Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Doprowadzenie zimnego powietrza na filtrze ori


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

mam pod lupą samochód który ma bardzo źle rozwiązane zasysanie powietrza, otóż silnik łyka bardzo ciepłe powietrze z komory silnika,

myślalem nad modyfikacja tego.

Chciałbym wydłużyć dolot o jakies 50 cm i wlozyc go pod lampa(okolice zderzaka i nadkola)

czy taka operacja nie bedzie miala negatywnego skutku co do masy zasysanego powietrza.

wykonanie takiej operacji napewno zmniejszy temp pow w dolocie.

samochód bez przepływki, na przepustnicy

filtr pow orginalny, czy w takim zestawieniu tzn wydluzeniu dolotu nie bedzie jakis negatywnych skutków ?

Pozdrawiam

Opublikowano

z tego co ja kojarze to im dolot dluzszy tym moment max przechodzi na mniejsze obroty, ale chyba chodzi w tym przypadku o stozek

tylko jak jest wlasnie z tym jak filtr jest na poczatku dolotu, a jak jest jak dolot jest dlugi a pozniej puszka z filtrem i wlot do silnika

Opublikowano

Po wydłużeniu dolotu silnik może mulić, ale nie przesądzone. Ja śmigam na stożku i mam większe turbo niż seryjne, auto było na stożku wystrojone. Jakiś czas temu zmagałem się z pewną bolączką i próbowałem wszystkiego aby wyeliminować różne możliwości. Założyłem też na próbe z powrotem zamiast stożka seryjną puszke z bawełnianym filtrem powietrza. Auto straciło dużo na mocy, było to dosyć czuć i złapało muła.

Trudno rozstrzygnąć co z dwojga złego jest lepsze. Ciepłe powietrze? , czy dłuższy dolot?

Jak nie wypróbujesz to się chyba nie dowiesz.

Opublikowano

Najczęściej bywa tak właśnie, że po wydłużeniu dolotu silnik nie pracuje tak jakbyśmy chcieli, po prostu nie idzie :disgust:

Opublikowano

Trudno rozstrzygnąć co z dwojga złego jest lepsze. Ciepłe powietrze? , czy dłuższy dolot?

Jak nie wypróbujesz to się chyba nie dowiesz.

Dziekuje koledzy za odpowiedzi :hi:

właśnie chyba czeka mnie metoda prób i błędów tak myślę :)

gdyby była hamownia to wybór byłby prosty, porównałbym wyniki na dwóch zestawach i wyciągnął wnioski co jest lepsze.

boję się że odczucia będą podobne i nie będę potrafił wysnuć co jest lepsze, bo w sumie czego sie spodziewać po wolnossącej benzynie :thumbdown:

Może Rogal coś ciekawego powie mi w tym temacie ?? :cool1:

będę wdzięczny za jakiekolwiek inne wskazówki :mysli:[br]Dopisany: 23 Październik 2008, 21:54_________________________________________________dodam jeszcze że wymyśliłem żeby nie tracić dużo kasy to dolot wykonam z PCV kanalizacyjnych, do testów styknie :polew:

Opublikowano

dodam jeszcze że wymyśliłem żeby nie tracić dużo kasy to dolot wykonam z PCV kanalizacyjnych, do testów styknie :polew:

Byle nie używanej, bo silnik może coś zassać :polew::decayed:

Opublikowano

dodam jeszcze że wymyśliłem żeby nie tracić dużo kasy to dolot wykonam z PCV kanalizacyjnych, do testów styknie :polew:

Byle nie używanej, bo silnik może coś zassać :polew::decayed:

nie no to groszowe sprawy więc kupie nową :polew:

dla zainteresowanych

http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=193

poeksperymentujemy i zobaczymy ;)[br]Dopisany: 24 Październik 2008, 18:43_________________________________________________dolot wykonany :)

wrażenia bardzo pozytywne, kreci się zdecydowanie lepiej :decayed:

przydałoby sie jeszcze schamować autko :P

Opublikowano

wrażenia bardzo pozytywne, kreci się zdecydowanie lepiej :decayed:

Jeśli silnik o którym mowa to 2.4, to zdecydowanie może tak być. Turbo doładowane mają jeszcze IC które mimo, że turbo zassa już gorące to i tak coś tam schłodzi powietrze, a na wolnossące zapewne bezwzględnie ma wpływ temp. pow. zassanego.

Opublikowano

wrażenia bardzo pozytywne, kreci się zdecydowanie lepiej :decayed:

Jeśli silnik o którym mowa to 2.4, to zdecydowanie może tak być. Turbo doładowane mają jeszcze IC które mimo, że turbo zassa już gorące to i tak coś tam schłodzi powietrze, a na wolnossące zapewne bezwzględnie ma wpływ temp. pow. zassanego.

nie chodzi o a6 z 2.4 ktore mam w profilu :)

silniczek troche mniejszy, dodam ze temp zasysanego powietrza przed modyfikacja siegała 57 stopni bo powietrze bylo brane z okolicy kolektorów wydechowych :shocked:

teraz jest w granicach 20 stopni a czasem mniej, zalezy od pogody, zeby miec pewność muszę sprawdzić ten parametr vagiem podczas jazdy :evil:

jak będę miał okazje to sprawdze v-max a to mi zdecydowanie powie czy jest lepiej :)

Pozdrawiam i dziekuje za sugestie :good:

dolot pomalowałem na czarno bo lipa tak zeby kazdy wiedział ze mam pcv od kanalizacji pod maska :polew:

Opublikowano

wrażenia bardzo pozytywne, kreci się zdecydowanie lepiej :decayed:

Jeśli silnik o którym mowa to 2.4, to zdecydowanie może tak być. Turbo doładowane mają jeszcze IC które mimo, że turbo zassa już gorące to i tak coś tam schłodzi powietrze, a na wolnossące zapewne bezwzględnie ma wpływ temp. pow. zassanego.

