rafal9119 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Siema mam taki problem. na postoju rośnie temperatura silnika tak samo jak i po zgaszeniu od razu 100C. w aucie zrobione pompa wody, termostat na 100% sie otwiera , chłodnica jak i reszta osprzętów drożna , płynu nie pobiera ,nie wyrzuca , itd. odczytuje temp z klimatronika. Lekkie zastrzeżenia mam do wiskozy. ostatnio po osiagnięciu 92C zatrzymałem sie w celu sprawdzenia czy wiskoza sprawna i przy 94 C zatrzymałem ją ręką. wymieniać od razu wisko czy szukać dalej??? ręce opadaja jak jade jest 91-94C . po zgaszeniu auta 100C jak tylko go odpalę i ruszę to temp spada. czujnik do wymiany ??
piotrsob1 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Nie panikuj, wszystko jest OK, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, płyn chłodzący też nie wrze w 100 stopniach , tylko ok 106 - 108. czyli sumarycznie temp wrzenia wynosi ok. 115 st C Jeżeli się nie gotuje to wszystko jest OK. Charakterystyka wskaźnika temperatury na blacie jest taka, że w przedziale od 80 do mniej więcej 105 stopni pokazuje kierownikowi i tak 90 , żeby się nie stresował Spróbuj go w bardzo ciepły dzień zagrzać na postoju powyżej 100 st. powinien się wtedy włączyć wentylator elektryczny, jak do 105 się nie włączy to coś z nim nie halo Wisko też powinno się załączać ok 100 st., ale skutecznie studzi tylko podczas jazdy (na wolnych obrotach nie daje rady ) Edytowane 10 Maja 2015 przez piotrsob1
rafal9119 Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Opublikowano 10 Maja 2015 Jak by sie gotował to by płyn wywaliło a tak nie jest czyli ok. Jutro sprawdzę jak przyjade z pracy zostawie go na pół godziny niech sobie popracuje okaże sie do ilu stopni podskoczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się