paypal 0 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Jak w temacie, z reguły jezdze spokojnie do 140km/h, ale pare razy zdarzyło mi sie dac buta. Dzis przy 180km/h juz widziałem w lusterku delikatną mgiełke za mną. Jakis czas temu gdy na autostradzie dawałem 210km/h było za mną poprostu siwoczarno. Przy normalnej jezdzie raczej nie ma kopcenia, czasami jak depne powyzej 3 tys to bąka pusci ale jak juz raz pusci to mozna juz potem dawac w czajnik i jest czysto. Nie wiem od czego zaczac i gdzie szukać. O ile te bąki nie sa groźne to dłuzsza jazda na autostradzie i zakopcenie terenu juz nie jest takie fajne Aha, ostatnio wymieniałem olej na nowy. Przejechałem 13 tys i na bagnecie ubyło prez ten okres ok 0,5cm tak wiec oleju raczej nie bieże bo wydaje mi sie ze te 0,5cm to raczej norma dla diesla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stray1 0 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 A ile masz przejechane,mozliwe zuzycie silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paypal 0 Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 A ile masz przejechane,mozliwe zuzycie silnika. 180 tys km - pewne, nie krecone Link to comment Share on other sites More sharing options...
axemen 0 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Witam Spowodowane jest to tym że komp podaje bogatą dawek paliwa i nie do końca sie ona spala taki urok szybkiego przyspieszania, na niższych biegach też to sprawdzisz,zwłaszcza ruszając z pod świateł , Link to comment Share on other sites More sharing options...
paypal 0 Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 No tak, ale jadac powiedzmy 200km/h i zostawiajac za soba czarną kurtynę sam przyznasz ze jest cos nie tak. Przecierz wszystkie uata powyzej 200km/h nie kopcąą jak moje, tak wiec w czyms musi tkwic problem i cos musi byc nie tak. Niestety nie mam nawet drugiej osoby co by pomogła mi zrobic logi dynamiczne - moze to by cos dało - moze żone nakusze na pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
GILI 2 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Jak w temacie, z reguły jezdze spokojnie do 140km/h, ale pare razy zdarzyło mi sie dac buta. Dzis przy 180km/h juz widziałem w lusterku delikatną mgiełke za mną. Jakis czas temu gdy na autostradzie dawałem 210km/h było za mną poprostu siwoczarno. Przy normalnej jezdzie raczej nie ma kopcenia, czasami jak depne powyzej 3 tys to bąka pusci ale jak juz raz pusci to mozna juz potem dawac w czajnik i jest czysto. Nie wiem od czego zaczac i gdzie szukać. O ile te bąki nie sa groźne to dłuzsza jazda na autostradzie i zakopcenie terenu juz nie jest takie fajne Aha, ostatnio wymieniałem olej na nowy. Przejechałem 13 tys i na bagnecie ubyło prez ten okres ok 0,5cm tak wiec oleju raczej nie bieże bo wydaje mi sie ze te 0,5cm to raczej norma dla diesla. Moim zdaniem to normalne w twoim silniku 210km/h to blisko maxa więc jak but w podłodze to i dawka straszna,wszystkie objawy które opisałeś to tradycja w dieselku,w jednym bardziej zauważalne w innym mniej.Jechałem kiedyś z niemiec Afn-em po chipsie 200 non stop ten dopiero czadził,a zdrowszy był jak ja Jeśli jest to na prawdę batory sezonu to trzeba zrobić logi bez dwóch zdań,pewnie masz zbyt bogatą mieszankę czasami wystarczy zmienić filtr powietrza... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzes1150 15 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 A może ktoś zrobił jakiś chip-tuning i wtedy ma prawo puścić bąka Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcm 0 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 pewnie ma chipka i bąki puszcza przy dużych prędkościach obrotowych Link to comment Share on other sites More sharing options...
stray1 0 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 mozliwe ze zle dobrane parametry,jesli ma czipa Link to comment Share on other sites More sharing options...
paypal 0 Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 A wiec odpowiadajac po koleji : Autko zaczyna juz lekko kopcic od 180km/h co jest predkoscia normalną wiec nie sadze aby było to normalne dla diesli. Jesli chodzi o chipa - auto kupiłem od pierwszego własciciela w niemczech. Nigdy nie było wzmianki o żadnym chipsie. Niestety ja nie jestem w stanie powiedziec czy ma chipsa czy nie bo sie na tym nie znam a jako iz przesiadłem sie rok temu z meganki 1.4 to dla mnie tak czy siak rakieta Sumujac mysle ze nie ma auto chipa, nie jest tez normalne aby tak kopciło przy 180km/h tak wiec przyczyny chyba trzeba szukac gdzie indziej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzes1150 15 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 A więc laptop, VAG i zrób logi statyczne i dynamiczne - to rozwieje wszelkie wątpliwości Link to comment Share on other sites More sharing options...
