Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Kopcenie z rury wydechowej - czy to normalne ?


Matush2904
 Share

Recommended Posts

Na biało na zimnym silniku - normalne. W innym przypadku - nie.

Link to comment
Share on other sites

Przy dużej wilgotności i dośc niskiej temperaturze też jest to możliwe (czyli taka pogoda jak ostatnio).

Sprawdź na gorącym silniku co leci z rury, czyli ktoś musi przyłożyć rękę do wylotu rury (nie za blisko, można się poparzyć), a kto inny przegazuje. Ręka powinna być po tym tylko mokra.

Link to comment
Share on other sites

U mnie również , jak silnik zimny to kopci na biało . A czasem nawet jak jest rozgrzany to wieczorem widze biały dym.

jeżdżę na gazie , oleju z silnika trochę ubywa , a z rury nie widać zeby przepalał .

Niewiem juz , moż etak powinno być.

Link to comment
Share on other sites

Może uszczelniacze w turbinie wam puszczają ? :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Na gazie biały dymek to normalne, im chłodniej, tym bardziej widoczny. Jeśli nic nie dzieje się z silnikiem, stan płynu i oleju się nie zmienia, to nie ma żadnego problemu. :good:

Warto jednak regularnie sprawdzać płyny.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, niewiele. Na 15kkm ubywa około 1-1,5 litra. Troszkę puszcza turbiną, ale chyba więcej gubi z pokrywy zaworów. 2 razy już zmieniałem uszczelkę, mocno mnie to wkur...ia.

Ty masz 2.8 V6,tak? One zazwyczaj biorą sporo oleju i to jest normalne.

Link to comment
Share on other sites

A ja chciałem zapytać się, ile może ubyć płynu chodzącego w ciągu roku. W listopadzie zeszłego roku wymieniałem płyn, poziom był na max. Teraz jest lekko poniżej min. Czy to normalne, czy to może być już uszczelka pod głowicą. Dodam, że oleju nie ubyło, a jeżeli już to w bardzo małych, niezauważalnych ilościach.

Link to comment
Share on other sites

Mysle że taki ubytek płynu chłodniczego to nic nadzwyczajnego.

adams 78 -> tak u mnie jest 2,8 V6 , ciekawi mnie ile oleju przepalają takie silniki u innych użytkowników.

No i z czego to wynika że silniki "biorą " więcejoleju niz silniki 4-ro cylindrowe.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź na gorącym silniku co leci z rury, czyli ktoś musi przyłożyć rękę do wylotu rury (nie za blisko, można się poparzyć), a kto inny przegazuje. Ręka powinna być po tym tylko mokra.

Jak masz sportowy wydech na tłumiku/ach przelotowych to możesz jednak zostać opluty mokrą sadzą i to dość poważnie :polew:

Najlepiej pluje na zimnym. Jak wkurza cię stojący za tobą wystarczy przegazować to zostawisz mu nieprzyjemną pamiątke. :)

Link to comment
Share on other sites

No i z czego to wynika że silniki "biorą " więcejoleju niz silniki 4-ro cylindrowe.

Choćby z faktu, że mają więcej cylindrów - każdy silnik spala minimalne ilości oleju, różne w zależności od jego zużycia, liczby cylindrów i stylu jazdy.

Ostro traktowane V-ki (szczególnie V8) potrafią zaskoczyć apetytem na olej :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Witam mam pytanie czy w okresie zimowym , plyn z chlodnicy ubywa szybciej .I czy to normalne ze z wydechu czesto wlatuje woda w dosyc duzych ilosciach , az do rozgrzania silnika pozniej przestaje.Szczeze to podejzewam uszczelke.

Link to comment
Share on other sites

Woda z wydechu to naturalne zjawisko. Przecież efektem spalania mieszanki i jej dopalania w katalizatorze jest H2O i CO2.

Ubywanie płynu już nie jest tak naturalne. Koniecznie zbadaj cały układ chłodzenia. Możliwe, że nieznacznie puszcza pompa.

Radzę uważnie oglądać rozgrzany silnik od spodu, podczas pracy i tuż po wyłączeniu.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Moje 1.8T też kopci na biało zwłaszcza rano na zimnym silniku, podejrzewam ze mogą to być uszczelniacze, Od wymiany oleju przejechałem już jakieś 7 tys i dolałem już 1,5 l oleju. A wyciekająca woda to jak napisał adams78 normalne zjawisko.

[br]Dopisany: 01 Listopad 2008, 13:07_________________________________________________Zastanawiam się tylko czy jak wywale kata to nie będzie za ostro kopcił?

Link to comment
Share on other sites

Moje 1.8T też kopci na biało zwłaszcza rano na zimnym silniku, podejrzewam ze mogą to być uszczelniacze, Od wymiany oleju przejechałem już jakieś 7 tys i dolałem już 1,5 l oleju.

Chłopie, mylisz pojęcia. Białe spaliny na zimnym silniku to para, a nie dym z oleju.

