Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 Cabrio S-Line Avus Pearl Metallic: Matee: CZERWONE koła na zimę :)


mateszymanski

Rekomendowane odpowiedzi

Wcisneli mi ori zestaw za jakieś 159 zł do dachu i mówiąc szczerze wstyd się przyznać. Efekt jak po 10 sekundach pracy przechodzącej myjni bezdotykowej. Tam było coś co miało wyczyścić i drugie co miało zaimpregnowac ale tylko miało.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie dużo różnych rzeczy :) I podróży :)

11049560_10206780124243115_8240416616883

CO ZROBIŁEM

Z rzeczy sporo raczej serwisowych: auto odwiedziło Karola z Raszyna - serdecznie polecam, profesjonalna robota i zna te samochody od podszewki.

Zrobiłem u niego duży serwis bo strzeliło kolejne 15 tys km.

- wszystkie filtry i płyny

- olej 5w30

- wymiana czujnika parkowania (trzeba ściągać zderzak :/)

- łożysko koła przód (SKF)

- wymiana paska klimatyzacji rolki i napinacza - piszczał niemiłosiernie

I tutaj uwaga dla potomnych: łożysko NIE zawsze daje o sobie dać znać dudnieniem, u mnie był metaliczny hałas, jakby jakaś blaszka ocierała, ale miałem już jazdę z łożyskami w innych autach więc szybko namierzyłem problem :)

- Do tego nasmarowałem i wyczyściłem mechanizmy dachu - polecam

- Światła do jazdy dziennej Ponieważ w aucie mam auto lusterko fotochromatyczne i czujnik zmierzchu, Karol zamontował mi moduł świateł do jazdy dziennej, długie świecą na 30%. Już nie muszę martwić się pstrykaniem włącznikiem, jest zawsze na pozycji "auto" i problem z głowy.

- czyszczenie i pucowanie :)

IMAG1100_zps5c5wonjo.jpg

PROBLEMY:

- wojuję z diodami rejestracji - kupowałem te z wyższej półki i jeśli nie powodują błędu to po nagrzaniu migają jak choinka - dzisiaj zamontowałem 3 zestaw, już nie mam do tego siły, jak to nie będzie świeciło to się poddaję.

IMAG1289_zpsafi5ozat.jpg

IMAG1295_zpsukpqum2d.jpg

IMAG1294_zpspuafrol7.jpg

Zdjęcia po trzeciej wymianie (jest biało, zero niebieskiej poświaty, mam nadzieję, że wreszcie kupiłem dobre, użytkownik allegro "sklepledowy".

Oświetelenie wnętrza (oprócz podsufitki bo nie mogę znaleźć do niej nic sensownego) mam całe wymienione na barwę około 4000-4300.

- chciałem wymienić żarówki świateł długich, które świecą u mnie jako dzienne. I tutaj UWAGA! w Audi A4 B6 Cabrio żarówki świateł długich to NIE są H7 jak wszędzie piszą. A H9!

Przez kretyńskie konfiguratory ze strony Osram i Philipsa, nie dość że kupiłem złe żarówki to jeszcze wyjąłem lampy z auta i straciłem kupę nerwów.

- wymiana żarówek w światłach przeciwmgłowych - czy ktoś z Was ma pojęcie jak to zdemontować? Pod kratką mam 4 zielone plasticzki i nie ma tam żadnej śrubki nic. Jak wymienić zarówkę przeciwmgłowych w cabrio??

IMAG0922_zps2j0hxu6s.jpg

CO NADCHODZI, PLANY:

polerka przednich lamp - po wymianie soczewek na nowe i palników, zostało mi je wypolerować i zabezpieczyć - zrobię to w serwisie: koszt 100 zł

- dystanse tył - nie wiem tylko czy 20 czy 25 mm, muszę to mega dokładnie zmierzyć żeby nie było niedosytu ale i żeby nie przesadzić

- wypuszczenie wydechu na górę - dokładka kupiona, rurki wybrane, kwestia umówienia się na spawanie

A no i najważniejsze - picie smakuje lepiej :P

IMAG1250_zpsygphpelo.jpg

Edytowane przez mateszymanski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie, że tak wszystko opisujesz.. będzie dla potomnych (w tym dla mnie :) ) też muszę się zabrać za czyszczenie skóry.. ostatnio po prostu przetarłem szmatką i się mocno zdziwiłem.. dobrze, że nie mam jasnej tapicerki.

w jaki sposób czyściłeś mechanizm dachu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co zatrzymałem go w "połowie drogi" i po prostu doraźnie nasączoną szmatką przetarłem te newralgiczne elementy, kółko, które otwiera klapę, otwory nad szybą, w które wchodzą metalowe bolce. Było tam sporo czarnego brudu, smaru. Potem to wszystko delikatnie nasmarowałem i dach działa moim zdaniem nieco szybciej, ciszej, a kółko otwierające klapę przestało mi się zacinać na 2-3 sekundy jak to było wcześniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzyskałem info ze nie dobrze jest smarować te elementy smarem który zostaje lepki, bo osiadajacy kurz i piasek działa jak papier ścierny... a czy ma ktoś info odnośnie hydrauliki dachu - czy trzeba wymieniać olej? W serwisie pytałem to twierdzą że układ bezobslugowy