adadur 14 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 nie sądze by to miał bezpośredni wpływ z prędkością tylko obrotami silnika a w takim wypadku możliwe bardzo że auto ma boxa lub zrobiony chip tuning. Zrób logi i będzie wiadomo w czym problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GILI 2 Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Miałem tak kiedyś w busie 2.5tdi R5 robiliśmy logi i nic wszystko bajka.Kopcenie znikło jak wymieniłem filtry i stację paliw Link to comment Share on other sites More sharing options...
paypal 0 Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Miałem tak kiedyś w busie 2.5tdi R5 robiliśmy logi i nic wszystko bajka.Kopcenie znikło jak wymieniłem filtry i stację paliw Filtry wymieniam regularnie co 12-15 tys kazdy - olej, powietrze, paliwa i kabinowy tak wiec tu nie tkwi problem. Faktycznie jednak tankuje ciagle na tej samej stacji - Statoil. Po drodze mam Shella - spróbuje tam i zobacze a w miedzyczasie postaram sie o logi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boberek 4 Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 kurde ale problem diesel ma kopcic i tyle przy takim obciążeniu musi kopcić a sprawdz jak dasz ognia ze świateł i wpinasz 2 i zobacz czy nie kopci jak nie kopci to znaczy ze masz benzyne Link to comment Share on other sites More sharing options...
MRoger 1 Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 kurde ale problem diesel ma kopcic i tyle przy takim obciążeniu musi kopcić a sprawdz jak dasz ognia ze świateł i wpinasz 2 i zobacz czy nie kopci jak nie kopci to znaczy ze masz benzyne No u mnie 1,2,3 zero dymienia. Pod koniec 3,4,5 tki na wysokich obrotach widoczna szara mgiełka mówię o tak zwanej pełnej pi...dzie. Tyle że u mnie jest Chi.p Też się zastanawiałem co się dzieje .. ale wygląda na to że tak musi być. Moja osobista teoria jest taka że na wysokich obrotach pod dużym obciążeniem zaciąga trochę z odmy i stąd ten dymek. Jak rozbierałem IC to było tam trochę oleju, który przepalając się zostawia chmurkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcm 0 Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 pokażcie mi DIESLA który nie kopci, przy butowaniu, bo jak żyje nie widziałem takiego Link to comment Share on other sites More sharing options...
boberek 4 Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 jak kopci na szarawo to jest OK jak na czarno to go zalewa jak na biało to turbo powiedziało dziekuje wiec ja sie nie przejmuje i przejmowac sie nie bede Link to comment Share on other sites More sharing options...
paypal 0 Posted October 20, 2008 Author Share Posted October 20, 2008 kurde ale problem diesel ma kopcic i tyle przy takim obciążeniu musi kopcić a sprawdz jak dasz ognia ze świateł i wpinasz 2 i zobacz czy nie kopci jak nie kopci to znaczy ze masz benzyne Oj wierz mi ze nie tak, wiem ze ma kopcic ale z umiarem Dzis zaczyznam zabierać sie za logi Tak dla informacji - kopci zawsze na szaro - nie na biało ani nie na mocny czarny - taki raczej grafit :> P.s. No jasne ze z butem z pod swiateł jest dym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mmcv Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 u mnie jak przyperd... na swiatlach to tez jest dym . Nieraz jest tak ze jak wleke sie i dam w piz*.. to tez dym ,ale za moment znika puszcza baka z dwururki i tyle . Nie zauwayzelm przy duzych predkosciach a jechalem nim 240 i nic nie widzialem z tylu, pewnie sobie pierdzial na grafitowo ale musialby ktos za mna jechac zeby to widziec bo nie bylo to az tak wyrazne zeby mi lustro zasloniolo. Anyway ... nie przejmuje sie tym zabardzo .Pierdzi bo pierdzi to diesel musi bekac zeby jechac:d:d Link to comment Share on other sites More sharing options...
paypal 0 Posted October 20, 2008 Author Share Posted October 20, 2008 Dobra dzis testowo pierwszy raz w zyciu podłaczyłem vaga i zrobiłem logi statyczne, dynamiczne postaram sie zrobic jutro. Ponizej wklejam linki do tego co zrobiłem (nawet nie wiem czy dobrze to zrobiłem ) http://www.stanleyjeans.pl/Allegro/1.html http://www.stanleyjeans.pl/Allegro/2.html http://www.stanleyjeans.pl/Allegro/3.html http://www.stanleyjeans.pl/Allegro/4.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcm 0 Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 termostat siedzi albo dobrze autka nie rozgrzałeś Link to comment Share on other sites More sharing options...
paypal 0 Posted October 20, 2008 Author Share Posted October 20, 2008 termostat siedzi albo dobrze autka nie rozgrzałeś Pokazywało na liczniku równiutkie 90st wiec zaczałem robic logi. Czytałem ze jesli pokazuje 90st to temp płynu to okolo 80st wiec myslałem ze sie zgadza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now