Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana tiptronic problem proszę o pomoc


TOP_TRADE

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie w mojej a4 wymieniłem skrzynie z 5hp19 ETZ na 5hp19 FRT stara nie miała juz wstecznego i słabo jezdziła do przodu problemy z biegami kupiłem więc uzywaną FRT (z audi a6 2.5 tdi 150 ps 2001r)

został zalany nowy olej filtr

Wymiany dokonał znajomy mechanik po podmianie skrzynia przełacza biegi 1-2 ok ale 3-4 musze krecic wysoko obroty coś koło 3tys zmienia dopiero bieg poza tym mam wrazenie że nie spina biegów tak jak powinna na zegarach podświetla biegi normalnie kiedy bawie sie tipem wszystkie biegi wchodzą normalnie ale na(D) skrzynia tak jak by gubiła się długo się zastanawia zamula nie chodzi jak trzeba w sumie działa tak samo jak ta poprzednia z tym że wsteczny wchodzi normalnie wczoraj trochę przegoniłem auto i jadąc pod górkę auto momentalnie osłabło jechałem dynamicznie nagle obroty podeszły po 4 tyś a auto nie jechało tak jak by nie był na biegu stanełem zgasiłem auto i po chwili ruszyłem i wszystko było ok dodam że skrzynka głupieje na zimnym i ciepłym .

teraz pytanie do forumowiczów panowie czy po takiej podmianie trzeba coś robić z komputerem skrzyni ?

naprawde skrzynka wymieniona a chodzi jak ta stara żadnej różnicy może problem jest gdzie indziej ?

czasami (żadko zmienia płynnie koło 2 tyś) zrzuca w dół też bez problemu

narazie zrobiłem max 50km na tej skrzynce może to się jeszcze poukłada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia była z konwrterem wiec wsadziłem komplet


skrzynia była z konwrterem wiec wsadziłem komplet

dodam że moje auto to a4 b5 kombi 2000r 2.5 tdi 150ps (skrznia była 5hp19etz) a włożyłem od takiego samego silnika razem z konweterem tylko te literki się zminiły na FRT ale szukałem info w necie i te skrzynie są właśnie zamienne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupiłeś na 100 % sprawną skrzynie to najprawdopodobniej problem tkwi w konwerterze. spróbuj wsadzić swój jeśli podejdzie do skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie Pan co właśnie chyba nie ma sensu wymiana sprzegla bo w mojej starej skrzyni to ono było problemem + kosz od wstecznego miedzy innymi dlatego kupilem drugi set na podmianke poza tym gośc wzioł 500 pln za podmiane skrzynek wydaje mi sie że nie drogo ale kolejne sciaganie wymiana zużytego nie ma sensu (dodatkowe koszta)

stawiam jednak na problem sterownika (komputer) bo ta skrzynka przy manualnej zmianie chodzi super ale na (d) głupieje

przydał by się jakiś dobry kolo z komputerem moze to być problem nie związany wogóle ze skrzynką może przepływka, czujnik abs to wszystko jest ze sobą powiązane ale mam problem własnie z vagiem u mnie nie ma fachowców :(

dlatego szukam info na tym forum za co z góry wszystkim użytkowniką z góry dziękuję


ps: na pewno pasuje b to jest 1:1 to samo technicznie ale wiem że mój stary jest tez uwalony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia może być ta sama i wymienna podobnie jest ze skrzynia którą posiadam u siebie czyli 5HP19 była montowana w wielu modelach łącznie z BMW i skrzynie sa zamienne w wielu przypadkach. różnią się włąsnie konwerteram


i objawy wtedy są podobne do tych które opisujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobie tak rozłacze na minimum 3 godzinki aku i potem pośmigam troche 50-100km zobaczymy może się to jeszcze ułoży jeśli nie to wysłać stary konerter do regeneracji ?

czytałem że koszt to 600-700 pln i wtedy wrzucic go do tej skrzyni ?


roberto nic się nie zmieniło poza tym mam pytanie jak jade powiedzmy 50-60 km/h i puszcze gaz to obroty spadają mi na 900 czy tak powinno być dodaje gazu i podchodzą powiedzmy w okolice 2000-2500 obr ? postaram się nagrac filmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd jesteś ?

