countryFan Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Witajcie, Czego objawem jest opornie wchodzące biegi 1 i R i czasem zgrzytnięcie przy ich włączaniu? Sprzęgło czy dwumas? Dwumasa moim zdaniem nie wykazuje większych objawów zużycia - raz rano zdarzyło mi się zatelepotanie przy ruszaniu. Mogłem ją trochę przymęczyć bo ostatnio ciągnąłem na lince kawałek VW T4 żeby go odpalić - ale nie było to nic hardcorowego. Poradzi ktoś z kolegów? Dziękuję. EDIT: Poszperałem w tym dziale i widzę, że problem się pojawia przy czym brak jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o przyczyny - w tym wątku http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295323-problem-z-1-i-wstecznym-manual/ koledzy walczyli i wygląda na to, że problem w znaczniej mierze został rozwiązany wymianą elementów wybieraka - przy czym w ETCe widzę, że mechanizm w B7 jest inny niż w B6, zatem u siebie zanim zacznę wymieniać sprzęgło, dwumasy etc. zacząłbym od sprawdzenia mechanizmu - w B7 wygląda to tak - wina może np. leżeć w wyrobionym krzyżaku wybieraka (14 - OE 8E0798151 ). Ma ktoś doświadczenia w tym względzie? EDIT: Sam sobie odpowiem na ostatnie pytanie - pewnie nikt nie ma doświadczenia bo w ASO ten wybierak kosztuje >500zł EDIT 2: Poobserwowałem i wiem nieco więcej - wszystko jest OK jeżeli silnik jest zimny - psuje się gdy się rozgrzeje. A zatem nie może być to wina ani dwumasy - bo nie trzęsie, ani sprzęgła - bierze nisko więc nie wygląda na zużyte, mnie to raczej wygląda na sterowanie sprzęgła - pompę lub wysprzęglik - coś się chrzani jak się zagrzeje. Pytanie - jak zdiagnozować pompę lub wysprzęglik ? EDIT 3: Nikt nie wymieniał pompy czy wysprzęglika celem eliminacji problemów z włączaniem biegów - nikt nic nie wie ? Ludzie pomóżcie bo to denerwujące jest, auto super a biegi na ciepłym silniku czasem wchodzą jak w Ursusie Edytowane 9 Czerwca 2015 przez countryFan
maf118 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Witam kolego. Mam u siebie podobny objaw. Z początku myślałem , że jest to właśnie też wina sprzęgła bo już naprawdę ciężko chodziło i kwalifikowało się do wymiany . Jazda teraz z nowym jest nie porównywalna, lecz J po wymianie całego kompletnego sprzęgła i dwumasy oczywiście mam dalej ten problem , że jedynke to muszę nie raz na siłę wbijać i też jest charakterystyczne jakby pod silnikiem takiego uderzenia jakby coś wchodziło na siłę przy wrzucaniu pierwszego biegu. Jeśli rozwiązałeś ten problem to napisz . Myślałem też o zmianie oleju w skrzyni . pozdrawiam
countryFan Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 Witam kolego. Mam u siebie podobny objaw. Z początku myślałem , że jest to właśnie też wina sprzęgła bo już naprawdę ciężko chodziło i kwalifikowało się do wymiany . Jazda teraz z nowym jest nie porównywalna, lecz J po wymianie całego kompletnego sprzęgła i dwumasy oczywiście mam dalej ten problem , że jedynke to muszę nie raz na siłę wbijać i też jest charakterystyczne jakby pod silnikiem takiego uderzenia jakby coś wchodziło na siłę przy wrzucaniu pierwszego biegu. Jeśli rozwiązałeś ten problem to napisz . Myślałem też o zmianie oleju w skrzyni . pozdrawiam No to witam w klubie. Sprzęgła nie wymieniałem, bo nie ma objawów zużycia i nie pakowałem się w koszty. To zgrzytnięcie - takie jakby uderzenie - u mnie jest to samo więc i przyczyna zapewne ta sama. Nie udało mi się znaleźć mądrego kto by to umiał zdiagnozować. Czasem mam tak, że jak puszczę sprzęgło na I biegu w korku i znów wciśnę pedał to tak jakby wysprzęglił, ale czuję jakby lekkie szarpania - co jest dziwne bo sprzęgło łapie na normalnej wysokości pedału - ani wysoko ani nisko. Dlatego obstawiałem raczej pompę sprzęgła lub wysprzęlik przy skrzyni. Ale jak widać - ileś osób już walczyło i nie zwalczyło - pytanie czy ktoś wymieniał wysprzęlik i/lub pompę sprzęgła?
