BeyerBrown 30 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 tu mnie zastanowiles tym bo dziwie sie zeby ecu ograniczało czemu ?? Za: http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika "Po zatankowaniu benzyny 95-oktanowej do silnika przystosowanego dla paliwa 98-oktanowego moc również najprawdopodobniej spadnie, pomimo że wartość opałowa będzie wyższa. W takiej sytuacji może pojawić się spalanie stukowe, przed którym miało chronić 98 oktanów. Czujnik spalania stukowego (jeśli taki występuje) „opóźni zapłon” (zmniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu), zmniejszając ciśnienie spalania, co będzie prowadzić naturalnie do spadku mocy." W instrukcji obsługi jest napisane ogólnie, że moc spadnie jak się zaleje paliwo "gorsze" niż zalecane. U mnie jest napisane (mam auto z US), że zalanie 91-ki (AKI87) sprawi, że ECU ograniczy moc, a na Pb95 (AKI91) nie W przypadku ASN-ów (rynek EU) ta sama analogia występuje w przypadku 98-ki i 95-ki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivan1982 0 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Wynika to z tego ze ASN musi latac na pb98 i kropka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżejki 0 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Nie wiem czy musi, lecz nasza 95tka niedorownuje 95 zza naszej zachodniej granicy, przeprowadzali testy mocy na różnych paliwach i to się potwierdziło, spróbujcie jak to u was wygląda. Koszt hamowania nie jest tak duży, a wynik dość ważny Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeyerBrown 30 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) Z punktu widzenia KALORYCZNOŚCI to chyba dobrze, że nasza polska 95-ka nie trzyma parametrów, bo TEORETYCZNIE im mniej oktanów, tym więcej energii (mocy) z procesu spalania A że ECU i stukowce mieszają z kątami zapłonów i wychodzi coś zupełnie odwrotnego to osobna bajka... Edytowane 3 Czerwca 2015 przez BeyerBrown Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżejki 0 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Gdyby ECU był programowanie pod nasze paliwo to tak, ale nie jest. Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivan1982 0 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 ha dzis powiem wam HIT! byłem u typów co sa specjalistami od audi i mowie wyłaczcie mi sondy tylnie a oni oczy jak 5 zł i cooo ??? tego sie nie da zrobic to nie mozliwe !! ITD.... koledzy moze mi powicie jak wyłączyc tylnie sondy jaka to procedura vcds-em Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boro81 0 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 VCDS-em kolego tego nie zrobisz jedynie Tuner Ci to ogarnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżejki 0 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Mi to robili VCDSem zgrywaja cały program i wrzucają swój z poprawkami. Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SilentDave 0 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Mi to robili VCDSem zgrywaja cały program i wrzucają swój z poprawkami. A zdradzisz gdzie ci to zrobili? Bo u mnie namieszane mam, według VIN powinienem mieć po dwie sondy na wydech czyli w sumie 4 a mam tylko 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżejki 0 Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 ECU project. Powinieneś mieć s1b1 s2b1 i s1b2 s2b2 wyslane przy pomocy zdartego nankanga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się