lord_maciek Posted April 23, 2015 Posted April 23, 2015 (edited) Od jakiegoś czasu niepokoi mnie klikanie na silniku. Załączam film. Macie jakieś teorie? Może to być alternator? Edited May 29, 2015 by lord_maciek
Musashi Posted April 24, 2015 Posted April 24, 2015 w skrajnych polozeniach kierownicy pasek piszczy? zdejmij pasek, bedzie wiadomo czy to silnik czy osprzet napedzany paskiem.
ryshard23 Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 U mnie jest podobnie, gdy silnik jest zimny słychać dźwięk jak u ciebie tylko ty masz ciągły a ja mam przerywany, na ciepłym silniku tego nie ma. Ja podejrzewam u siebie napinacz paska wieloklinowego.
zielony81 Posted April 30, 2015 Posted April 30, 2015 Witam kolego miałem podobny problem okazała się że to sprzęgło klimatyzacji. Można to sprawdzić w ten sposób: na ECO głośniej pracuje a na klimie cisza.
lord_maciek Posted May 22, 2015 Author Posted May 22, 2015 Na klimie nie zauważyłem dużych różnic. Natomiast gdy wrzucę wsteczny i będę cofał na półsprzęgle bez dodawania gazu stuki się nasilają i to znacznie.
lord_maciek Posted June 25, 2015 Author Posted June 25, 2015 (edited) chyba kolo dwumasowe zaczyna sie odzywacuuu to już dość poważna usterka, nie dobrzeNie mam objawów szarpania czy też wibracji lewarka biegów albo pedału sprzęgła. Ta oto rolka wibruje przy ac off jak włączę tu przestaje '> Co to za element co wibruje na pokazanym filmie? Edited May 23, 2015 by lord_maciek
lord_maciek Posted June 25, 2015 Author Posted June 25, 2015 (edited) Czyli zacznę od wymiany tego elementu. Zapytałem mechanika o wymianę, koszt robocizna + cześć 65 funtów Ale powiedział takie coś: "Wygląda że jest to ten co ma sprężyne a nie taki jak by amortyzator z boku." Czy ma rację? Edited June 25, 2015 by lord_maciek
ryshard23 Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Są napinacze ze sprężyna w silnikach AVF i na amortyzator o ile się nie mylę w silniku AWX.
mateusz233 Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Zdjemij pasek i poruszaj rolkami Ja obstawiam, że gumy w sprzęgle klimstyzacji się rozsypały.
lord_maciek Posted July 8, 2015 Author Posted July 8, 2015 Okazało się, że napinacz jest ok. Problem to pompa klimy. Nowa to koszt około 1500 zł, po regeneracji 800 zł. Zapytałem o sprzęgiełko to otrzymałem odpowiedź, że jest to nie opłacalne. Sprzegiełko jakieś 250 zł, może pochodzić miesiąc i znów się zepsuć, gdyż pompa może się zacierać. Sprawdziłem dokładnie historię auta, i kilka lat temu dwa razy z rzędu na pełnym serwisie widnieje notatka. "Widoczne zużycie na łożysku pompy klimatyzacji" Jak to jest z tymi pompami po regeneracji? Ktoś wymieniał?
mateusz233 Posted July 8, 2015 Posted July 8, 2015 (edited) W tych sprężarkach w sprzęgle są gumki amortyzujące i po jakimś czasie się wyrabiają i stuka sprzęgiełko. Koszt to kilkanaście zł. W tym przypadku wymiana całej sprężarki to niepotrzebny wydatek. Jednak jeżeli sprzęgło masz zerwane oznacza to że pompa się zatarła i wtedy jest cała do wymiany. Edited July 8, 2015 by mateusz233
Homiczek Posted July 9, 2015 Posted July 9, 2015 u mnie klikało jak właśnie silnik spadał lekko z obrotów jałowych, np przy ruszaniu bez gazu. sprawdzałem puszając sprzegło na 1 biegu na zaciągniętym ręcznym. wymieniłęm gumki za 30 zł i jest gitara
lord_maciek Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 u mnie klikało jak właśnie silnik spadał lekko z obrotów jałowych, np przy ruszaniu bez gazu. sprawdzałem puszając sprzegło na 1 biegu na zaciągniętym ręcznym. wymieniłęm gumki za 30 zł i jest gitara Mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tych gumek, jakiś opis, numer , koszt?
Homiczek Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 ja kupowałem AIRSTAL 15-9069 albo 15-9068 różne sprężarki, różne roczniki więc nie łatwo dojść które. chyba najlepiej zacząć od modelu sprężarki, a potem przejść do auta - bo był różne koła pasowe w zależności od marki/modelu a koszt to kilka zł za szt - 5 lub 6 sztuk tam siedzi
zielony81 Posted July 31, 2015 Posted July 31, 2015 (edited) Kolego widzę że miałem rację z klimą.Kilka postów wyżej. Ja wymieniałem 3x te gumki w ciągu tygodnia(koszt 3x 60zł) i za każdym razem po dwóch dniach były uszkodzone.Te gumki to zamienniki i są kiepskiej jakości.Stwierdziłem że póki klima dobrze chłodzi to może coś dorobię mocniejszego, a jak padnie to wymienię całą. W końcu kupiłem kolejny komplet i dorobiłem na wzór takie gumki z paska klinowego.Po założeniu o dziwo klima chodziła tydzień bez szwanku więc stwierdziłem że może się przyciera i postanowiłem zmienić w niej olej.Okazało się że po podłączeniu do maszyny skacze ciśnienie od 8-12 bar.Po wymianie oleju pięknie trzyma 12bar i chodzi już 3 miesiące, a dorobione gumki spełniają się. Powodzenia w naprawie Edited July 31, 2015 by zielony81
Homiczek Posted July 31, 2015 Posted July 31, 2015 Ja wymieniałem 3x te gumki w ciągu tygodnia(koszt 3x 60zł) i za każdym razem po dwóch dniach były uszkodzone. u mnie rok chodzą i są ok. Pewnie przez to skokowe działanie tak ci padały
lord_maciek Posted August 3, 2015 Author Posted August 3, 2015 (edited) Nowa pompa Denso zainstalowana i brak klikania. Już tak waliło, że myślałem że wybuchnie. Edited August 3, 2015 by lord_maciek
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now