Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Kopcenie z rury wydechowej - czy to normalne ?


Matush2904

Rekomendowane odpowiedzi

Przy dużej wilgotności i dośc niskiej temperaturze też jest to możliwe (czyli taka pogoda jak ostatnio).

Sprawdź na gorącym silniku co leci z rury, czyli ktoś musi przyłożyć rękę do wylotu rury (nie za blisko, można się poparzyć), a kto inny przegazuje. Ręka powinna być po tym tylko mokra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gazie biały dymek to normalne, im chłodniej, tym bardziej widoczny. Jeśli nic nie dzieje się z silnikiem, stan płynu i oleju się nie zmienia, to nie ma żadnego problemu. :good:

Warto jednak regularnie sprawdzać płyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, niewiele. Na 15kkm ubywa około 1-1,5 litra. Troszkę puszcza turbiną, ale chyba więcej gubi z pokrywy zaworów. 2 razy już zmieniałem uszczelkę, mocno mnie to wkur...ia.

Ty masz 2.8 V6,tak? One zazwyczaj biorą sporo oleju i to jest normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałem zapytać się, ile może ubyć płynu chodzącego w ciągu roku. W listopadzie zeszłego roku wymieniałem płyn, poziom był na max. Teraz jest lekko poniżej min. Czy to normalne, czy to może być już uszczelka pod głowicą. Dodam, że oleju nie ubyło, a jeżeli już to w bardzo małych, niezauważalnych ilościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle że taki ubytek płynu chłodniczego to nic nadzwyczajnego.

adams 78 -> tak u mnie jest 2,8 V6 , ciekawi mnie ile oleju przepalają takie silniki u innych użytkowników.

No i z czego to wynika że silniki "biorą " więcejoleju niz silniki 4-ro cylindrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na gorącym silniku co leci z rury, czyli ktoś musi przyłożyć rękę do wylotu rury (nie za blisko, można się poparzyć), a kto inny przegazuje. Ręka powinna być po tym tylko mokra.

Jak masz sportowy wydech na tłumiku/ach przelotowych to możesz jednak zostać opluty mokrą sadzą i to dość poważnie :polew:

Najlepiej pluje na zimnym. Jak wkurza cię stojący za tobą wystarczy przegazować to zostawisz mu nieprzyjemną pamiątke. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i z czego to wynika że silniki "biorą " więcejoleju niz silniki 4-ro cylindrowe.

Choćby z faktu, że mają więcej cylindrów - każdy silnik spala minimalne ilości oleju, różne w zależności od jego zużycia, liczby cylindrów i stylu jazdy.

Ostro traktowane V-ki (szczególnie V8) potrafią zaskoczyć apetytem na olej :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda z wydechu to naturalne zjawisko. Przecież efektem spalania mieszanki i jej dopalania w katalizatorze jest H2O i CO2.

Ubywanie płynu już nie jest tak naturalne. Koniecznie zbadaj cały układ chłodzenia. Możliwe, że nieznacznie puszcza pompa.

Radzę uważnie oglądać rozgrzany silnik od spodu, podczas pracy i tuż po wyłączeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moje 1.8T też kopci na biało zwłaszcza rano na zimnym silniku, podejrzewam ze mogą to być uszczelniacze, Od wymiany oleju przejechałem już jakieś 7 tys i dolałem już 1,5 l oleju. A wyciekająca woda to jak napisał adams78 normalne zjawisko.

[br]Dopisany: 01 Listopad 2008, 13:07_________________________________________________Zastanawiam się tylko czy jak wywale kata to nie będzie za ostro kopcił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 1.8T też kopci na biało zwłaszcza rano na zimnym silniku, podejrzewam ze mogą to być uszczelniacze, Od wymiany oleju przejechałem już jakieś 7 tys i dolałem już 1,5 l oleju.

Chłopie, mylisz pojęcia. Białe spaliny na zimnym silniku to para, a nie dym z oleju.

Po usunięciu kata będzie jej dużo mniej. Reakcja katalityczna nie będzie zachodzić, będzie smrodek jak z mulucha. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po usunięciu kata... Reakcja katalityczna nie będzie zachodzić, będzie smrodek jak z mulucha. :decayed:

Smrodek to mało powiedziane.

Moje ostatnio zaczęło podkopcać. Dzieje się to na wolnych obrotach jak auto chwile postoi, nawet na ciepłym. Ale wystarczy, że dodam gazu na postoju i trzymam pułap np. 2k Rpm i kopcenie ustaje. Podczas jazdy też nie widze kopcenie za sobą. Dym jest biały i nie jest to para bo śmierdzi spalenizną. Nie zauważyłem znacznego ubytku oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie ubywa oleju, wycieków nie mam więc musi coś być nie tak :([br]Dopisany: 02 Listopad 2008, 18:49_________________________________________________Ostatnio zauważyłem w lusterku ze kopci tez na ciepłym silniku ale może to wina pogody. Wasze też kopcą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...