Jump to content
IGNORED

Multitronic wibracje 1200-1400 rpm


Ukasz1

Recommended Posts

Mam prośbę o info czy ten typ tak ma, czy trzeba dalej badać temat.

Objawy są następujące. Przy miejskiej jeździe w trybie D, w zakresie prędkości 40-50 kmh (obroty pomiędzy 1200-1400rpm) słychać dźwięk podobny do jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu - nieprzyjemne wibracje, przy czym nie są one bardzo odczuwalne w kabinie. Dodam, że przy ruszaniu nic takiego się nie dzieje i po podniesieniu obrotów ponad 1400 też cisza.

Skrzynia zachowuje się normalnie (nie szarpie przy ruszaniu, nie "kaczkuje"). Jedynie na postoju w trybie D lub R oraz przy manewrowaniu bez gazu, ze skrzyni słychać cichy gwizd.

Auto ma aktualnie 98kkm (potwierdzone). Olej w skrzyni był wymieniany przy 60kkm.

Czy w Waszych Multi też tak jest?

Link to comment
Share on other sites

Mam prośbę o info czy ten typ tak ma, czy trzeba dalej badać temat.

Objawy są następujące. Przy miejskiej jeździe w trybie D, w zakresie prędkości 40-50 kmh (obroty pomiędzy 1200-1400rpm) słychać dźwięk podobny do jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu - nieprzyjemne wibracje, przy czym nie są one bardzo odczuwalne w kabinie. Dodam, że przy ruszaniu nic takiego się nie dzieje i po podniesieniu obrotów ponad 1400 też cisza.

Skrzynia zachowuje się normalnie (nie szarpie przy ruszaniu, nie "kaczkuje"). Jedynie na postoju w trybie D lub R oraz przy manewrowaniu bez gazu, ze skrzyni słychać cichy gwizd.

Auto ma aktualnie 98kkm (potwierdzone). Olej w skrzyni był wymieniany przy 60kkm.

Czy w Waszych Multi też tak jest?

tak jest, jak byś chciał na piątce jechać 40-50 km/h

Link to comment
Share on other sites

Mam prośbę o info czy ten typ tak ma, czy trzeba dalej badać temat.

Objawy są następujące. Przy miejskiej jeździe w trybie D, w zakresie prędkości 40-50 kmh (obroty pomiędzy 1200-1400rpm) słychać dźwięk podobny do jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu - nieprzyjemne wibracje, przy czym nie są one bardzo odczuwalne w kabinie. Dodam, że przy ruszaniu nic takiego się nie dzieje i po podniesieniu obrotów ponad 1400 też cisza.

Skrzynia zachowuje się normalnie (nie szarpie przy ruszaniu, nie "kaczkuje"). Jedynie na postoju w trybie D lub R oraz przy manewrowaniu bez gazu, ze skrzyni słychać cichy gwizd.

Auto ma aktualnie 98kkm (potwierdzone). Olej w skrzyni był wymieniany przy 60kkm.

Czy w Waszych Multi też tak jest?

tak jest, jak byś chciał na piątce jechać 40-50 km/h

Dzięki za info. Swoją drogą producent mógł przewidzieć, że ktoś będzie chciał jeździć tym autem także po mieście gdzie dominuje 50 kmh. Przy takich ustawieniach skrzyni jazda z taka prędkością nie należy do przyjemnych. Jedynie przełączenie na S ratuje sytuację.

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozumiem ze wszystkie a4 z multitronikiem tak mają ? Ja odwiedziłem juz kilku mechaników sprawdzałem wszystkie poduszki (nowy olej w skrzyni ) i mam właśnie tak samo ... miałem już nawet najczarniejszy scenariusz wymiana skrzyni ... i zgadzam się z Ukasz1 ze jak za takie pieniądze za auto tej klasy mogli się bardziej postarać ...

Link to comment
Share on other sites

Problem ten zaczyna się pojawiać w przypadku dwóch problemów koło 2masowe lub naciągnięty łańcuch skrzyni. W przypadku tego drugiego ceny naprawy szczególnie przez profesjonalny warsztat będą bardzo wysokie.

