Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Kopcenie z rury wydechowej - czy to normalne ?


Matush2904

Rekomendowane odpowiedzi

mi na zimnym silniku rano przy obecnych temperaturach dymi na biało że jest za mną ogromna chmura:D jak się silnik zagrzeje to dymu nie ma, oleju ubywało swojego czasu troszke ale dolałem jakiegoś magicznego preperatu do oleju co niby ma troche pouszczelniać to i owo i zapobiegać kopceniu i oleju już w ogóle nie ubywa..:)

Może i nie ubywa ale ja bym się martwił o twoją turbinkę czy aby dostaje tyle żadkiego oleju aby mogła śmigać. Wlałeś tego specyfiku i po prostu zagęściłeś olej przez to później on dociera do oddalonych kanalików smarujących odległe punkty lub nie dotrze tam wcale lub w zamałej ilości.

Zaoszczędziłeś na kupowaniu oleju na dolewki a za niedługi czas będziesz musiał płacić za nową turbawkę lub jej regenerację. Taniej by ci wyszły dolewki, ale to twój wybór. :gwizdanie: Ten specyfik kupują handlarze lub chcący szybko sprzedać auto, a nowy właściclel niech sobie wymienia turbawkę za 2,5 tys. Zł. Czytałeś na tym forum że dodatki STP nie zaszkodzą ale nie doczytałeś że chodziło o dodatki do benzyny czyszczące wtryskiwacze i absorbujące wodę z baku przed zimą. Na temat zagęszczaczy do oleju na tym POWAŻNYM FORUM dobrego zdania nie przeczytasz dlatego konieczne było uściślenie tematu zwłaszcza dla posiadaczy turbo, bo czytam w tym wątku że niektórzy już się podjarali żeby to kupić

Przed wlaniem zagęszczacza do oleju miałeś olej jak piszesz 10W 40 (do 1,8T to i tak moim zdaniem na pograniczu ryzyka), to aktualnie jak wlałeś zagęszczacz w proporcji 3:1 to masz około 20W 40 (jak w starym aucie typu Fiat 125p)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, sugerowałem koledze parę postów wyżej, że to poroniony pomysł, no ale co tam, widać ważniejsze jest to ,że nie bierze oleju. Jakim kosztem...? :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no pewnie macie racje koledzy:) nie doczytałem tego o stp:)

Spoko, przecież możesz to odkręcić - zmień olej na półsyntetyk.

Czy silnik był suchy zanim dolałeś tego cuda? I ile brał oleju? Możesz zaryzykować syntetyk, ma duże właściwości myjące i szybciej oczyści silnik. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie silnik nie był suchy jak dolewałem oleju.. brakowało jakoś z litra może, zmieszałem ten specyfik z olejem i tyle.. wcześniej brał mi oleju gdzieś koło litra na 3000-5000 km..

a jaki półsyntetyk polecasz?? nie zaszkodzi to silnikowi taka zmiana?? gdzies czytałem że może się rozszczelnic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na półsyntetyku jeżdżę, ale nie mam turbiny i nie wiem jak z jej smarowaniem... Jeżeli chcesz dokładnie umyć silnik, to zmień olej i jeszcze raz po 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na Castrolu 10W40, ale to trzeba nie z beczki kupować, chyba że masz zaufany serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro palił olej 10W40, to na systetyku może być kiepsko, polecam zmienić na 10W40, po 1000km jeszcze raz. I zacząć szukać przyczyny spalania oleju (pierścienie, uszczelniacze zaworów, turbo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co teraz? skoro mam polsyntetyk zageszczony stp to co wymienić poprostu na taki sam polsyntetyk castrola 10w40?? czy jakis inny czy jak?

Każdy olej będzie lepszy od tego żurku, który masz teraz w silniku. Wg normy VW/Audi 500 00, 501 01 lub 502 00. Szukaj na etykiecie.

Jeśli silnik nie ma wycieków to możesz nalać syntetyku, silnik z czasem sam się umyje.

Jak ma wycieki, to dobrze będzie je usunąć i nalać syntetyku :decayed:

Jak wolisz, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...