Po usunięciu kata będzie jej dużo mniej. Reakcja katalityczna nie będzie zachodzić, będzie smrodek jak z mulucha. :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Po usunięciu kata... Reakcja katalityczna nie będzie zachodzić, będzie smrodek jak z mulucha. :decayed:

Smrodek to mało powiedziane.

Moje ostatnio zaczęło podkopcać. Dzieje się to na wolnych obrotach jak auto chwile postoi, nawet na ciepłym. Ale wystarczy, że dodam gazu na postoju i trzymam pułap np. 2k Rpm i kopcenie ustaje. Podczas jazdy też nie widze kopcenie za sobą. Dym jest biały i nie jest to para bo śmierdzi spalenizną. Nie zauważyłem znacznego ubytku oleju.

Link to comment
Share on other sites

A u mnie ubywa oleju, wycieków nie mam więc musi coś być nie tak :([br]Dopisany: 02 Listopad 2008, 18:49_________________________________________________Ostatnio zauważyłem w lusterku ze kopci tez na ciepłym silniku ale może to wina pogody. Wasze też kopcą?

Link to comment
Share on other sites

Zaraz zaraz, powoli. Biały dym oznacza parę wodną z rozgrzewającego się wydechu, najbardziej widoczny przy zimnym wydechu lub na niskich obrotch, kiedy wydech nie jest rozgrzany, albo przy niskich temperaturach powietrza lub dużej wilgotności.

Jeśli Twoje 1.8T spala olej, to spaliny powinny mieć kolor niebieski/fioletowy. Najlepiej obserwować to na rozgrzanym silniku przy mocnej przygazówce z wolnych obrotów (mało wskazane na zimnym), a jeszcze lepiej podczas jazdy, redukując bieg i do dechy. :naughty: Tyle że musi ktoś jechać za Tobą.

Link to comment
Share on other sites

Mi tez kopci na biało, najmocniej na niskich obrotach i ciepłym silniku też ale nie zawsze i tylko jak jest zimno. Jesień-zima. Oleju nie ubywa. Płynu chłodniczego też nie. Dziwne, ze inne samochody tak nie mają...jak stoje wieczorme na światłach to w tylne szybie często widze chmury białem pary.

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Spoko, Pany. Dymek widać tylko w lusterku, a jak się jedzie za samochodem to nie. Miałem ostatnio okazję jechać za swoją A4, bo też mnie niepokoiło to, że mimo rozgrzanego silnika leci para...

Wszystko dobrze jest. :decayed:

Link to comment
Share on other sites

U mnie raczej nie jest normalnie. Bo nawet na rozgrzanym silniku i wydechu np. po trasie 500km kopci i śmierdzi spalenizną. Wąchałem te spaliny, para z wydechu ma inny zapach, a u mnie po prostu śmierdzi spalenizną. Jest to o tyle dziwne, że podczas jazdy kopcenia nie ma, czy to podczas spokojnej jazdy czy podczas buta, nie ma też kopcenia na postoju jak trzymam pułap np. 1300Rpm czy tam 2000Rpm. Kopci i smrodzi jedynie na biegu jałowym czyli 1000Rpm jak auto postoi kilkanaście/kilkadziesiąt sekund bez dotykania pedału gazu.

Link to comment
Share on other sites

Kopci i smrodzi jedynie na biegu jałowym czyli 1000Rpm jak auto postoi kilkanaście/kilkadziesiąt sekund bez dotykania pedału gazu.

Bo wtedy układ wydechowy nieco ostygnie. :cool1:

Spaliny widać najbardziej przy zimnym wydechu, im cieplejszy wydech, tym mniej. Latem, kiedy jest ciepło zjawiska nie widać, dopiero kiedy jest chłodno coś się dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Kurde no, musiałbyś to widzieć :confused4: i poczuć.

Link to comment
Share on other sites

No trochę daleko mam. :decayed:

Zresztą, masz mocno niestandardowy wydech, spaliny dużo szybciej go opuszczają.

P.S. Jak wykres? Dawno Cię tu nie było...

Link to comment
Share on other sites

Zresztą, masz mocno niestandardowy wydech, spaliny dużo szybciej go opuszczają.

P.S. Jak wykres? Dawno Cię tu nie było...

No zapewne szybko :decayed:

Wykresu nie ma :tongue4: Jakieś półtory tygodnia nie zaglądałem :)

Jutro będe wymieniał olej to zajrze co tam słychać pod maską.

Link to comment
Share on other sites

mi na zimnym silniku rano przy obecnych temperaturach dymi na biało że jest za mną ogromna chmura:D jak się silnik zagrzeje to dymu nie ma, oleju ubywało swojego czasu troszke ale dolałem jakiegoś magicznego preperatu do oleju co niby ma troche pouszczelniać to i owo i zapobiegać kopceniu i oleju już w ogóle nie ubywa..:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...