Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnoza problemów + ewentualna transplantacja licznika


urbinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jakiś czas temu miałem A4 B5 ale miły kierowca Opla zrobił mi z kombi sedana, kupiłem 'nową' sztukę zbliżoną do tego co mam teraz, tyle wstępem więc mogę przełożyć sporo części od silnika po praktycznie tylną oś

Obecna b5 ma półfis bez przełączników na manetkach: https://www.copy.com/s/t%3AjXOvpAL8C7Mpj4KZ%3Bp%3A%252Faudi/licznik/nowy.jpg

z błędów dziania które zauważyłem to

- ciągle miga ikonka immobilisera,

- świeci się airbag,

- brak temperatury oleju,

- wskaźnik paliwa pokazuje dziwne wartości, rośnie, spada i przy stanie jaki jest na zdjęciu zatankowałem 60 litrów ropy

podłączyłem się kabelkiem Viaken KKL i chodziłem po interfejsie szukając błędów (spisałem kilka ale mój Windows stwierdził, że czas aktualizacji i nie zapisał niczego), nie wiem gdzie dokładnie szukać ale błędy które znalazłem to

- informacja o braku modułu airbag

- nie właściwy moduł kontroli silnika i brak immobilisera (swoją drogą odpaliłem auto plastikowym blankiem)

robiłem też testy liczników i silniczek od temp oleju nie działa

ogółem mam wrażenie, ze ktoś przełożył licznik z innego samochodu i zrobił go na sztukę ale tyle narzekania

myślę czy naprawić ten fis czy przełożyć mój stary

wcześniej miałem pełny fis (ze standardowo uszkodzonymi liniami wyświetlacza) razem z manetkami do przełączania komputera pokładowego, nie mam zdjęcia teraz ale był identyczny jak

https://www.copy.com/s/t%3AjXOvpAL8C7Mpj4KZ/audi/licznik/stary-podobny.jpg

wiem, że muszę jakoś programować immobiliser do tego ale na biedę mógłbym przełożyć pestki ze starych kluczy

pytanie, jak się do tego zabrać, żeby to miało ręce i nogi, stary samochód ma dostać części z tego co mam teraz tak abym mógł go sprzedać na żyletki albo komuś kto chce w nim dłubać

p.s.

czy po tej etykiecie z VINem można dość do modelu silnika?

https://www.copy.com/s/t%3AjXOvpAL8C7Mpj4KZ%3Bp%3A%252Faudi/vin.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełóż swój stary licznik bo ten 1/2FIS to i tak pewnie JAEGER i nie ma sensu go robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz, tak tez planowałem ale zrobię to zwykłym viaken kkl?

chodzi mi o programowanie immobilisera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o ile znasz pin

Jak nie to wydobędziesz go VAG K+CAN Commanderem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nowy jesy firmy jaeger. Juz go raczej nie naprawisz. Przełóż stary licznik. Podejdzie prawie p&p. Bedzoesz musial tylko kilka przewodów podać do masy (kontrola płynu spryskiwaczy i żarówek). Co do immo, to nie jestem pewien czy nie będzie trzeba kodować, ale masz kabelek, więc nie będzie problemu. Chyba w dziale warsztat jest temat o przełożeniu licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, jeśli dobrze widzę viaken kkl nie współpracuje z vag commanderem

czy taka chińszczyzna podoła?

http://allegro.pl/vag-k-can-liczniki-pin-immo-off-kluczyki-full-diag-i4867838742.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, jeśli dobrze widzę viaken kkl nie współpracuje z vag commanderem

czy taka chińszczyzna podoła?

http://allegro.pl/vag-k-can-liczniki-pin-immo-off-kluczyki-full-diag-i4867838742.html

da rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wykonując transplantację zgodnie z

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/243498-zamiana-licznika-pol-fis-na-pelny-fis-w-ostatnim-lifcie-pelna-opcja/?hl=%2Bmonta%BF+%2Blicznika+%2Bfis

będę musiał przekładac te piny ?

przekładkę robię z licznika z km/h na km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wykonując transplantację zgodnie z