nie chodzi o a6 z 2.4 ktore mam w profilu :)

silniczek troche mniejszy, dodam ze temp zasysanego powietrza przed modyfikacja siegała 57 stopni bo powietrze bylo brane z okolicy kolektorów wydechowych :shocked:

teraz jest w granicach 20 stopni a czasem mniej, zalezy od pogody, zeby miec pewność muszę sprawdzić ten parametr vagiem podczas jazdy :evil:

jak będę miał okazje to sprawdze v-max a to mi zdecydowanie powie czy jest lepiej :)

Pozdrawiam i dziekuje za sugestie :good:

dolot pomalowałem na czarno bo lipa tak zeby kazdy wiedział ze mam pcv od kanalizacji pod maska :polew:

słuchaj powiem ci tak...jest dość istotna różnica między dolotem i jego konstrukcją w aucie z turbo i N/A

jak chcesz żeby ci pomagać na przyszłość to napisz konkretnie o jaki silnik chodzi to raz...

dwa: wcześniej miałeś 57 stopni a teraz 20 :decayed: a to wcześniej to kiedy był pomiar robiony? w lipcu? sierpniu? :tongue4: :tongue4: :tongue4:

Opublikowano

wrażenia bardzo pozytywne, kreci się zdecydowanie lepiej :decayed:

Jeśli silnik o którym mowa to 2.4, to zdecydowanie może tak być. Turbo doładowane mają jeszcze IC które mimo, że turbo zassa już gorące to i tak coś tam schłodzi powietrze, a na wolnossące zapewne bezwzględnie ma wpływ temp. pow. zassanego.

nie chodzi o a6 z 2.4 ktore mam w profilu :)

silniczek troche mniejszy, dodam ze temp zasysanego powietrza przed modyfikacja siegała 57 stopni bo powietrze bylo brane z okolicy kolektorów wydechowych :shocked:

teraz jest w granicach 20 stopni a czasem mniej, zalezy od pogody, zeby miec pewność muszę sprawdzić ten parametr vagiem podczas jazdy :evil:

jak będę miał okazje to sprawdze v-max a to mi zdecydowanie powie czy jest lepiej :)

Pozdrawiam i dziekuje za sugestie :good:

dolot pomalowałem na czarno bo lipa tak zeby kazdy wiedział ze mam pcv od kanalizacji pod maska :polew:

słuchaj powiem ci tak...jest dość istotna różnica między dolotem i jego konstrukcją w aucie z turbo i N/A

jak chcesz żeby ci pomagać na przyszłość to napisz konkretnie o jaki silnik chodzi to raz...

dwa: wcześniej miałeś 57 stopni a teraz 20 :decayed: a to wcześniej to kiedy był pomiar robiony? w lipcu? sierpniu? :tongue4: :tongue4: :tongue4:

pisałem wcześniej ze wolnossak,

a pomiar temp był robiony przed i po zabiegu w ten sam dzien dla pewnosci :cool1:

dziwisz sie ze auto cały czas bralo powietrze z oslonietego kolektora i mialo 57 stopni bo uklad byl tak zrobiony ze byl termostat w dolocie i jak juz nabrało ciepłego powietrza to sie zamykał i dawał zimne z innego zrodła, termostat byl zepsuty wiec to wymusilo na mnie modyfikacje calego dolotu i staremu patentowi z termostatem podziekowałem :evil:

Opublikowano

wrażenia bardzo pozytywne, kreci się zdecydowanie lepiej :decayed:

Jeśli silnik o którym mowa to 2.4, to zdecydowanie może tak być. Turbo doładowane mają jeszcze IC które mimo, że turbo zassa już gorące to i tak coś tam schłodzi powietrze, a na wolnossące zapewne bezwzględnie ma wpływ temp. pow. zassanego.

nie chodzi o a6 z 2.4 ktore mam w profilu :)

silniczek troche mniejszy, dodam ze temp zasysanego powietrza przed modyfikacja siegała 57 stopni bo powietrze bylo brane z okolicy kolektorów wydechowych :shocked:

teraz jest w granicach 20 stopni a czasem mniej, zalezy od pogody, zeby miec pewność muszę sprawdzić ten parametr vagiem podczas jazdy :evil:

jak będę miał okazje to sprawdze v-max a to mi zdecydowanie powie czy jest lepiej :)

Pozdrawiam i dziekuje za sugestie :good:

dolot pomalowałem na czarno bo lipa tak zeby kazdy wiedział ze mam pcv od kanalizacji pod maska :polew:

słuchaj powiem ci tak...jest dość istotna różnica między dolotem i jego konstrukcją w aucie z turbo i N/A

jak chcesz żeby ci pomagać na przyszłość to napisz konkretnie o jaki silnik chodzi to raz...

dwa: wcześniej miałeś 57 stopni a teraz 20 :decayed: a to wcześniej to kiedy był pomiar robiony? w lipcu? sierpniu? :tongue4: :tongue4: :tongue4:

pisałem wcześniej ze wolnossak,

a pomiar temp był robiony przed i po zabiegu w ten sam dzien dla pewnosci :cool1:

dziwisz sie ze auto cały czas bralo powietrze z oslonietego kolektora i mialo 57 stopni bo uklad byl tak zrobiony ze byl termostat w dolocie i jak juz nabrało ciepłego powietrza to sie zamykał i dawał zimne z innego zrodła, termostat byl zepsuty wiec to wymusilo na mnie modyfikacje calego dolotu i staremu patentowi z termostatem podziekowałem :evil:

okej, przerosło mnie to wytłumaczenie...generalnie fajnie, że już jest chłodniej...zamykam...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...