m1chal_p Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Wypowiadałem się w przytoczonym przez Ciebie temacie z podobnym problemem. W piątek jestem umówiony na wymianę wysprzęglika i poduchy pod skrzynią. Dam znać o rezultacie.
countryFan Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 Wypowiadałem się w przytoczonym przez Ciebie temacie z podobnym problemem. W piątek jestem umówiony na wymianę wysprzęglika i poduchy pod skrzynią. Dam znać o rezultacie. O! Widzisz, jakbyś dał znać o efektach pracy to nie tylko ja będę Ci wdzięczny
marcinch001 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Też jestem ciekaw jaka jest przyczyna .
maf118 Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 w podobnym temacie czytałem , że koledzy wymienili wysprzęglik oraz wybierak i również to nie pomogło. Trochę poczytałem i poszukałem i inni też piszą , że może to być synchronizator w skrzyni biegów... Witam kolego. Mam u siebie podobny objaw. Z początku myślałem , że jest to właśnie też wina sprzęgła bo już naprawdę ciężko chodziło i kwalifikowało się do wymiany . Jazda teraz z nowym jest nie porównywalna, lecz J po wymianie całego kompletnego sprzęgła i dwumasy oczywiście mam dalej ten problem , że jedynke to muszę nie raz na siłę wbijać i też jest charakterystyczne jakby pod silnikiem takiego uderzenia jakby coś wchodziło na siłę przy wrzucaniu pierwszego biegu. Jeśli rozwiązałeś ten problem to napisz . Myślałem też o zmianie oleju w skrzyni . pozdrawiam No to witam w klubie. Sprzęgła nie wymieniałem, bo nie ma objawów zużycia i nie pakowałem się w koszty.To zgrzytnięcie - takie jakby uderzenie - u mnie jest to samo więc i przyczyna zapewne ta sama. Nie udało mi się znaleźć mądrego kto by to umiał zdiagnozować. Czasem mam tak, że jak puszczę sprzęgło na I biegu w korku i znów wciśnę pedał to tak jakby wysprzęglił, ale czuję jakby lekkie szarpania - co jest dziwne bo sprzęgło łapie na normalnej wysokości pedału - ani wysoko ani nisko. Dlatego obstawiałem raczej pompę sprzęgła lub wysprzęlik przy skrzyni. Ale jak widać - ileś osób już walczyło i nie zwalczyło - pytanie czy ktoś wymieniał wysprzęlik i/lub pompę sprzęgła? wysprzęglik wymieniali kolego lecz nic to nie dało, z tego co też czytałem jeden z kolegów gdzieś pisał , że po wyjęciu skrzyni miał rdze na wielowypuście wyczyścił to porządnie nasmarował i problem znikł już sam nie wiem czy opłaca się to w ogóle robić i na nowo ściągać skrzyni bo niedawno wymianiałem komplet sprzęgła.
countryFan Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2015 w podobnym temacie czytałem , że koledzy wymienili wysprzęglik oraz wybierak i również to nie pomogło. Trochę poczytałem i poszukałem i inni też piszą , że może to być synchronizator w skrzyni biegów... Witam kolego. Mam u siebie podobny objaw. Z początku myślałem , że jest to właśnie też wina sprzęgła bo już naprawdę ciężko chodziło i kwalifikowało się do wymiany . Jazda teraz z nowym jest nie porównywalna, lecz J po wymianie całego kompletnego sprzęgła i dwumasy oczywiście mam dalej ten problem , że jedynke to muszę nie raz na siłę wbijać i też jest charakterystyczne jakby pod silnikiem takiego uderzenia jakby coś wchodziło na siłę przy wrzucaniu pierwszego biegu. Jeśli rozwiązałeś ten problem to napisz . Myślałem też o zmianie oleju w skrzyni . pozdrawiam No to witam w klubie. Sprzęgła nie wymieniałem, bo nie ma objawów zużycia i nie pakowałem się w koszty. To zgrzytnięcie - takie jakby uderzenie - u mnie jest to samo więc i przyczyna zapewne ta sama. Nie udało mi się znaleźć mądrego kto by to umiał zdiagnozować. Czasem mam tak, że jak puszczę sprzęgło na I biegu w korku i znów wciśnę pedał to tak jakby wysprzęglił, ale czuję jakby lekkie szarpania - co jest dziwne bo sprzęgło łapie na normalnej wysokości pedału - ani wysoko ani nisko. Dlatego obstawiałem raczej pompę sprzęgła lub wysprzęlik przy skrzyni. Ale