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/243498-zamiana-licznika-pol-fis-na-pelny-fis-w-ostatnim-lifcie-pelna-opcja/?hl=%2Bmonta%BF+%2Blicznika+%2Bfis

będę musiał przekładac te piny ?

przekładkę robię z licznika z km/h na km/h

Sprecyzuj o jakie piny Ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kostkach wchodzących do licznika, z tego co widzę w tym PDF'ie jest sporo zmian

https://www.copy.com/s/t%3AjXOvpAL8C7Mpj4KZ/audi/Zamiana%20p%C3%B3%C5%82%20FIS%20na%20Full-FIS.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieska i zielona kostka jest taka sama w każdych zegarach z CAN. Dokladasz jedynie szarą jeśli chcesz mieć sterowanie wyswietlanymi informacjami

W tym pdfie jest wszystko elegancko wyjaśnione krok po kroku

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra wszystko jasne, w wersji dla leniwych wystarczy

- odczytać VAG-K pin'y oraz przebiegi z obu liczników

- fizycznie przełożyć (na początek olać szarą kostkę)

- zaprogramować nowe kluczyki w IMMO

nie bardzo jednak rozumiem kodowanie licznika, rozumiem,ze muszę to zrobić ale co jak chcę ustawić wiecej opcji ekstra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie licznika czyli dostosowanie go do twojego auta. W kodowaniu ustawiasz czy ma Ci pokazywać przebieg w km/h czy w milach, rodzaj silnika (tdi czy pb) oraz ile cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz na myśli pisząc "opcje ekstra"? Możesz sobie na przykład ustawić przypomnienie o zapieciu pasów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po małej przerwie

kupiłem kabelek ale trafiła mi się uszkodzona sztuka i sterowniki nie chciały podejść, czekam na nowy

w między czasie przekręciłem tary licznik i działa bez żadnej adaptacji (obecnie mam wyłączony immobiliser według VAG'a)

widzę, że się coś podziało w moim full fis bo jest już kompletnie nieczytelny ale pokazuje jakieś problemy po podłączeniu (wcześniejszy pokazywał OK)

błędy "lepiej" widać w 25 sekundzie

jeden z nich potrafię rozszyfrować t.j.

https://www.copy.com/s/t%3AaIHNGoNH8kAJyvOE%3Bp%3A%252Flicznik/bledy

screen-1.png - brak płynu do spryskiwaczy
screen-2.png - ???
screen-3.png - ???
mogę jakoś do tego użyć VAG'a?
docelowo raczej naprawię ten ekran

co ciekawe nie wszystkie kontrolki (np pasy) nie zapalają się na starcie

wiem też dokładnie co mam

stary (którego chce używać)- VDO 8D0 920 931

nowy (którego chce się pozbyć)- JEAGGER 0905 341 2021/ 8D0920900M

zdjęcia obu liczników

https://copy.com/aIHNGoNH8kAJyvO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz szarej kostki wymodzonej i dlatego pokazuje Ci spalone zarowki, brak plynu itd.

Przeczytaj dokładnie poradnik od soulmaster3m i tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oh

myślałem, że funkcje te po prostu nie będą działać bez wpiętej kostki

w takim razie wiem co robić w żorach widzę jest fajna firma, która naprawia liczniki, ciekawe ile taka impreza kosztuje

p.s. rozszyfrowałem chyba te inokni

screen-2 - spalona żarówka świateł mijania lub świateł pozycyjnych w tylnych lampach

screen-3 - spalona żarówka stopu ten symbol towarzyszy zawsze przy załączeniu zapłonu i świeci się do momentu zrobienia testu żarówek stopu przez wciśnięcie pedału hamulców

p.s.2

ciężko znaleźć tą szarą kostkę na allegro

Edytowane przez urbinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaj pytanie w dziale kupię. Szybciej znajdziesz.

Co do tych ikonek, to musisz zrobić szarą kostkę, albo przynajmniej odpowiednie piny podaj do masy.

Edytowane przez marcin_franz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...