Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Brak mocy,szary dym - na cieplym


R

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. silnik traci moc przy ruszaniu i gasnie,czasami zlapie i jedzie dalej kawalek i ponownie przerywa nie reaguje na gaz. z rury biały/szary dym sie pojawia. Odlaczałem lmm i nie ma róznicy, to samo. Stało sie to w deszczu wiec myslalem,ze moze zle info do ECU podaje czujnik temp. cieczy , jednak w nastepne dwa dni sucho a problem ten sam. Obecnie mozna jechac ale tylko na niskich obrotach, wczesniej jak turbo sie załączalo szedl jakby nie bylo problemu i ogólnie wszystko sie dzialo jak silnik nabrał 90*C teraz równiez po wystudzeniu to samo. Póki nie odłoczylem lmm na desce zadne kontrolki nic zlego nie pokazywaly dopiero po jego odlaczeniu zapalila sie engine i nie zgasla po ponownym wlaczeniu. Na biegu jalowym nic nie telepie nie trzesie, jedynie przy dodawniu gazu raz zatrzesie lub nie. Dopiero jutro zostanie podpiety pod VAG'a.

Silnik BLB 110kkm '05r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer pokazał taki bląd

16 683 P0299 000

Regulacja cisnienia doładowania

Nieosiągnieta granica regulacji

sprawdzona zostala puszka podcisnienia, wszystko z nią w porzadku otwiera sie i zamyka.

troche mnie wszystko dziwi bo turbo zostalo zmienione 2 miesiace temu(nowe,ori GT17) przejechane na nim jakies 10-15kkm wiec na początku je eleminowalem ale teraz mnie juz zastanawia na powaznie bo komputer nic nie wykazal aby jakis problem byl z N75.

wiec zostaje sprawdzenie tego turbo i wezy.

oczywiscie(odpukac) moze byc cos z programem sterujacym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program sterujacy to sobie daruj bo pisal go profi tuner.

Problemy z turbinami GT17VA produkcji Rumuskiej byly ale mniej wiecej do 2006-7 roku. Pozniej podniesli jakosc. Nie wiem co Ci poradzic ale spardzilbym pompowtryski bo szary dym i spadek mocy moze byc ich przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

po 5 tygodniach problem został usunięty przez ten czas było u 3 mechaników i każdy głupiał i rozkładał ręce.

Nawet drugi ECU wsadzano dla pewności. Problemem okazał sie zawór od EGRu, grzybek po prostu nie w pełni zamykał i otwierał przelot spalin co wprowadzało w błąd komputer, najważniejsze ,ze przez korektor nie poleciał dalej bo był osadzony na prowadnicy juz ledwo co.

Następna sprawa to to ,ze po usunięciu tej usterki kilka kilometrów zadowolenia i pada turbo(produkcja marzec 2008) czemu? do teraz nie wiadomo, olej podobno nie miał właściwości smarujących (był MOTUL przejechane 2500km).

Na chwile obecną nie ma w ASO dostępnego tego zaworu EGR i trzeba czekac 2tyg aż z DE ściągną, wiec przelot jest zaślepiony stalową blaszką, następne turbo siedzi (juz 3) i samochód jeździ PRAWIE jak kiedyś, PRAWIE tzn ,ze czasami głownie na 4 biegu przy równym trzymaniu gazu obroty ustaną na 1-2s lub nawet sie cofną o ok 0,200/obr zdarza sie to rzadko ale sie zdarza.

Service ,który doszedł do mojego problemu usterki z EGR, robił to juz po raz 3 w grupie VAG(CRAFTER'06 PASSAT'05)

AUDI :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR powinien być sterowany podciśnieniem.Jeden z przewodów powietrzych powinien przychodzić z trójnika. Sprawdź czy ten trójnik nie jest przypchany. Srzykawka, do niej podłączony kawałek wężyka, a drugi jego koniec do trójnika i masz szybki test. Jeżeli jest dobrze będzie zasysało tłok. Grzybek mógł nie posiadać pełnego podciśnienia, które mogłoby jego ściągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...