jak widać - ileś osób już walczyło i nie zwalczyło - pytanie czy ktoś wymieniał wysprzęlik i/lub pompę sprzęgła? wysprzęglik wymieniali kolego lecz nic to nie dało, z tego co też czytałem jeden z kolegów gdzieś pisał , że po wyjęciu skrzyni miał rdze na wielowypuście wyczyścił to porządnie nasmarował i problem znikł już sam nie wiem czy opłaca się to w ogóle robić i na nowo ściągać skrzyni bo niedawno wymianiałem komplet sprzęgła. Masakra jakaś Auto i marka wydawałoby się rozpracowana na dziesiątą stronę, a nie znamy przyczyny nie rozłączania się do końca skrzyni od silnika... w podobnym temacie czytałem , że koledzy wymienili wysprzęglik oraz wybierak i również to nie pomogło. Trochę poczytałem i poszukałem i inni też piszą , że może to być synchronizator w skrzyni biegów... Witam kolego. Mam u siebie podobny objaw. Z początku myślałem , że jest to właśnie też wina sprzęgła bo już naprawdę ciężko chodziło i kwalifikowało się do wymiany . Jazda teraz z nowym jest nie porównywalna, lecz J po wymianie całego kompletnego sprzęgła i dwumasy oczywiście mam dalej ten problem , że jedynke to muszę nie raz na siłę wbijać i też jest charakterystyczne jakby pod silnikiem takiego uderzenia jakby coś wchodziło na siłę przy wrzucaniu pierwszego biegu. Jeśli rozwiązałeś ten problem to napisz . Myślałem też o zmianie oleju w skrzyni . pozdrawiam No to witam w klubie. Sprzęgła nie wymieniałem, bo nie ma objawów zużycia i nie pakowałem się w koszty. To zgrzytnięcie - takie jakby uderzenie - u mnie jest to samo więc i przyczyna zapewne ta sama. Nie udało mi się znaleźć mądrego kto by to umiał zdiagnozować. Czasem mam tak, że jak puszczę sprzęgło na I biegu w korku i znów wciśnę pedał to tak jakby wysprzęglił, ale czuję jakby lekkie szarpania - co jest dziwne bo sprzęgło łapie na normalnej wysokości pedału - ani wysoko ani nisko. Dlatego obstawiałem raczej pompę sprzęgła lub wysprzęlik przy skrzyni. Ale jak widać - ileś osób już walczyło i nie zwalczyło - pytanie czy ktoś wymieniał wysprzęlik i/lub pompę sprzęgła? wysprzęglik wymieniali kolego lecz nic to nie dało, z tego co też czytałem jeden z kolegów gdzieś pisał , że po wyjęciu skrzyni miał rdze na wielowypuście wyczyścił to porządnie nasmarował i problem znikł już sam nie wiem czy opłaca się to w ogóle robić i na nowo ściągać skrzyni bo niedawno wymianiałem komplet sprzęgła. Panowie ciekawostka. Otóż ostatnio po raz pierwszy od kilku lat spaliłem sprzęgło - zaśmierdziało konkretnie (wiem głupota z mojej strony ale inaczej się nie dało) i wiecie co... biegi przestały zgrzytać! Skrzynia chodzi prawie jak masełko. Nie wiem o co chodzi ale jak ktoś nie wierzy to zapraszam na jazdę próbną. Sytuacja ze spaleniem sprzęgła wyglądała tak że stałem kołami przy krawężniku wjeżdżając na parking - a że mam mocno zglebowany tył to łatwo zahaczam o progi zwalniające i inne przeszkody. Chciałem uniknąć tego i puszczałem sprzęgło dodając gazu z czuciem - auto nie ruszyło a sprzęgło chwilę zakręciło się praktycznie z całą siłą docisku na silniku pracującym 2-3 tys obr. Siły musiały być duże. W każdym razie sprzęgło działa a biegi zaczęły wchodzić bardzo dobrze. Nikogo nie zachęcam do takich akrobacji bo ryzyko uszkodzenia elementów napędu jest duże - ciekaw jestem jednak co się stało że biegi wchodzą jak powinny? Przyszlifowała się tarcza i pracuje idealnie współbieżnie do DKZ ?
piotrekrkk Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Poczekaj ze 3 tygodnie i szarpanie wróci pewnego pięknego dnia do normy :-) Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka
countryFan Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2015 Poczekaj ze 3 tygodnie i szarpanie wróci pewnego pięknego dnia do normy :-) Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka Dzięki Fajnie jakby znać przyczynę to by była szansa na jej wyeliminowanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się