Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nagła sprawa! nie odpala


mariuszolek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, auto chodziło od dawna jak złoto. Akumulator nowy, kupiony miesiąc temu. 3h wcześniej przejechałem się nim, wszystko ok. Chwilę temu wsiadam, nawet światła w kabinie nie włączyły się. Przekręciłem stacyjkę, niemrawo zapaliły się kontrolki a potem paliła się już tylko kontrolka ESP. Nie działa nic, nawet nie zamyka się z pilota. Jedyna oznaka życia to ta kontrolka i podświetlony włącznik awarynjych. Na gnieździe diagnostycznym brak zasilania. Klemy ok. O co chodzi?

Gdybym zostawił go na ksenonach i włączonym audio nie rozładowałby się w 3h. Tym bardziej że ostatnio tylko długie trasy...

Edytowane przez mariuszolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie akumulator.

To że nowy nic nie znaczy jak padnie cela lub się urwie to będziesz mieć podobny efekt za niskie napięcie i tyle.

Zacznij od sprawdzenia aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę sprawdzić ład

dowanie czy masz w samochodzie akumulator możesz mieć dobry

Będę działał z aku jutro,

ładowanie miałem ok, sprawdzane przy wymianie. Poza tym tak jak mówię, 3h wcześniej auto odpaliło jak zawsze, żadnych problemów z elektryką. Potem nawet lampka przy otwieraniu drzwi nie rozbłysła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm dziwne kiedyś miałem taki problem tylko że w innym samochodzie to był problem z kablem od rozrusznika masował i nikt nie wiedział co się dzieje i kupiłem aku alternator i było to samo jedynie po pewnym czasie jednego dnia padał aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też padł ni z gruchy ni z pietruchy z miesiąc temu....jednego dnia jeździłem, palił jak złoto, na drugiego nawet nie miałknął...

Naładowałem i chodzi....nie wiem co było...

Czasem słysze jak coś tyka w drzwiach kierowcy , jakby siłownik centralnego zamka....ale on chyba na powietrze jest....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ciekawa sprawa, na logikę jakby faktycznie jakieś jebitne zwarcie do masy... Jutro się temu przyjrzę, poładuję aku od rana i zobaczymy jaki będzie rozwój sytuacji


Czasem słysze jak coś tyka w drzwiach kierowcy , jakby siłownik centralnego zamka....ale on chyba na powietrze jest....

Tak, u Ciebie jest pneumatyczny centralny... Może zajrzyj w te drzwi, tykanie może być groźne :P

A tak poważnie, jakiś przekaźnik tyka pewnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, rano odpiąłem klemę i przez jakąś godzinę ładowałem aku. Odpalił bez mrugnięcia. Podjechałem w miejsce gdzie kupowałem akumulator. Facet sprawdził ładowanie, powinno być 14, jest 13,5. Akumulator sprawny, a co najdziwniejsze naładowany w 83% co jest nierealne do osiągnięcia po godzinie ładowania i kilku minutach pracy silnika.

Nie wiem co o tym myśleć, najwyraźniej sytuacja naprawiła się po zdjęciu i założeniu klemy... Dziwna sprawa. W każdym razie działa i ma się dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to coś miałeś z kompem w bo zrobiłeś mu restart radze teraz sprawdzić czy niemasz jakiś błędów w kompie podepnij pod vag i usuni błędy jak jakieś miałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki komp???

Masz uwalony aku albo go rozładowałeś jakimś odbiornikiem np. nie wygasza Ci się i ciągnie prąd albo walnięty aku nie wspominając o słabym napięciu ładowani to wszystko się złożyło na to że aku się rozładowało.

Pomierz dokładnie czy nie ciągnie Ci coś prądu na postoju i nie słuchaj o restarcie kompa.

Zanim odpiąłeś aku trzeba było zmierzyć mu napięcie jakie miał było by jasne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłoczenie akulatora może spowodać powsatnie błędu i go zapisanie w pamieci


napiecie ma za niskie ale napewno nie w takim czasie rozładuje aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mu się nie wygaszają moduły to w 3 do 4 godzin potrafi rozładować przerabiałem to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w czasie jazdy obroty zaczęły lekko wariować, w pewnej chwili spadły i zaświeciła się kontrolka aku. Przegazowałem go i wszystko wróciło do normy.

Wywaliło błąd 18010 P1602- Zasilanie (Zacisk 30)(B+) - Niskie napięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździj tak dalej a może nie popalisz jakichś modułów, zegarów czy innych rzeczy...

Masz albo uwalony aku albo problem z alternatorem albo główne zasilanie w kabinie przykręcane na śrubę poluzowało się jest zdaje się nad nogami kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...