Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AVB] Klikanie na zimnym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Od jakiegoś czasu niepokoi mnie klikanie na silniku. Załączam film.

Macie jakieś teorie? Może to być alternator?

Edytowane przez lord_maciek
Opublikowano

w skrajnych polozeniach kierownicy pasek piszczy?

zdejmij pasek, bedzie wiadomo czy to silnik czy osprzet napedzany paskiem.

Opublikowano

Nie pasek nie piszczy.

Opublikowano

U mnie jest podobnie, gdy silnik jest zimny słychać dźwięk jak u ciebie tylko ty masz ciągły a ja mam przerywany, na ciepłym silniku tego nie ma. Ja podejrzewam u siebie napinacz paska wieloklinowego.

Opublikowano

Witam kolego miałem podobny problem okazała się że to sprzęgło klimatyzacji.

Można to sprawdzić w ten sposób: na ECO głośniej pracuje a na klimie cisza.

Opublikowano

Na klimie nie zauważyłem dużych różnic. Natomiast gdy wrzucę wsteczny i będę cofał na półsprzęgle bez dodawania gazu stuki się nasilają i to znacznie.

Opublikowano

chyba kolo dwumasowe zaczyna sie odzywac

Opublikowano (edytowane)

chyba kolo dwumasowe zaczyna sie odzywac

uuu to już dość poważna usterka, nie dobrze

Nie mam objawów szarpania czy też wibracji lewarka biegów albo pedału sprzęgła.

Ta oto rolka wibruje przy ac off jak włączę tu przestaje

'>

Co to za element co wibruje na pokazanym filmie?

Edytowane przez lord_maciek
Opublikowano

napinacz paska klinowego

Opublikowano (edytowane)

Czyli zacznę od wymiany tego elementu.

Zapytałem mechanika o wymianę, koszt robocizna + cześć 65 funtów

Ale powiedział takie coś:

"Wygląda że jest to ten co ma sprężyne a nie taki jak by amortyzator z boku."

Czy ma rację?

Edytowane przez lord_maciek
Opublikowano

Są napinacze ze sprężyna w silnikach AVF i na amortyzator o ile się nie mylę w silniku AWX.

Opublikowano

Zdjemij pasek i poruszaj rolkami Ja obstawiam, że gumy w sprzęgle klimstyzacji się rozsypały.

Opublikowano

Okazało się, że napinacz jest ok.

Problem to pompa klimy. Nowa to koszt około 1500 zł, po regeneracji 800 zł.

Zapytałem o sprzęgiełko to otrzymałem odpowiedź, że jest to nie opłacalne.

Sprzegiełko jakieś 250 zł, może pochodzić miesiąc i znów się zepsuć, gdyż pompa może się zacierać.

Sprawdziłem dokładnie historię auta, i kilka lat temu dwa razy z rzędu na pełnym serwisie widnieje notatka.

"Widoczne zużycie na łożysku pompy klimatyzacji"

Jak to jest z tymi pompami po regeneracji? Ktoś wymieniał?

Opublikowano (edytowane)

W tych sprężarkach w sprzęgle są gumki amortyzujące i po jakimś czasie się wyrabiają i stuka sprzęgiełko. Koszt to kilkanaście zł. W tym przypadku wymiana całej sprężarki to niepotrzebny wydatek.

Jednak jeżeli sprzęgło masz zerwane oznacza to że pompa się zatarła i wtedy jest cała do wymiany.

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano

u mnie klikało jak właśnie silnik spadał lekko z obrotów jałowych, np przy ruszaniu bez gazu. sprawdzałem puszając sprzegło na 1 biegu na zaciągniętym ręcznym.

wymieniłęm gumki za 30 zł i jest gitara :)

Opublikowano

u mnie klikało jak właśnie silnik spadał lekko z obrotów jałowych, np przy ruszaniu bez gazu. sprawdzałem puszając sprzegło na 1 biegu na zaciągniętym ręcznym.

wymieniłęm gumki za 30 zł i jest gitara :)

Mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tych gumek, jakiś opis, numer , koszt?

Opublikowano

ja kupowałem AIRSTAL 15-9069

albo 15-9068

różne sprężarki, różne roczniki więc nie łatwo dojść które. chyba najlepiej zacząć od modelu sprężarki, a potem przejść do auta - bo był różne koła pasowe w zależności od marki/modelu

a koszt to kilka zł za szt - 5 lub 6 sztuk tam siedzi

Opublikowano (edytowane)

Kolego widzę że miałem rację z klimą.Kilka postów wyżej. Ja wymieniałem 3x te gumki w ciągu tygodnia(koszt 3x 60zł) i za każdym razem po dwóch dniach były uszkodzone.Te gumki to zamienniki i są kiepskiej jakości.Stwierdziłem że póki klima dobrze chłodzi to może coś dorobię mocniejszego, a jak padnie to wymienię całą.

W końcu kupiłem kolejny komplet i dorobiłem na wzór takie gumki z paska klinowego.Po założeniu o dziwo klima chodziła tydzień bez szwanku więc stwierdziłem że może się przyciera i postanowiłem zmienić w niej olej.Okazało się że po podłączeniu do maszyny skacze ciśnienie od 8-12 bar.Po wymianie oleju pięknie trzyma 12bar i chodzi już 3 miesiące, a dorobione gumki spełniają się. Powodzenia w naprawie

Edytowane przez zielony81
Opublikowano

Ja wymieniałem 3x te gumki w ciągu tygodnia(koszt 3x 60zł) i za każdym razem po dwóch dniach były uszkodzone.

u mnie rok chodzą i są ok. Pewnie przez to skokowe działanie tak ci padały

Opublikowano (edytowane)

Nowa pompa Denso zainstalowana i brak klikania.

Już tak waliło, że myślałem że wybuchnie.

Edytowane przez lord_maciek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...