Olej zmieniać co 50k, albo maks 2-3lata i skrzynia na pewno pożyje dłużej.

Moja żyła zdrowa ok 100k km gdzie ok 30k km zrobione przy setupie na ponad 500NM

Link to comment
Share on other sites


Problem ten zaczyna się pojawiać w przypadku dwóch problemów koło 2masowe lub naciągnięty łańcuch skrzyni. W przypadku tego drugiego ceny naprawy szczególnie przez profesjonalny warsztat będą bardzo wysokie.
Olej zmieniać co 50k, albo maks 2-3lata i skrzynia na pewno pożyje dłużej.
Moja żyła zdrowa ok 100k km gdzie ok 30k km zrobione przy setupie na ponad 500N

A w jakim stanie miałeś dwumas po 100k km? Też był do wymiany czy tylko łańcuch?

Link to comment
Share on other sites

u mnie dwumasa "puka" a skrzynia ladnie biegi zmienia . ale mimo to zaczynam sie niepokoic ;/

Link to comment
Share on other sites


u mnie dwumasa "puka" a skrzynia ladnie biegi zmienia . ale mimo to zaczynam sie niepokoic ;/

A ile masz nalatane kolego?

Link to comment
Share on other sites

2mas był w porządku, ale wg historii wymieniany przy 25k :-))

W przypadku multitronica diagnoza jest ciężka gdyż rozciągnięty łańcuch również daje odczucia podobne do 2masu jednak nie przekazuje on żadnych wibracji na budę

Edited by QaDo
Link to comment
Share on other sites

256 tysięcy ... wiec dwumasa ma prawo mieć już dosyć .

Link to comment
Share on other sites

To i ja sie przylacze, mam podobne objawy i tez zastanawiam sie nad serwisem ale z tego co czytam tak ma byc, przy niskich predkosciach skrzynia lepiej pracuje w trybie "S" co z koleji skutkuje wyzszym spalaniem za to w trasie jezdze na "D", zastanawia mnie dwumasa mam nalatane 240 tys i powoli bedzie trzeba sie z tym liczyc...

Link to comment
Share on other sites

witam . Czy wymienił ktoś już ta dwumase i czy zabieg ten pomogl . własnie sie zastanawiam nad tym zabiegiem ale pytanie czy te drgania przy 1200 - 1400 obrotów znikły czy dalej jest ten problem ?

z góry dzieki za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Odgrzeje kotleta. U mnie dokładnie to samo.

Może ktoś się z tym uporał ?

Z tego co zauważyłem, drgania przenoszą się głównie na układ wydechowy. Zaraz po kupnie miałem do wymiany ostatni wieszak wydechu. Jeśli auto będzie tak pracować, to jest duża szansa że powybijają się wszystkie wieszaki i poduszki silnika... :/

Edited by KanG
Link to comment
Share on other sites

Witajcie 

Jak czytam powyższe wpisy to jakbym sam to pisał :-)  tak więc u mnie wygląda praktycznie tak samo;

Mam wibracje, które bardziej słychać niż czuć wówczas kiedy jadę w granicach 20 - 70 km/h i kiedy skrzynia nie zredukuje na niższy bieg a obroty pozostaną na poziomie 1200 obr/m . Nasz multi w trybie D raczej preferuje niskie obroty. Kiedy przyspieszam i obroty podnoszą się do 1500 - 1800 obr/m to moim zdaniem jest OK

I jeszcze jedna ciekawa sprawa - problem zdecydowanie bardziej widoczny zimą, im cieplej tym coraz lepiej, latem w zasadzie nie przeszkadza mi to. Takie zachowanie powoduje sie nie do końca obstawiam dwumasę ale nie jestem expertem :-) 

Temat dawno nie odświeżany ale ciekawi mnie czy ktoś w końcu wymienił tą dwumasę i choć ciut pomogło ??? 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...