Jump to content
IGNORED

Regeneracja zaciskow przednich w pojedynkę ?


nike166

Recommended Posts

Witam,

Przy wymianie klocków z przodu sie przerazilem bo tlok w zacisku pod guma jest mocno skorodowany i miałem duży problem z cofnieciem tloczysk ale przy pomocy sciskow poszło bo inaczej nie szło ich cofnąć, po starych klockach widać ze zaciki sa zapieczone bo wewnetrzne klocki są zdarte praktycznie do blachy a zewnętrzne jeszcze dość grube. Teraz pytanie , lepiej próbować oczyścić stare tloczyska nasmarowac i złożyć czy kupić komplet naprawczy z nowymi tloczyskami , u siebie w okolicznym sklepie koszt 35 zł na jedną stronę za komplet z uszczelkami . Jak wygląda później złożenie tego , nie będzie problemów, bo jeszcze nigdy zaciskow nie rozbieralem i nie wiem czy przy czymś będzie problem czy bez problemu idzie to zrobić samemu ? I jak sprawdzają sie te zestawy naprawcze , wszystko pasuje dobrze ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ja jedne klocki sa zużyte a druga strona nie to predzej prowadnice masz zawalone. oczywiscie ze mozna samemu zregenerowac jak kupisz zestaw i masz troche pojecia. nie polecam czyscic starego tloczka. zeby tloczek wdusic trzeba go jednoczescie wciskac i wkrecac wtedy ladnie idzie

Link to comment
Share on other sites

Z przodu się tylko wciska tłoczki :P

Ja do regeneracji zakupiłem zestaw naprawczy i wszystko jest w porządku :thumbup1:

Link to comment
Share on other sites

Prowadnice chodzą miodzio czyściłem je kiedyś i smarowałem z rok temu i przy montażu nowych klocków sprawdziłem i chodzą bardzo dobrze. U mnie nie dało rady ani kręcić ani wcisnąć dopiero ściskiem poszło ale też mało nie gięło ścisku z taką siłą musiałem go skręcać... No i sam fakt, że tłoczyska mam skorodowane mocno skłania mnie do ich wymiany. Pojęcie mam spokojnie, tylko z czym może być największy problem przy składaniu i czy zestawy naprawcze się sprawdzają ?

Link to comment
Share on other sites

zestawy naprawcze sie sprawdzają, najwiekszy problem to mozesz miec z załozeniem osłony gumowej tłoczka( nasuwasz gume na tłoczek zsuwasz ja na tyle żeby weszła w rowek w zacisku i dopiero wciskasz tłoczek w zacisk ), i to głownie jedyny problem z przednim zaciskiem :wink:

pamietaj o nasmarowaniu tłoczka "pastą do tłoczków hamulcowych"

a co do czyszczenia tłoczka to jak niema wżerów to możesz go wypolerować papierem 2000 na lusterko, a jak ma mocne wżery to tylko wymiana na nowy

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki o taką odpowiedź chodziło :)

Jeszcze mi podpowiedzcie czy jest jakiś patent żeby nie wyleciał cały płyn hamulcowy ? Myślałem o zaciśnięciu przewodu gumowego hamulca ? Może jest lepszy patent ?

Link to comment
Share on other sites

nie polecam zaciskania mozesz go zagnieść za mocno i potem peknie, najlepiej jest wkrecic zaslepke zrobioną ze starego przewodu


lepiej żeby cały płyn nie uciekł mozesz zapowietrzyć pompe abs

Link to comment
Share on other sites

Bo on na końcu zakończony jest gwintem ten przewód elastyczny ?

Link to comment
Share on other sites

jak sie nie myle to elastyczny dwa gwinty wewnetrzne M10x1

Link to comment
Share on other sites

Lub na tył M12x1

Link to comment
Share on other sites

Dzięki o taką odpowiedź chodziło :)

Jeszcze mi podpowiedzcie czy jest jakiś patent żeby nie wyleciał cały płyn hamulcowy ? Myślałem o zaciśnięciu przewodu gumowego hamulca ? Może jest lepszy patent ?

Nie zaciskaj przewodu hamulcowego, bo możesz uszkodzić przewód. Jak jest ciepło to nic się nie zadzieje, ale w zimę jak przewód stwardnieje noże puścić w najgorszym momencie.

Najlepiej jest odkręcić odpowietrznik, wcisnąć pedał hamulca do końca i tak go zablokować. (np. kijkiem, deską :) )

Link to comment
Share on other sites

Nie zapowietrzy się układ ?


Jak już poskładam wszystko przykręcę przewód do zacisku to zakręcam odpowietrznik i puszczam pedał hamulca czy na odkręconym odpowietrzniku puszczam hamulec?

Link to comment
Share on other sites

Zacisnij przewód gumowy jakimiś szczypcami i po problemie

Potem wyciągasz cały zacisk

Wymienisz zestaw naprawczy

Ja wymieniłem tłok i gumę która go osłania

Trochę problemów jest z włożeniem gumki i tłoka jednocześnie

Na koniec odpowietrz koło i po problemie

Bardzo dobrze też pasuje gumka od odpowietrznika na przewód

Czy odpowietrznik tam wkrecalem nie pamiętam

Link to comment
Share on other sites

Okej dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

Powtorze jeszcze raz nie zaciska sie przewodów szczypcami,zagnieciesz go i peknie w tym miejscu

Link to comment
Share on other sites

Ale pisze sie dwa razy ze nie mozna zaciskac przewodów hamulcowych to nastepny napisze zeby zaciskac!

Edited by Nosfer
Link to comment
Share on other sites

nie zaciska sie przewodów bo moga sie rozwartstwic, płyn bedzie szedł do zacisku a nie bedzie sie cofac i hamulec bedzie sie grzac

Link to comment
Share on other sites

koledzy, a jaki macie patent na założenie tej gumy tloczyska na sam tloczek i wlozenie jej w zacisk żeby jej nie uszkodzic ? :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...