duży problem z cofnieciem tloczysk ale przy pomocy sciskow poszło bo inaczej nie szło ich cofnąć, po starych klockach widać ze zaciki sa zapieczone bo wewnetrzne klocki są zdarte praktycznie do blachy a zewnętrzne jeszcze dość grube. Teraz pytanie , lepiej próbować oczyścić stare tloczyska nasmarowac i złożyć czy kupić komplet naprawczy z nowymi tloczyskami , u siebie w okolicznym sklepie koszt 35 zł na jedną stronę za komplet z uszczelkami . Jak wygląda później złożenie tego , nie będzie problemów, bo jeszcze nigdy zaciskow nie rozbieralem i nie wiem czy przy czymś będzie problem czy bez problemu idzie to zrobić samemu ? I jak sprawdzają sie te zestawy naprawcze , wszystko pasuje dobrze ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jedne klocki sa zużyte a druga strona nie to predzej prowadnice masz zawalone. oczywiscie ze mozna samemu zregenerowac jak kupisz zestaw i masz troche pojecia. nie polecam czyscic starego tloczka. zeby tloczek wdusic trzeba go jednoczescie wciskac i wkrecac wtedy ladnie idzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu się tylko wciska tłoczki :P

Ja do regeneracji zakupiłem zestaw naprawczy i wszystko jest w porządku :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice chodzą miodzio czyściłem je kiedyś i smarowałem z rok temu i przy montażu nowych klocków sprawdziłem i chodzą bardzo dobrze. U mnie nie dało rady ani kręcić ani wcisnąć dopiero ściskiem poszło ale też mało nie gięło ścisku z taką siłą musiałem go skręcać... No i sam fakt, że tłoczyska mam skorodowane mocno skłania mnie do ich wymiany. Pojęcie mam spokojnie, tylko z czym może być największy problem przy składaniu i czy zestawy naprawcze się sprawdzają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestawy naprawcze sie sprawdzają, najwiekszy problem to mozesz miec z załozeniem osłony gumowej tłoczka( nasuwasz gume na tłoczek zsuwasz ja na tyle żeby weszła w rowek w zacisku i dopiero wciskasz tłoczek w zacisk ), i to głownie jedyny problem z przednim zaciskiem :wink:

pamietaj o nasmarowaniu tłoczka "pastą do tłoczków hamulcowych"

a co do czyszczenia tłoczka to jak niema wżerów to możesz go wypolerować papierem 2000 na lusterko, a jak ma mocne wżery to tylko wymiana na nowy

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki o taką odpowiedź chodziło :)

Jeszcze mi podpowiedzcie czy jest jakiś patent żeby nie wyleciał cały płyn hamulcowy ? Myślałem o zaciśnięciu przewodu gumowego hamulca ? Może jest lepszy patent ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie polecam zaciskania mozesz go zagnieść za mocno i potem peknie, najlepiej jest wkrecic zaslepke zrobioną ze starego przewodu


lepiej żeby cały płyn nie uciekł mozesz zapowietrzyć pompe abs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki o taką odpowiedź chodziło :)

Jeszcze mi podpowiedzcie czy jest jakiś patent żeby nie wyleciał cały płyn hamulcowy ? Myślałem o zaciśnięciu przewodu gumowego hamulca ? Może jest lepszy patent ?

Nie zaciskaj przewodu hamulcowego, bo możesz uszkodzić przewód. Jak jest ciepło to nic się nie zadzieje, ale w zimę jak przewód stwardnieje noże puścić w najgorszym momencie.

Najlepiej jest odkręcić odpowietrznik, wcisnąć pedał hamulca do końca i tak go zablokować. (np. kijkiem, deską :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapowietrzy się układ ?


Jak już poskładam wszystko przykręcę przewód do zacisku to zakręcam odpowietrznik i puszczam pedał hamulca czy na odkręconym odpowietrzniku puszczam hamulec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisnij przewód gumowy jakimiś szczypcami i po problemie

Potem wyciągasz cały zacisk

Wymienisz zestaw naprawczy

Ja wymieniłem tłok i gumę która go osłania

Trochę problemów jest z włożeniem gumki i tłoka jednocześnie

Na koniec odpowietrz koło i po problemie

Bardzo dobrze też pasuje gumka od odpowietrznika na przewód

Czy odpowietrznik tam wkrecalem nie pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pisze sie dwa razy ze nie mozna zaciskac przewodów hamulcowych to nastepny napisze zeby zaciskac!

Edytowane przez Nosfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zaciska sie przewodów bo moga sie rozwartstwic, płyn bedzie szedł do zacisku a nie bedzie sie cofac i hamulec bedzie sie grzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, a jaki macie patent na założenie tej gumy tloczyska na sam tloczek i wlozenie jej w zacisk żeby jej nie uszkodzic ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...