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W hydraulice dachu siedzi taki sam płyn jak w układzie wspomagania. Porównaj teraz częstość używania mechanizmu otwierania/składania dachu z częstością kręcenia kierownicą... i pytanie teraz - kiedy ostatnio wymieniałeś płyn w układzie wspomagania? :wink:

:hi:

Chyba, że ten płyn od nieużywania (w porównaniu do ukł. wspom.) też się starzeje... :whistling:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej - po 200tys.km ja bym profilaktycznie powymieniał wszystkie płyny opisane jako "lifetime" :wink:

Nie wiem ile w tym prawdy, ale legenda głosi, że lajftajm oznacza ni mniej ni więcej to, że nabywca nowego auta (a przynajmniej większość klientów) nie zdąży dokulać samochodu do takiego przebiegu w którym przepracowany olej zacznie wpływać na szybsze zużycie części, bo zdąży je w międzyczasie wymienić na nowszy model, więc z jego punktu widzenia dany olej jest dożywotni. A skoro z autem nic się nie działo, to po co ruszać g...wno? Zacznie śmierdzieć :D

Wyeksploatowaniem będzie martwił się przyszły nabywca, pierwszy właściciel wróci do salonu po nowe, bo był zadowolony z poprzedniego automobilu które w jego oczach było praktycznie bezobsługowe, tylko musiał olej zmieniać co 30tyś.km (nieszczęsne long-life'y :facepalm: ) i wlewać paliwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 80tkach wiem, że płyn do hydrauliki dachu miał zdolność do wyparowania :decayed: i trzeba było go uzupełniać.

a wiecie w ogóle gdzie u nas jest pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w A4 poprawili ten mankament... :)

Jak wyprujesz prawy boczek bagażnika to ją zauważysz - jest tuż za zderzakiem, obok wnęki na koło zapasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastraszyliście mnie z tym dachem, teraz nie będę mógł spać spokojnie i będę patrzył przez okno czy mi płyn nie paruje albo śnił koszmary o tym jak się starzeje i dach mi się zacina nagle :)

Pytanie ile to kosztuje i to umie to dobrze zrobić?

No i jeszcze jedno, bo może ktoś z Was wie jak dobrać się do żarówek świateł przeciwmgłowych w A4 Cabrio? Zdjąłem kratki zderzaka i nie mam pojęcia jak się to demontuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8TGpmaElsT1I4WnM/view?usp=sharing

:hi:

Jak chcesz z kolei by Ci się śniły koszmary to zacznij myśleć też o tym, że dach Ci może spłowieć albo, że ptaki zostawią na nim tłuste pamiątki po sobie które niszczą strukturę dachu. A jakby tego było mało, to zawsze miej z tyłu głowy, że ktoś zazdrosny może Ci go pociąć nożem :D

:wink:

Wykończyć się można od takiego myślenia :kox:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze żyję myślą, że ktoś mi po złości coś zrobi jak zostawiam czasami auto z otwartym dachem w mieście. :)

Dziękuję za schemat świateł, ale u mnie to wygląda tak:

2efq245.jpg

I przyznaję bez bicia, że nie wiem jak się do tego dobrać bo żadnych śrub tu nie ma, albo ja jestem ułomny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety u nas często ludzie z zazdrości są w stanie zniszczyć czyjąś własność. Zostawiłem auto na 10 min przy stacji i znalazłem na siedzeniu śmieci z maka. Ktoś chciał być fajny i tyle. Wykupilem ubezpieczenie i śpię spokojnie.

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

A co do świateł to masz jakoś dziwnie bo cały reflektor powinien być przykręcony od frontu zderzaka a nie od tyłu. Może ktoś montowal lampy do zderzaka przed wrzuceniem na auto i stad ta różnica

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się przyjrzę dokładnie to tam są małe logo Audi i to jest tak zmontowane fabrycznie, od tyłu nie widzę żadnej śruby również, auto z Francji - cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z Francji to może ktoś zrzucal zderzak, tam często są otarcia itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Niestety u nas często ludzie z zazdrości są w stanie zniszczyć czyjąś własność.

to niestety prawda.. przekonałem się o tym na własne skórze, w 2012 w A5 przerysowali mi kluczem cały bok i pociachali błotnik.. a w 2014 ukradli mi jeden znaczek S-line i znaczek Audi z grilla.. mojemu bratu jak miał TT'tkę roadster pocięli dach.. od tak. dlatego na mieście wolę postawić szyby do góry i zdjąć dach.. alarm mam, jak ktoś przełoży rękę to wyje. a jak ukradną.. no trudno, jest ubezpieczony. chociaż i tak najczęściej parkuję na strzeżonych..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pamiątkę na lakierze, rysa przez całe auto.

Nie boli mnie to specjalnie, bo dla mnie ważniejsze jest by auto prezentowało przede wszystkim nienaganny stan techniczny a lakierka ważne, że przykrywa blachę :wink:


alarm mam, jak ktoś przełoży rękę to wyje

Głośno wyje ten alarm? Bo ostatnio słyszałem jak "wyje" Q7 na parkingu... a raczej popiskuje cichutko, zupełnie jak w A4-ach :facepalm:

Myślę też nad tym by doposażyć auto w taki system...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...