Skocz do zawartości
IGNOROWANY

P2563 - potrzebna wasza pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, nie mam więcej pomysłów więc proszę was o pomoc.

Ciągle mam błąd P2563 - czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania - brak sygnału.

Wymieniłem:

- turbinę na nową (od wersji 170 KM) , błąd jest nadal, taki sam jak na starej turbinie (140 KM)

- "gruszkę" - aktuator, zawór podciśnienia turbiny z elektroniką, część nowa, oryginalna, Nr części SMK306018; oczywiście zrobiona adaptacja, błąd jest nadal

- zawór ciśnienia turbiny / konwerter. Nr części 8K0906627

- elektryk sprawdził wiązkę turbiny, bez zastrzeżeń

Co jeszcze mogę sprawdzić?

Opublikowano

Udało się ustalić przyczynę, mam to samo z A3 juź zabrakło pomysłów, dzięki za kaźdą podpowiedź

Opublikowano

Czy problem nie pojawia się tylko bezpośrednio po wciśnięciu pedału hamulca po do hamowaniu np przed światłami? Pytam bo mieliśmy podobny problem i wymiana gruchy nic nie dala. Problem wynikał z odbierania podciśnienia przez serwo hamulca z siłowników przy turbo. Rozłożenie wezy podciśnienia i ponowny montaż wyeliminował problem. Wiem ze malo konkretna informacja ale tak wyglądała "naprawa" . Warto zapsikac Kontakt sprayem wtyczki od czujników związanych z podciśnieniem.

Opublikowano (edytowane)

Mam ten sam problem/ błąd przejrzałem dziś wężyki od podciśnienia i jeden był uszkodzony wymieniłem na trochę inny (średnica ta sama), podmieniłem czujnik zawór ciśnienia turbiny / konwerter 8K0906627. przy okazji spryskałem kostki Contactem
Niestety błąd dalej wyskakuje tylko że teraz dopiero jak silnik nagrzeje się do ok 85/90 stopni (wcześniej wyskakiwał chwile po odpaleniu)
Dodatkowo miga kontrolka świec żarowych +świeci się check engine
Czasem w czasie jazdy błąd sam ginie (kontrolka świec przestaje migać ale tylko na chwile)
Macie jakieś pomysły ?

EDIT: pomyłka temp silnika nie ma wpływu na częstotliwość wyskakiwania błędu, wyskakuje kiedy ma na to ochotę

EDIT 2:

Usterka naprawiona przyczyny były dwie:

- w filtrze pow znajduje się taka klapka połączona z podciśnieniem i czujnikiem i ona zacinała się

-gruszka turbiny była uszkodzona tzn. ktoś wczesniej przy niej majstrował i "blaszka była wygięta" (nie znam szczegółów słowa mojego mechanika)

Edytowane przez robertps
Opublikowano

Ja swój problem rozwiązałem i chciałem się z wami podzielić zdobytą wiedzą.

Jeśli ktoś z was będzie miał taki problem, sprawdzi wszystkie przewody ciśnieniowe, zaworki zwrotne, instalację, wymieni "gruszkę" a błąd nadal będzie się pojawiał to koniecznie trzeba sprawdzić działanie pompy Vacum. Istotne jest ciśnienie jakie pompa generuje na wolnych i na wysokich obrotach. W moim przypadku pompa była uszkodzona, generowała zbyt niskie ciśnienie na wolnych obrotach. Jej wymiana rozwiązała problem.

Układ ciśnieniowy można sprawdzić za pomocą oprogramowania VAS lub Odis. W programie są także podane wymagane wartości.

Mam nadzieję, że komuś przyda się ta wiedza i naprawi swoje auto.

Opublikowano

Dobrze że się udało. Fajnie że piszesz jak rozwiązałeś problem, niektórym cięzko się pochwalić sukcesem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...