Znam w Mazowieckim gościa który siedzi w tych skrzyniach od wielu wielu lat i jest jednym z dwóch którzy są najlepsi w tej dziedzinie jakich znam jak chcesz to podeślę Ci namiar to zadzwonisz i podpytasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Wałbrzycha dolnośląskie :(

Wyśle mój stary konwrter do regeneracji i włoże go do tej skrzyni FTR co jest teraz na aucie chyba nic innego narazie nie wymyśle


Robero dziś wstawiłem auto do znajomego co zakładał tą skrzynie po 3 godzinach zadzwonił że pacjent żyje :)

okazało się że w sterowniku skrzyni przycioł się jakiś zaworek czy coś w tym stylu (skrzynia czysta bez opiłków) po naprawie auto już śmiga jak trzeba więc temat skończył się jak narazie pozytywnie jak to mówią pozyjemy zobaczymy na razie jest ok fajnie zmienia biegi nic się nie dzieje oby tak już zostało

dziękuje za pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do kompuera/sterownika skrzyni to możesz zrobić przywrócenie ustawień fabrycznych oraz adaprację pedału gazu.

Jeśli masz vaga to bez problemów sam byś to zrobił.

Jeśli chciałbyś wiedzieć jak, to napisz a w wolnej chwili napiszę co i jak.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie auto już śmiga dużo lepiej został taki mały mankament .

Jazda po mieście delikatnie wiadomo miasto daje na(D) i jade mam wrażenie że 1-2 wchodzą ok a z 3 biegu muszę kręcić do 2300 obr / aby wskoczyła 4

jest to bardzo irytujace bo nie ma płynności zmiany stopa delikatnie moze 15% gazu wcisniete i lecimy 1-2-3 zmiany coś koło 1500 obr ale 4 bieg raz na jakiś czas wskoczy przed 2000 obr (BARDZO RZADKO) a czasami musze go depnać mocniej aby wskoczył 4 czasami nawet 2500 obr :(

wiem że tak nie powinno być tym bardziej że w tym przeciaganiu na pewno spalanie jest większe co tam jeszcze może być nie tak wspomne że przed ostatnią wizytą u znajomego mechanika odłaczałem aku na 3h ale chyba to nie ma wpływu

jazda dynamiczna ruszam pedał w podłoge istne szaleństwo 2.5 tdi ciągnie jak trzeba kręci wysoko obroty ale biegi zmienia płynnie raz dwa trzy cztery nawet nie wiem kiedy i SETKA przekroczona na zegarach ale jazda delikatna miasto korki ruszamy i tu robi się lipa takie przeciaganie biegu aż po 2500obr mnie niepokoi :(

Panie Hezen jasne że chciałbym wiedzieć jak to zrobić mogę pana poprosić o pomoc autko ma być dla żonki i chciałbym aby chodził tip-top ten tiptronic :)

PS: JA NIE MAM VAGA ALE TEN ZNAJOMY MECHANIK POSIADA

Edytowane przez TOP_TRADE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)

Na kanale 00 klikasz "Test", a następnie Save (przywracanie ustawień fabrycznych sterownika skrzyni)

2)

Adaptacja pedału gazu:

Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu.

[select]
[02 - Auto Trans]
[basic Settings - 04]
Grupa kompletu do "000"
[Go!]
Pedał gazu do podłogi.
[Done, Go Back]
Puść pedał gazu.

(zauważ że dopiero po wyjściu z adaptacji puszczasz pedał gazu)

Najlepiej niech to mechanik zrobi przy Tobie, w końcu jak ma skasować hajs to trzeba być pewnym że to zrobił ;)

Po tych adaptacjach nic złego ani gorszego nie przytrafi się skrzyni, albo będzie lepiej albo nie odczujesz różnicy.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info

na sąsiednim forum znalazłem jeszcze taki trik

http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=28957&postdays=0&postorder=asc&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o kodowanie skrzyni?

Jesli tak to jest tutaj info nt. Twojego modelu skrzyni: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/5-Speed_Automatic_Transmission_%2801V_/_5HP19%29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...